• תנאי קבלה

    לתוכנית רשאים לגשת מועמדות בעלי/ות תואר ראשון שסיימו את לימודיהם/ן במוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, בממוצע 80 ומעלה.

    בנוסף, נדרש ידע באנגלית ברמת "מתקדמים ב'".

  • מטרות התוכנית

    1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
    2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
    3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
    4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת

  • למי מיועדת התוכנית?

    התוכנית מתאימה לגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; למורים בכל רמות הלימודים ( יסודי, חטיבות בינים  ותיכון)  בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; ולבעלי תואר ראשון בחינוך והוראה או תארים משיקים אשר מעוניינים בקידום השילוב וההכלה ובהצלחתם.

     התוכנית פתוחה לבעלי רישיון למקצועות הבריאות (פרא-רפואיים): מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה. שסיימו את תוכנית ההתאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות ורשאים לעסוק במקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) במערכת החינוך בישראל

    אפשר להשתלב בעבודה כרכזי וכרכזות השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות בבתי הספר (לשם כך נדרשות עוד 90 שעות השתלמות במרכזי פסג"ה).

  • אופי הלימודים, ימים ושעות לימוד

    קורסי התוכנית (הרצאות, שיעורים, סדנאות, סמינריונים) ילמדו במהלך שלושה סמסטרים רצופים.

    תוכנית בוקר:

    סמסטר א' וסמסטר ב': למידה מרחוק סינכרונית בזום - ימי ב', 08:30-15:45

    למידה בקמפוס -  בימי ב', מתוכננים מראש - 3-4 פעמים בסמסטר.

    סמסטר קיץ : יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע לימודי בוקר) בלמידה מרחוק (זום), פרט למפגש אחד שיתקיים פנים אל פנים במכללה ועליו תימסר הודעה מראש.

    בנוסף, יתקיימו קורסים א-סינכרוניים: בקצב אישי או מתוזמנים על ידי המרצים.

     

    תוכנית אחר הצהריים:

    סמסטר א' וסמסטר ב': למידה מרחוק סינכרונית בזום - ימי ב', 14:30-21:00

    למידה בקמפוס -  בימי ב', מתוכננים מראש - 3-4 פעמים בסמסטר.

    סמסטר קיץ : יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע לימודי בוקר) בלמידה מרחוק (זום), פרט למפגש אחד שיתקיים פנים אל פנים במכללה ועליו תימסר הודעה מראש.

    בנוסף, יתקיימו קורסים א-סינכרוניים: בקצב אישי או מתוזמנים על ידי המרצים.

    .פתיחת המסלולים מותנית בכמות נרשמים מספקת*

    *מערכת השעות טנטטיבית ותיסגר לקראת פתיחת שנת הלימודים.

    *סטודנטים הלומדים במתכונת משולבת (תואר ראשון + תעודת הוראה + תואר שני) יהיו זכאים לתעודת התואר השני רק בסיום לימודי תואר ראשון.

    *סיום הנחית עבודת הגמר והמועד האחרון להגשת עבודת הגמר בתקנון התואר השני.

  • קורסים נבחרים

    הוראה מותאמת במתמטיקה ובשפה: קורסים  אלה יעסקו בהוראה מותאמת במתמטיקה ובשפה על כל רבדיה ויציגו את המחקר העדכני המתפתח המסייע בקידום תלמידים עם ליקויי למידה במסגרת הכיתתית. יושם דגש על מודלים בהתפתחות הקריאה והאריתמטיקה ששופכים אור על המקור לקשיים של התלמיד בתחומים אלו הקריאה והכתיבה והינם חיוניים בתכנון ההתערבות להוראה מותאמת.

    כלים טכנולוגיים מבוססי AI לקידום ההוראה המשלבת: הקורס יעסוק בהקנייה של כלים טכנולוגיים מבוססי AI להוראה מותאמת של תלמידים עם ליקויי למידה שתאפשר למידה מותאמת אישית והתקדמות לפי קצב הלמידה של כל תלמיד.

     

    שיתוף הורים בתהליכי שילוב: הקורס יעסוק בתהליכי התמודדות והסתגלות במשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמו גם בפיתוח תקשורת יעילה בין מורים לבין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

     

    תקשורת ושיתוף פעולה בצוות רב-מקצועי: שילוב מצריך שיתוף פעולה בין החברים בצוות רב-מקצועי. הקורס הסדנאי יסייע בפיתוח כלים ליצירת תקשורת חיובית בצוות ולתקשורת עם ילדים, הורים, מורים ואנשי צוות נוספים (סייעות, מטפלים).

     

    תלמידים עם הפרעות התנהגותיות רגשיות: הקורס יעסוק באפיון תלמידים עם הפרעות התנהגותיות ורגשיות, בגורמי הסיכון להדרה (exclusion) ולנשירה, בהבנת גורמי הקושי של המורים ובדרכי ההתמודדות עם קשיים אלו.

     

    ניווט כיתה וגן: הקורס יעניק לסטודנטים כלים להכיר ילדים עם קשיי הסתגלות. כמו כן הוא יַ קנה להם מִגוון של כלים טיפוליים, נוהליים וניהוליים להתערבות וליישום שינוי בהתנהגותו של תלמיד שהתנהגותו (בכיתה או בגן) בעייתית.

     

    ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם שונּות: הגישה הביבליותרפית רותמת את הטקסט הספרותי להעלאת נושאים מורכבים וטעונים. היא מאפשרת שיח באמצעות . דיון בטקסטים העוסקים בבעיות רגשיות, התנהגותיות וזהותיות: התקבלות חברתית, תחילת הלימודים בגן ובבית הספר, מעבר דירה, הולדת אח חדש, שינוי של מודל משפחתי קיים או השתייכות למשפחה "אחרת", עמידה בציפיות המבוגרים, התמודדות עם נוכחותו של ה"אחר" או עם היותך "אחר", התמודדות עם אלימות וכן הלאה.

    תלמידים עם לקויות למידה - הכרת  מאפייני ילדים עם לקויי למידה ספציפיים  ו/או הפרעות קשב , מודעות לקשיים הנלווים ,  וביטוים בכיתה הרגילה והצגת חומר מחקרי מתקדם בנושא.

    נוסף על הקורסים הייחודיים לחוג לחינוך משלב יילמדו בתוכנית קורסים בשיטות מחקר(מתודולוגיה) המשותפים לכל החוגים לתואר שני.

     

  • מסלול ניתוח התנהגות יישומי ABA
    • מסלול הלימודים "ניתוח התנהגות יישומי": (פתיחת הנתיב מותנה בכמות נרשמים מספקת)

    אנו מציעים אפשרות לשלב בין לימודים לתואר שני (M.Ed) בחוג לחינוך משלב לבין השלמת לימודי תעודה ל- "מומחה לניתוח התנהגות במערכת החינוך".  הבוחרים בתוכנית זו יידרשו לתוספת של שעות לימודים (מעֵבר לשעות הנדרשות בלימודים לתואר שני ולתוספת תשלום) ולתוספת שכ"ל עבור לימודי התעודה.

    מסיימי התוכנית בהצלחה יהיו זכאים לקבל תעודה בתוכנית ההכשרה ABA מטעם האקדמית גורדון.

    הלימודים יתקיימו בימי שני במסגרת ללימודי חוץ לאחר שעות הלימוד של התואר השני למשך 4 סמסטרים (שנתיים אקדמיות), ללא סמסטר קיץ (סמסטר א' + ב' תשפ"ו, סמסטר א' + ב' תשפ"ז).

    3 קורסים מלימודי התעודה יוכרו בתואר השני.

    למידע נוסף >
  • מסלול הוראת מחוננים ומצטיינים

    התפתחות וחשיפה לתחום מעניין ומאתגר של הוראת תלמידים מחוננים, מצטיינים, סקרנים ובעלי יכולות גבוהות, לפתח את כישורי ההוראה שלהם ולהבין כיצד ניתן לקדם תלמידים אלה במסגרות השונות כולל בכיתה הרגילה .

    התוכנית תחשוף את הסטודנטיות.ים להיבטים רגשיים-חברתיים והתנהגותיים של מחוננות, חקר האיטליגנציה והגדרת המחוננות, הוראת מחוננים ומצטיינים, פיתוח חשיבה וחשיבת עתיד, שילוב טכנולוגיות בהוראת מחוננים, עבודת מחקר על שילוב המחונן בכיתה הרגילה ונושאים נוספים.  

    הלימודים יקנו תואר שני בחינוך משלב ( M.Ed) וכן תעודת התמחות בחינוך מחוננים מטעם האקדמית גורדון ובתמיכת האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך שתאפשר הוראה במסגרות המחוננים והמצטיינים השונות בארץ.

    הלימודים יתקיימו במשך שלושה סמסטרים, וישלבו קורסים מחינוך משלב (והתמחות בחינוך מחוננים (אחר הצהריים). ייתכן שיהיה צורך בלימודים נוספים בלמידה מרחוק ( זום)  ובלמידה מקוונת א- סינכרונית.

מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה