הערכה משלימה

הערכה משלימה
ועדת היגוי הערכה משלימה
הרציונאל
מכתב המלצה לעצמי
מכתב המלצה לחבר
הערכה משלימה באקדמית גורדון מאפשרת לסטודנטים לקבל תגים פתוחים, שנותנים הכרה במיומנויות ובכישורים הניתנים לצפייה במהלך הלימודים, שאינם נכללים כמרכיבים בציונים המפורסמים בגיליון הציונים. כל סטודנט/ית, ששלושה מרצים שונים המליצו על מיומנות/כישור המפורטים ברשימה מטה, זכאי לקבל על כך תג ערך דיגיטלי. ניתן לצבור תגים אלו בתרמיל דיגיטלי אישי ולהציגם בקורות החיים, באתר האישי וברשתות חברתיות.

  • מהם תגים פתוחים?

    תגים פתוחים מספקים מידע נייד ומאומת אודות הישגים, כישורים ומיומנויות מורכבות. תג פתוח מורכב מתמונה ומידע על מקודד (metadata), המפרט את מהות התג והקריטריונים לקבלתו. היתרון של תגים פתוחים הוא באמינותם מחד, וביכולת לשתף נתונים מאומתים רבים בקלות באמצעות התקשורת הדיגיטלית.

    • תג פתוח מהווה עדות המשקפת לעולם את הפעילויות, הידע והמיומנויות שהפגין הלומד כדי להיות זכאי לו, במסגרת הלימודים באקדמית גורדון.
    • תגים פתוחים מאפשרים שיתוף קל ונוח של המיומנויות והכישורים שלך במדיה חברתית, בתרמיל דיגיטלי, או כמעט בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת!
    • לא ניתן לזייף תג פתוח. בכל תג מוטבעים - שמך, קריטריונים לקבלת התג, שם מנפיק התג (האקדמית גורדון) ותאריך ההנפקה.
  • למה זה כדאי לסטודנטים?

     השימוש בתגים פתוחים החל לשנות מיסודו את אופן ההכרה בלמידה והישגים, כיוון שהוא מספר סיפור חדש ושונה מן המוכר לנו. התגים יכולים להעיד על סטודנטים על פני טווח רחב של אישיותם ולספר את סיפורם – מעבר להצלחה בלימודים ובבחינות - מכיוון שהם מכילים הערכות ספציפיות לצד עדויות מפורטות התומכת בהערכות אלו (Knight & Casilli, 2012). התגים מייצגים חלופה משמעותית לאופן ההערכה וההכרה המסורתיות של יכולות לומדים, ולהשלימה. מוסדות חינוך ומוסדות שעוסקים בתחומים חדשניים ומגוונים מאמצים הערכה באמצעות תגים במהירות רבה, מתוך הכרת יעילותם ותועלתם, וההבנה שדרך הערכה זו עומדת להיות תופעה ממוסדת בתוך מספר מועט של שנים (Gibson, Ostashewski, Flintoff, Grant, & Knight, 2015). אף שהרבה מן ההבטחה הטמונה בתגים פתוחים קשורה ליכולתם לתת ביטוי ולהעביר הלאה מגוון רחב של יכולות, מיומנויות ותכונות שאינן באות לידי ביטוי בתוכניות לימודים או בציונים, אין כמובן כל מניעה ליצור תגים ליכולות והישגים במקצועות או תכנים ספציפיים.

        מסקרים הנעשים בעולם, שני עניינים מרכזיים הולכים ומתבררים: האחד, שעולם התעסוקה בעתיד הקרוב יתחשב פחות ופחות בתארים אקדמיים, כי הרלוונטיות שלהם לתחומים מתפתחים חדשים קטנה והולכת, והשני, שציונים מסורתיים יהפכו להיות חסרי משמעות אם לא יתלווה אליהם הנרטיב האישי של הסטודנט כאדם, שכולל בתוכו יכולות, כישורים, מיומנויות שנכון לעכשיו סמויים מן העין כיוון שהם מוסווים על ידי גיליונות ציונים סטנדרטיים. המגמה של הערכת מיומנויות רגשיות-ערכיות של סטודנטים, שהיו מכונות "מיומנויות רכות" (soft skills) ומכונות כיום מיומנויות בסיס, או מיומנויות הכרחיות (core skills, essential skills) מעידה על החשיבות הגדולה שמייחסים להן כיום (Gibbs, 2014). לדוגמה, באחת המחלקות של אוניברסיטת קליפורניה שונתה תוכנית הלימודים באופן שמבוסס על עשייה בפועל של מטלות שרובן מחוץ לחדר הכיתה, כשהסטודנטים נראים כשוליות יותר מאשר כתלמידים, והרבה מפעולותיהם לא הוערכו על ידי ציונים, אלא על ידי תגים פתוחים. המרצים סייעו לסטודנטים לתאר את ניסיונותיהם ואת התהליך שעברו באופן שיהיה משמעותי למרצים, לסטודנטים אחרים, למעסיקים ולעצמם.

        לאור הדברים הללו נראה שכדאי להשקיע לא רק בעמידה בתנאים אקדמיים מסורתיים (להצליח במבחנים), אלא גם להפגין ולפתח כישורים ומיומנויות, שעבורם ניתן לזכות בתגים, אשר מאוחר יותר ניתן יהיה להציג בפני מעסיקים פוטנציאליים. תגים אלה יקנו יתרון תחרותי בקבלה לעבודה.

    רשימת מקורות

    Gibson, D., (2014) Soft Skills Assessment; Theory Development and The Research Agenda. International Journal of Lifelong Education, 33(4), 455-471

    Gibson, D., Ostashewski, N., Flitoff, K., Grant, S., & Knight, E., (2015) Digital badges in Education. Education and Information Technologies, 20(2), 403-410

    Knight, E., & Casilli, C., (2012) Mozila open badges. In D. Oblinger (Ed.) Game Changing: Education and Information Technologies. EDUCASE

  • תהליך עבור הסטודנטים

    תהליך הערכה משלימה עבור הסטודנט

    מה הם תגים פתוחים?

    תגים פתוחים הם ביטוי לרצון של המכללה לתת ניראות לכישורים ולמיומנויות האישיות של כל אחת ואחד מכם. אנחנו מודעים לכך שציונים בגיליון משקפים רק את ההישגים הקוגניטיביים אך לא את התכונות, המיומנויות והכישורים האישיים, שבחינוך חשובים לא פחות. עד עכשיו לא היו לנו כלים מתאימים לתת הערכה מסוג זה.

     זה בטח אומר שאצטרך להשקיע בזה עוד עבודה או שעות התנדבות?

    ממש לא. אפשר בהחלט להמשיך ולהתנהג כרגיל. התגים מייצגים את ההתנהלות הערכית הטבעית של הסטודנט לאורך תקופת זמן (כפי שנתפסה על-ידי המרצה).

    למה לי להשקיע בזה?

    כי ברגע שיוענקו לך תגים, תוכל/י להציג אותם בקורות החיים שלך ולחשוף בפני מעסיק פוטנציאלי את היכולות הנוספות שלך. את/ה גם תספר למעסיק על התכונות הייחודיות שלך, וגם תוכל להראות לו שלא רק את/ה חושב/ת ככה על עצמך, אלא גם אנשים שהכירו אותך במכללה במשך שלוש-ארבע שנים ראו תכונות אלה. יש לכך משקל הרבה יותר גדול.

    אז איך אני יכולה/ה לקבל תגים?

    בקורסים מסוימים ניתן יהיה לקבל המלצות לתגים – הפירוט תמיד יופיע בסילבוס של הקורס. אם את/ה רוצה לדעת יותר על כל אחד מהתגים כדאי להסתכל באתר "הערכה משלימה". לגבי כל תג יופיעו הקריטריונים לקבלת התגים. חשוב לזכור  - רק אם לפחות שלושה מרצים שונים ימליצו עליך לקבל את אותו התג, התג ייכנס לתרמיל הדיגיטלי שלך. מתרמיל זה תוכל/י "למשוך" אותו להציג אותו בפני כל אחד.

    מצוין, יש לי תגים. מה אני עושה איתם?

    קודם כל ברכות! לא כל אחד זוכה לקבל אותם. אם קיבלת, סימן שהצלחת להראות את הכישורים והמיומנויות שלך. עכשיו הכל תלוי בך. כדי להפיק תועלת מהתגים, כדאי לך ליצור פרופיל וירטואלי בו תציג/י את עצמך ואת ההישגים שלך - כולל התגים - ותוכל/י להפיץ את הפרופיל בין המעסיקים הפוטנציאליים וברשתות החברתיות. אנחנו במכללה מוכנים לעזור לך ליצור פרופיל כזה.

    *** הנחיות ופירוט לגבי אופן פתיחת תרמיל דיגיטלי וניהולו יפורסמו לקראת סוף שנת הלימודים.

    אל תשכח/י לעדכן אותנו בחוויית השימוש בתגים ובתובנות שלך. אנחנו מחפשים דרכים לשפר ולפתח את המערכת.

    בהצלחה!

  • למה זה כדאי למרצים?

    השימוש בתגים פתוחים החל לשנות מיסודו את אופן ההכרה בלמידה והישגים, כיוון שהוא מספר סיפור חדש ושונה מן המוכר לנו. התגים יכולים להעיד על סטודנטים על פני טווח רחב של אישיותם ולספר את סיפורם – מעבר להצלחה בלימודים ובבחינות - מכיוון שהם מכילים הערכות ספציפיות לצד עדויות מפורטות התומכת בהערכות אלו (Knight & Casilli, 2012). התגים מייצגים חלופה משמעותית לאופן ההערכה וההכרה המסורתיות של יכולות לומדים, ולהשלימה. מוסדות חינוך ומוסדות שעוסקים בתחומים חדשניים ומגוונים מאמצים הערכה באמצעות תגים במהירות רבה, מתוך הכרת יעילותם ותועלתם, וההבנה שדרך הערכה זו עומדת להיות תופעה ממוסדת בתוך מספר מועט של שנים (Gibson, Ostashewski, Flintoff, Grant, & Knight, 2015). אף שהרבה מן ההבטחה הטמונה בתגים פתוחים קשורה ליכולתם לתת ביטוי ולהעביר הלאה מגוון רחב של יכולות, מיומנויות ותכונות שאינן באות לידי ביטוי בתוכניות לימודים או בציונים, אין כמובן כל מניעה ליצור תגים ליכולות והישגים במקצועות או תכנים ספציפיים.

    לנו כסגל אקדמי אין היום כמעט אופציה להמשיך בהוראה והערכה כפי שהיו קיימים במאה השנים האחרונות, עקב השינויים המואצים בכל תחום אפשרי בעולם. מה שאנו עושים היום כמכשירי מורים מאבד במהירות את תוקפו והדבר עשוי לקבל ביטוי בצמצום משמעותי של מספר הסטודנטים בכל המוסדות להשכלה גבוהה. אנו חייבים לשנות חשיבה והרגלים מושרשים, וללמוד להקשיב לעתיד שכבר איתנו כאן. שני עניינים מרכזיים הולכים ומתבררים: האחד, שעולם התעסוקה בעתיד הקרוב יתחשב פחות ופחות בתארים אקדמיים, כי הרלוונטיות שלהם לתחומים מתפתחים חדשים קטנה והולכת, והשני, שציונים מסורתיים יהפכו להיות חסרי משמעות, אם לא יתלווה אליהם הנרטיב האישי של הסטודנט כאדם, כזה הכולל יכולות, כישורים, מיומנויות, שאולי הם סמויים מן העין, מכיוון שהם מוסווים על ידי גיליונות ציונים סטנדרטיים. המגמה של הערכת מיומנויות רגשיות-ערכיות של סטודנטים, שהיו מכונות "מיומנויות רכות" (soft skills) ומכונות כיום מיומנויות בסיס, או מיומנויות הכרחיות (core skills, essential skills) מעידה על החשיבות הגדולה שמייחסים להן כיום (Gibbs, 2014). לדוגמה, באחת המחלקות של אוניברסיטת קליפורניה שונתה תוכנית הלימודים באופן שמבוסס על עשייה בפועל של מטלות שרובן מחוץ לחדר הכיתה, כשהסטודנטים נראים כשוליות יותר מאשר כתלמידים, והרבה מפעולותיהם לא הוערכו על ידי ציונים, אלא על ידי תגים פתוחים. המרצים סייעו לסטודנטים לתאר את ניסיונותיהם ואת התהליך שעברו באופן שיהיה משמעותי למרצים, לסטודנטים אחרים, למעסיקים ולעצמם.

    לאור הדברים נראה שכדאי לנו להשקיע בשינוי דרכי ההוראה וההערכה שלנו כדי לפתח את הגמישות שתידרש לנו בעתיד הקרוב. היציאה מאזור הנוחות, הכרוכה לעיתים במאמץ, תתברר די מהר כהכרחית וכמשתלמת מבחינת ההתפתחות המקצועית האישית שלנו.

    צוות התגים במכללה יעמוד לרשותו של כל מרצה שיבחר להיכנס לפיילוט של מתן תגים פתוחים, בכל עזרה שתידרש.

    רשימת מקורות

     Gibson, D., (2014) Soft Skills Assessment; Theory Development and The Research Agenda. International Journal of Lifelong Education, 33(4), 455-471

    Gibson, D., Ostashewski, N., Flitoff, K., Grant, S., & Knight, E., (2015) Digital badges in Education. Education and Information Technologies, 20(2), 403-410

    Knight, E., & Casilli, C., (2012) Mozila open badges. In D. Oblinger (Ed.) Game Changing: Education and Information Technologies. EDUCASE

  • התהליך עבור המרצים

    מהם תגים פתוחים?

    תגים פתוחים הם הניסיון של המכללה לתת ניראות לכישורים ולמיומנויות האישיות של כל סטודנט/'ת במכללה. אנחנו מודעים לעובדה שהסטודנט/'ת היא או הוא הרבה מעבר לציונים שבגיליון ציונים. עד עכשיו לא היו לנו כלים להערכה משלימה, שתיצור תמונה יותר שלמה של כל סטודנט/ית.

     זה בטח אומר שאצטרך להשקיע הרבה יותר עבודה בהערכה?

    לא בהכרח. לפני תחילת הסמסטר: צריך להשקיע מחשבה אילו מיומנויות וכישורים ניתן לצפות או לפתח במסגרת הקורס, ובהתאם לכך לפרט את רשימת התגים בסילבוס הקורס; לכלול פסקה שמציינת את הכללת התגים בקורס עם פירוט כל התגים (בהמשך מצורפת הצעה לדוגמה); לכלול הפנייה לאתר "הערכה משלימה"; להודיע לצוות המוביל את הפרויקט לגבי שם הקורס ורשימת התגים בקורס (למלא פרטים בטבלה לשונית "פיילוט" עד ה-31.10); להציג בפני הסטודנטים בתחילת הסמסטר - מאוד חשוב! (ראו את דף לסטודנט)... וכמעט סיימנו.

    במה עוד זה כרוך?

    בסוף כל סמסטר, בעת הקלדת ציון סופי במערכת אורביט תהיה אפשרות להמליץ על קבלת התג עבור אותם הסטודנטים שעמדו בקריטריונים שפורטו באתר (ראו המחשה) על-פי התרשמות המרצה. 

    זה הכל?

    מבחינתך זהו. המערכת תבדוק כמה המלצות קיבל/ה הסטודנט/ית ובהתאם לכך תשלח את התג/ים לתיק הווירטואלי של הסטודנט/ית.

    זה אומר שלכל סטודנט בקורס אני צריך לתת תג כלשהו?

    ממש לא! רק סטודנטים שבאמת הפגינו התנהגות או ביצועים התואמים את הקריטריונים המפורטים, זכאים לתגים. זה בסדר אם התגים בקורס יחולקו לכל הסטודנטים, לסטודנט/ית אחת/ד או אף סטודנט/ית לא ת/יזכה בתג.

    אבל זו אחריות גדולה מאוד לתת הערכה על כישורים ומיומנויות. 

    נכון. לכן אף אחד לא נושא באחריות זו לבד. הסטודנט/ית ת/יהי זכאי לתג רק אם שלושה מרצים שונים המליצו על אותו התג. אל תשכח/י לעדכן אותנו בחווית השימוש בתגים ובתובנות שלך. אנחנו מחפשים דרכים לשפר ולפתח את המערכת.

    בהצלחה!

  • תג פתרון בעיות

    "פתרון בעיות" הינו ערך המציין את המידה שבה סטודנט/ית יכול/ה לזהות ולהגדיר בעיה, לנתח את מרכיביה ולאורם, לחשוב על דרכים אפשריות לפתרונה. 

    הענקת התג מהווה עדות לרצון וליכולת של סטודנט/ית לפתור בעיות, הן בלימודים אקדמיים והן במהלך החיים המקצועיים, מעוגנת בפיתוח חשיבה אנליטית. יכולת טובה של פתרון בעיות היא עדות ליכולת של הסטודנט/ית להתפתח במהלך חייה/ו המקצועיים. יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות עם חבריו ללימודים או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.

    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 5 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

     

          • זיהוי והגדרת הבעיה באופן בהיר ומובן לכל.
          • זיהוי הגורמים הרלוונטיים שיכולים לסייע בפתרון הבעיה.
          • מציאת פתרון ישים תחת אילוצים של זמן ומשאבים.
          • הצגה ברורה ומשכנעת של פתרון או פתרונות, ויכולת לבחור פתרון מועיל לבעיה.
          • לקיחת אחריות על ביצוע של פתרון.
    התאמה לערכי במכללה:
    • האקדמית גורדון" תאפשר לכל הבאים בשעריה להפיק את המרב מלמידתם ומהתנסויותיהם החינוכיות. היא תעודד אותם להיות מובילים ופורצי דרך ובעלי ראייה רחבה המעצבת את המעשה החינוכי ואת תפיסת עולמם ברוח ערכי המכללה. 
    • האקדמית גורדון תשמש בית לצמיחה ולהתפתחות מקצועית "לאורך החיים"  - Lifelong learning

     

    התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של  World Economic Forum 

    • Judgement and decision making  
    • Complex Problem Solving
    • Creativity
    • Critical Thinking
    • Cognitive Flexibility
            מקורות להגדרת התג:

    Association of American Colleges and Universities (AAC&U). (2009).  Problem solving VALUE rubric. Retrieved from https://www.aacu.org/value/rubrics/inquiry-analysis

  • תג סקרנות ועניין בלמידה

    "סקרנות ועניין בלמידה" הינו ערך שמציין את תפיסת תהליך הלימוד של הסטודנט/ית כמטרה בפני עצמה ולא כאמצעי להשגת מטרה אחרת. סטודנטים סקרנים מובילים לקידום של עצמם ושל סביבתם כאשר סקרנותם מהווה מנוע ללמידה לא רק בעת לימודיהם אלא לאורך החיים. 

    הענקת תג זה מהווה עדות לסקרנות של הסטודנט/ית שבאה לידי ביטוי בקורסים השונים ובעת בהתנסות המעשית במוסדות החינוך. יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות עם חבריו ללימודים או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.

    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 5 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

                                        

          • ניסוח שאלות העמקה ושאלות הנוגעות למהות הליבה של הנושא הנלמד.
          • חיפוש אקטיבי תשובות לשאלות מהותיות, מעבר לנדרש בקורס.
          • מתעניין באופן מתמשך ורחב הנוגע לחומר הקורס ולהקשרים בין הקורסים שהוא לומד.
          • מתעניין בדעות, מחשבות, התנהלות של אחרים (עמיתים, סגל, תלמידים)
          • מתעניין בשיטות דידקטיות חדשניות ובדרכי יישומן.

    התאמה לערכי במכללה:

          • האקדמית גורדון" תאפשר לכל הבאים בשעריה להפיק את המרב מלמידתם ומהתנסויותיהם החינוכיות. היא תעודד אותם להיות מובילים ופורצי דרך ובעלי ראייה רחבה המעצבת את המעשה החינוכי ואת תפיסת עולמם ברוח ערכי המכללה. 
          • האקדמית גורדון תשמש בית לצמיחה ולהתפתחות מקצועית "לאורך החיים" 

    התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של  World Economic Forum 

          • חשיבה ביקורתית - Critical Thinking
          • גמישות מחשבתית - Cognitive flexibility
          • ניהול עצמי - Self-management
  • תג יצירתיות

    "יצירתיות" היא אחד הערכים הנדרשים בכל תחומי העיסוק וניתן להגדירה על פי התוצר, התהליך, האדם או הסביבה וההקשר שבתוכם מתבצעת היצירתיות. חשיבה יצירתית היא גם היכולת לשלב או למזג רעיונות, דימויים או מומחיות קיימים בדרכים מקוריות, כמו גם חווית חשיבה, תגובה ועבודה באופן יצירתי המאופיינת בדרגה גבוהה של חדשנות, חשיבה שונה וקבלת סיכונים.

    הענקת תג זה מהווה עדות ליכולת הסטודנט/ית להפגין יכולת זו בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות ו/או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.
     
    האקדמית גורדון שואפת להכשיר מורים שיהיו דוגמה ומופת לתלמידים ולסביבה להתנהגות חברתית-ערכית בעולם דיגיטלי משתנה בקצב מסחרר. על פי חזוננו, מורה שיודע לשתף פעולה באופן יעיל ומכבד יהווה דוגמה ומודל לחיקוי לתלמידים ולסביבה.
     
    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 4 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.
    העלאת רעיונות שמשלבים/שקושרים בין מגוון רחב של מושגים מהקשרים או תחומים שונים. 
    • בניית תוצר שמתבסס על מגוון רחב של מקורות, וביניהם: טקסטים שונים, מדיה, משאבים אנושיים או חוויות אישיות. 
    • זיהוי בעיה או צורך לא מטופל, והעלאת רעיונות לפתרון בדרכים מקוריות ולא שגרתיות.
    • בניית תוצר מעניין, חדש, מועיל או/ו תרומה מקורית הכוללת זיהוי בעיה, נושא או מטרה שלא היו ידועים בעבר.
                            התאמה לחזון וערכי המכללה
      • האקדמית גורדון תאפשר לכל הבאים בשעריה להפיק את המרב מלמידתם ומהתנסויותיהם החינוכיות. היא תעודד אותם להיות מובילים ופורצי דרך ובעלי ראייה רחבה המעצבת את המעשה החינוכי ואת תפיסת עולמם ברוח ערכי המכללה.    
      • האקדמית גורדון תשמש בית לצמיחה ולהתפתחות מקצועית "לאורך החיים" (lifelong learning).  
     
    מקורות להגדרת התג
     

    How to Create and Use Rubrics for Formative Assessment and Grading (p. 54), by Susan M. Brookhart, 2013, Alexandria, VA: ASCD. Copyright 2013 by ASCD. 

    Association of American Colleges and Universities (AAC&U). (2009).  Creative Thinking VALUE rubric. Retrieved from  https://www.aacu.org/value/rubrics/creative-thinking
  • תג מעורבות בין-לאומית

    "International Engagement" is defined by an active participation in several international activities or in an international program taking place at Gordon or under its initiatives, that demonstrates social skills such as their competencies in communicating with students from other cultures, organizing events together in a group, and working together on academic, pedagogical or other related projects.  This kind of participation promotes Gordon Colleges students’ ability to contribute to its mission of being involved and engaged in the global world to share knowledge and experience with people from other countries. These skills can be demonstrated within an academic class but also socially through being active in Gordon College’s International Center’s various programs.

    Gordon Academic College of Education strives to train teachers to be role models for social-value behavior in a changing digital world for students and their environment. According to our vision, a teacher who knows engaged nationally and internationally will set an example and role model for students and the environment.

    A recommendation on this tag will be given to students that  met at list 3 out of  8 criteria defined by the academic staff, staff of the international center and/or pedagogical guidance staff of the college. Evidence was collected over time (at least one semester); also taken into account were personal conversations, reflections of the student and evidence from other sources.

     

         ·         Being an exchange student at another university

    •    Being an ambassador for encouraging Gordon Students to study abroad.

         ·         Participating in a joint international virtual classroom.

           ·         Creating a joint project with students from other countries that required meetings out of the virtual classroom.

           ·         Being a buddy to an incoming student from another country.

           ·         Organizing a student event for incoming students.

           ·         Participating in an international workshop with students from other countries.

           ·         Participating in one of Gordon’s international programs.

    •    Being an ambassador for Gordon College through meeting visiting academic and administrative staff from other countries. 
    Adaptation to Gordon's vision and values
    Our mission  is to enhance the exchange of knowledge,  promote research and encourage the joint  development of new innovative programs for training teachers for the Global World of the 21st century  between our faculty, staff and students with other colleagues and students around the world.
     
    Adaptation to universal values
    • Coordinating with others
    • Negotiation
    • Service orientation
    • Cognitive flexibility
    • Global involvement
  • תג מנהיגות

    "מנהיגות "היא היכולת של אדם להשפיע על אנשים אחרים על מנת להשיג מטרה משותפת, לבטא במעשיו ובהתנהגותו את הערכים שבהתאם להם הוא מצפה מהאחרים לפעול. פיתוח כישורי מנהיגות העולה מן השטח ושכלול מיומנויות של מנהיגות הפועלת ממניעים אלטרואיסטיים לטובת הכלל ושלא בהכרח בכפוף לתפקיד, למעמד או למצב הנתון היא מציאות אופטימלית בחינוך בעידן בו שם המשחק הוא דמיון, דינמיות, גמישות מחשבתית והתחדשות.

    הענקת תג זה מהווה עדות לכישורי הסטודנט/ית להפגין מנהיגות בעלת 'רוח יזמית' הפועלת ממניעים אלטרואיסטיים לטובת הכלל ושלא בהכרח מן הנדרש בתפקיד או  במעמד בו הוא/היא נמצא/ת. כישורים אלה באו לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות ו/או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.

    אהאקדמית גורדון שואפת להכשיר אנשי חינוך בעלי תפישה אידיאולוגית רב ממדית פרואקטיבית ואקטיביסטית בענייני חינוך וחברה. זאת מתוך מכוונות לפיתוח ויצירת השפעה ערכית משמעותית בקרב אוכלוסיות מגוונות באמצעות זיהוי צרכים ופתרונות רלוונטיים; ובמקביל בעלי מומחיות בתחומי תוכן מגוונים שהביטוי להם הוא פיתוח כלים ופרקטיקה מנהיגותית בהיבטים השונים של החינוך. על פי חזוננו, נשות ואנשי חינוך שמנהיגים תהליכים                   חינוכיים יהוו דוגמה ומודל לחיקוי לתלמידים ולסביבה.

     

    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 5 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

          • הובלת תהליכים בתוך קבוצה (סטודנטים עמיתים או/ו תלמידים).
          • ניסוח של יוזמה, תכנון ליישומה והוצאת התכנון לפועל תוך כדי רתימת קבוצה.
          • זיהוי חוזקות של הזולת ועידודו לפיתוחן ולמיצוין.
          • ארגון של ביצוע משימה וחלוקת תפקידים בהתאם ליכולות ולהעדפות של חברי הצוות.
          • יכולת להניע אחרים (סטודנטים עמיתים, תלמידים, צוות בית הספר)  לחולל שינויים.

    התאמה לערכי במכללה:

          • יושרה כבוד ואמינות המושגים באמצעות תקשורת פתוחה.
          • "יצירת תרבות של אחריות ומחויבות" (כפי שמופיע בחזון המכללה).
          • האקדמית גורדון תעודד את הסטודנטים להיות מובילים ופורצי דרך ובעלי ראייה רחבה המעצבת את המעשה החינוכי ואת תפיסת עולמם ברוח ערכי המכללה.
          • האקדמית גורדון תכשיר מורים המוכנים להורות ולהנהיג בסביבה רב-תרבותית ובמציאות דינמית, תוך עריכת מחקר התורם לשדה החינוכי המשתנה.

    התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של  World Economic Forum 

          • ניהול אנשים - People management.
          • תיאום עם אחרים - Coordinating with others .
          • שיפוט וקבלת החלטות - Judgement and decision making  .
          • משא ומתן - Negotiation.
          • תודעת שירות - Service orientation.
          • אינטיליגנציה ריגשית - Emotional intelligence 
                                                    מקורות להגדרת התג:

    Bennis., W. (2009). On becoming a leader. New York: Basic Books. 

    Fullan, M. (2011). Change leader: Learning to do what matters most. John Wiley & Sons.
  • תג רגישות בין אישית

    "רגישות בין-אישית" היא אחד הכישורים האישיים המעיד על כבוד לזולת; אמפתיה לצרכי האחר; סיוע לזולת; יכולת להקשיב ולקבל משוב; לדעת לתת משוב יעיל ומכבד לעמיתים ולתלמידים; גילוי גמישות ועדינות בשיח; קריאה, פענוח והתנהגות בהתאם לקודים אתיים מקצועיים. כאשר כל אלה באים לביטוי בהתנהגותו כלפי עמיתים ללמידה, סגל אקדמי ואדמיניסטרטיבי והסביבה.

    אחד הכישורים החשובים שדרושים למורה הוא גילוי רגישות בין-אישית לזולת, לראות את הקשיים של האחר ולהתחשב בהם. הענקת תג זה מהווה עדות להפגנת יכולת זו כלפי חברים ללימודים, צוות המכללה וההכשרה, תלמידים והסביבה. יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות עם חברים ללימודים או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.

    המלצה על תג תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 4 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

     שלושה מתוך ארבעת הכישורים הבאים:

          • הקשבה אמפטית לזולת.
          • תמיכה מתמשכת בזולת הזקוק לכך.
          • עידוד ועירור מוטיבציה.
          • התחשבות בניואנסים תרבותיים ודתיים של הזולת.

    התאמה לחזון ולערכי האקדמית גורדון:

          • יושרה כבוד ואמינות המושגים באמצעות תקשורת פתוחה 
          • יצירת תרבות של אחריות ומחויבות" (כפי שמופיע בחזון המכללה) 

    התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של World Economic Forum 

          • שיתוף פעולה/תיאום עם אחרים - Coordinating with others  
          • אינטליגנציה רגשית - Emotional intelligence  
  • תג למידה עצמית

    "למידה עצמית" היא ערך המעיד על היכולת של הסטודנט/ית להוביל את תהליך הלמידה שלו/ה באופן עצמאי ופעיל לאורך זמן; לנתח את צרכיו/ה, להעריך את המשאבים העומדים לרשותו/ה, לתכנן ולהעריך את תהליך הלמידה והתוצרים, על סמך משוב מאחרים ומשוב עצמי. כמכללה שמכשירה מורים בעולם משתנה, חשוב לנו לעודד ולחזק למידה עצמית אצל הסטודנטים כדי שהם יוכלו להתאים את עצמם לצרכי המציאות המשתנה וגם יהוו מודל לחיקוי עבור תלמידיהם וסביבתם.

    הענקת תג זה מהווה עדות ליכולת הסטודנט/ית להפגין וליישם הכוונה עצמית ללמידה ולמידה עצמית. יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת לימודים תיאורטיים או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך.

    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 3 מתוך 4 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד) כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

          • הנעה עצמית ויוזמה ללמידה.
          • יכולת צפיית הצרכים, האתגרים, היתרונות והחסרונות בראשית התהליך.
          • חיפוש מידע רלוונטי למטרה במקורות שונים והערכת  איכותו.
          • יכולת הערכה של תוצרי תהליך למידה בהתבסס על רפלקציה אפקטיבית ומעמיקה.

    התאמה לחזון ולערכי האקדמית גורדון

          • עידוד מצוינות, חדשנות ויצירתיות  
          • יצירת תרבות של אחריותיות ומחויבות  
    תאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של World Economic Forum 
    • פתרון בעיות מורכבות - Complex problem solving
    • חשיבה ביקורתית - Critical thinking.
    • יצירתיות - Creativity
    • שיקול דעת וקבלת החלטות - Judgment and decision making.
    • גמישות מחשבתית - Cognitive flexibility
                מקורות להגדרת התג:

    https://www.cet.ac.il/self-regulation/Units/unit1-expand2.htm 

    http://portal.macam.ac.il/article/24231/ 

    http://education.nwu.ac.za/self-directed-learning/home

  • תג עבודת צוות

    "עבודת צוות" היא ערך המציין את המאמץ שמשקיע כל אחד מחברי הצוות במשימות המשותפות, אופן הפעולה שלו עם אנשים אחרים בצוות, איכות התרומות שהוא מוסיף לפעולת הצוות וטיב התקשורת שלו עם יתר חברי הצוות. היכולת של הפרט לשתף פעולה באופן יעיל נחשבת היום לאחת הדרישות המרכזיות מכל עובד בארגון והיא מהווה את אחד המשאבים העיקריים המסייעים להשגה של מטרות היחיד, הקבוצה והארגון. 

     

    הענקת תג זה מהווה עדות ליכולת הסטודנט/ית לעבוד בצוות ולתרום להצלחת המשימה באופן משמעותי. יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות עם חבריו ללימודים או בעת התנסות מעשית במוסדות חינוך. בהתנסות המעשית במוסדות החינוך עבודת צוות יכולה לבוא לידי ביטוי במספר רבדים: סטודנטים-עמיתים, מורה מאמן/ת וצוות בית הספר. מצופה מהסטודנט/ת כבר בשלב זה לפעול כחלק מצוות חינוכי של בית הספר בהתאם לנסיבות.

     

    המלצה על תג זה תינתן לסטודנט/ית אם עמד/ה בלפחות 4 מתוך 6 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות אלו נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד), כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

        • נכונות לחלוק ידע, עזרי לימוד שפותחו באופן עצמאי, ניסיון אישי, ולקבל תפקידים בעבודה שיתופית.
        • הקשבה לדעות של אחרים והתייחסות אליהן באופן ענייני.
        • תקשורת יעילה עם חברי הצוות ועם אנשים מחוץ לצוות תוך הבנת הגבולות והגדרות התפקיד של הסטודנט/ת ושל בעלי התפקידים אחרים; להיות מעורב/ת בעשייה במוסד החינוכי בעת התנסות, אך לא להתערב מעבר לנדרש.
        • ניהול משא ומתן תוך יחס מכבד לדעות שונות משלו/ה. 
        • עידוד של חברי הקבוצה להתקדם לקראת המטרה.
        • גמישות ונכונות להיות לעזר ולעשות פשרות הנחוצות כדי להשיג מטרות משותפות.

    התאמה לערכי במכללה:

        • האקדמית גורדון תאפשר לכל הבאים בשעריה להפיק את המרב מלמידתם ומהתנסויותיהם החינוכיות. היא תעודד אותם להיות מובילים ופורצי דרך ובעלי ראייה רחבה המעצבת את המעשה החינוכי ואת תפיסת עולמם ברוח ערכי המכללה. 
        • האקדמית גורדון תשמש בית לצמיחה ולהתפתחות מקצועית "לאורך החיים" - Lifelong learning

    התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של  World Economic Forum 

        • Coordinating with others 
        • Judgement and decision making  
        • Negotiation 
        • People management 
        • Emotional intelligence 
    מקורות להגדרת התג
    Bellanca, J. A. & Brandt, R. (Eds.). (2010). 21st century skills: Rethinking how students learn. Bloomington: Solution Tree Press. Association of American Colleges and Universities (AAC&U). (2009).  Teamwork VALUE rubric. Retrieved from https://www.aacu.org/value/rubrics/inquiry-analysis.

  • תג חשיבה ביקורתית

    "חשיבה ביקורתית "היא ערך המעיד על היכולת של הסטודנט/ית לבחון תופעות, רעיונות ודעות באופן שיטתי, להבחין בין דעות לבין עובדות, לבסס קריטריונים רציונליים כדי להעדיף באורח מושכל רעיונות ודעות מסוימים על פני אחרים, נכונות להטיל ספק במוסכמות. 

     

    הענקת תג זה מהווה עדות ליכולת הסטודנט/ית לנתח מצבים/תוכניות מתוך התבוננות ביקורתית ועל סמך הניתוח, להציע אלטרנטיבות למצב/תוכניות הקיימים.  יכולת זו באה לידי ביטוי בקורסים השונים בעת ביצוע משימות לימודיות או בעת התנסות מעשית במוסדות החינוך.

    המלצה על תג זה תוענק לסטודנט/ית שעמד/ה בלפחות 4 מתוך 6 קריטריונים שהוגדרו על ידי הסגל האקדמי וצוות ההדרכה הפדגוגית של המכללה. עדויות נאספו לאורך זמן (לפחות סמסטר אחד), כאשר נלקחו בחשבון גם: שיחות אישיות, רפלקציות של הסטודנט/ית ועדויות ממקורות נוספים.

    ארבע מתוך שבעת הכישורים הבאים:
          • יישום חשיבה מסדר גבוה מסוגים שונים: אינדוקטיבית דדוקטיבית, מערכתית. 

            בהתנסות, חשיבה ביקורתית יכולה לבוא לידי ביטוי בהתבוננות על כיתה ועל בית הספר ב"מבט על" (ראייה מערכתית); ביכולת להפיק תובנות מסיטואציה ספציפית בכיתה ולהכליל אותן על הוראה בכלל ומצבי למידה באשר הם.

          • יצירת טיעונים המבוססים על עובדות ולא על דעות סובייקטיביות.

            בהתנסות, משוב שניתן בעקבות השיעור יתבסס על התרחשויות בכיתה ולא על דעות סובייקטיביות בלבד.

          • הטיעונים לניתוח כל סיטואציה/דילמה/בעיה הוגנים, מדויקים ובהירים.

          • ניתוח יעיל של ראיות, טיעונים, טענות ואמונות תוך התייחסות לנקודות מבט מגוונות.

            בהתנסות, ניתוח יעיל יכול לבוא לידי ביטוי בשיחת המשוב שלאחר השיעור וברפלקציה הכתובה, תוך התייחסות לנקודת מבט של התלמיד או של גורמים נוספים המעורבים בשיעור בכיתה.

          • בטחון ביכולות אישיות ובלגיטימציה להביע דעה בצורה המכבדת את האחרים, ללא שלילה של דעות שונות אלא כתוספת תוך כדי הקפדה על אתיקה ותקנון המכללה ו/או המוסד החינוכי.
          • הסקת מסקנות בהתבסס על ניתוח עובדות.
          • בחירה בין חלופות באופן מודע ומנומק.
    התאמה לערכי המכללה:
          • יושרה, כבוד ואמינות המושגים באמצעות תקשורת פתוחה.  
          • עידוד מצוינות, חדשנות ויצירתיות  
          • יצירת תרבות של אחריותיות ומחויבות.  

     התאמה לערכים אוניברסליים מתוך הדוח של    World Economic Forum 

          • חשיבה ביקורתית (Critical thinking) 
          • שיפוט וקבלת החלטות (Judgment and decision making) 
          • פתרון בעיות מורכבות (Complex Problem Solving)
          • יצירתיות (Creativity)
          • גמישות קוגנטיבית (Cognitive Flexibility)
    מקורות לגדרת התג
    Association of American Colleges and Universities (AAC&U). (2009).  Inquiry-Analysis VALUE rubric. Retrieved from  https://www.aacu.org/value/rubrics/inquiry-analysis
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה