תוכנית חד שנתית, 3 סמסטרים כולל קיץ
(או תוכנית ב-4 סמסטרים במקרה שבוחרים לשלב את נתיב 'ניתוח התנהגות יישומי')
ניתן להוסיף / לשלב נתיבים:
מחפשים להתקדם בקריירה החינוכית שלכם ולהפוך למורים שמשפיעים באמת? אם אתם מחנכים, גננות, או אנשי מקצוע המעוניינים להוביל שינוי בחינוך ולהיות חלק מתהליך שילוב משמעותי של תלמידים עם צרכים מיוחדים, התוכנית שלנו לחינוך משלב היא בדיוק עבורכם!
המציאות של הכיתות היום מגוונת ומאתגרת יותר מאי פעם – תלמידים מגיעים מרקעים תרבותיים, חברתיים ורגשיים שונים, וכל אחד מהם זקוק לתשומת לב ייחודית. בתוכנית לחינוך משלב תקבלו כלים מקצועיים שיאפשרו לכם להיות מורים שמבינים לעומק את צרכי התלמידים שלכם, ויודעים כיצד לקדם אותם בתוך כיתה רב-תרבותית ומכילה.
מה תעניק לכם התוכנית?
אם אתם שואפים להתקדם מבחינה מקצועית ולהיטיב את כישורי ההוראה שלכם – זה הזמן להצטרף אלינו!
תוכנית חינוך משלב מתאימה לא רק למורים, אלא גם לאנשי מקצוע פרא-רפואיים: מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה, שסיימו את תוכנית ההתאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות ורשאים לעסוק במקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) במערכת החינוך בישראל
אפשר להשתלב בעבודה כרכזי וכרכזות השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות בבתי הספר (לשם כך נדרשות עוד 90 שעות השתלמות במרכזי פסג"ה).
אז למה אתם מחכים? קחו את הצעד הבא בקריירה שלכם והפכו למורים מובילים בשילוב והכלה. בואו לרכוש ידע עדכני, להתמקצע בתחום החינוך המשלב, ולהשפיע על דור העתיד!
1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת
התוכנית מתאימה לגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; למורים בכל רמות הלימודים ( יסודי, חטיבות בינים ותיכון) בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; ולבעלי תואר ראשון בחינוך והוראה או תארים משיקים אשר מעוניינים בקידום השילוב וההכלה ובהצלחתם.
התוכנית פתוחה לבעלי רישיון למקצועות הבריאות (פרא-רפואיים): מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה. שסיימו את תוכנית ההתאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות ורשאים לעסוק במקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) במערכת החינוך בישראל
אפשר להשתלב בעבודה כרכזי וכרכזות השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות בבתי הספר (לשם כך נדרשות עוד 90 שעות השתלמות במרכזי פסג"ה).
תוכנית בוקר:
קורסי התוכנית ילמדו במהלך שלושה סמסטרים רצופים
סמסטר א' + ב' תשפ"ה: הלימודים יתקיימו בימי שני בין השעות 08:30-17:45. רב הלימודים יתקיימו בלמידה מרחוק (זום). יש לקחת בחשבון כי יתקיימו 2-3 שיעורים בסמסטר במכללה.
סמסטר קיץ תשפ"ה :יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע) בלמידה מרחוק (זום).
הנחית עבודת הגמר תימשך לאחר מועד זה, עד סיומה. המועד האחרון להגשת עבודת הגמר 31/03/2026.
תוכנית אחר הצהריים (שלושה סמסטרים רצופים):
סמסטר א׳ + ב׳ תשפ"ה: הלימודים יתקיימו בימי שני משעה 14:30 עד השעה 21:00. רב הלימודים יתקיימו בלמידה מרחוק (זום). יש לקחת בחשבון כי יתקיימו 2-3 שיעורים בסמסטר במכללה.
סמסטר קיץ תשפ"ה: הלימודים יתקיימו באופן מרוכז, כשבכל קורס יתקיימו 12 מפגשים כולם בלמידה מרחוק (זום).
הלימודים ברובם בלמידה מרחוק (בזום). בכל התוכניות, יש לקחת בחשבון כי יתקיימו 2-3 שיעורים בסמסטר במכללה. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון שינתנו בכל סמסטר שלושה קורסים מקוונים א-סינכרוניים בלמידה מרחוק – קורסים אלו מאפשרים לסטודנטים לתכנן את תהליכי הלמידה שלהם בזמן המתאים להם.
קונפליקט בין-תרבותי והשפעתו על מערכת החינוך: הקורס נועד לקדם הבנה ורגישות תרבותית לקונפליקט התרבותי והאתני במערכת החינוך ובהוראה.
שיתוף הורים בתהליכי שילוב: הקורס יעסוק בתהליכי התמודדות והסתגלות במשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמו גם בפיתוח תקשורת יעילה בין מורים לבין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
תקשורת ושיתוף פעולה בצוות רב-מקצועי: שילוב מצריך שיתוף פעולה בין החברים בצוות רב-מקצועי. הקורס הסדנאי יסייע בפיתוח כלים ליצירת תקשורת חיובית בצוות ולתקשורת עם ילדים, הורים, מורים ואנשי צוות נוספים (סייעות, מטפלים).
תלמידים עם הפרעות התנהגותיות רגשיות: הקורס יעסוק באפיון תלמידים עם הפרעות התנהגותיות ורגשיות, בגורמי הסיכון להדרה (exclusion) ולנשירה, בהבנת גורמי הקושי של המורים ובדרכי ההתמודדות עם קשיים אלו.
ניווט כיתה וגן: הקורס יעניק לסטודנטים כלים להכיר ילדים עם קשיי הסתגלות. כמו כן הוא יַ קנה להם מִגוון של כלים טיפוליים, נוהליים וניהוליים להתערבות וליישום שינוי בהתנהגותו של תלמיד שהתנהגותו (בכיתה או בגן) בעייתית.
ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם שונּות: הגישה הביבליותרפית רותמת את הטקסט הספרותי להעלאת נושאים מורכבים וטעונים. היא מאפשרת שיח באמצעות . דיון בטקסטים העוסקים בבעיות רגשיות, התנהגותיות וזהותיות: התקבלות חברתית, תחילת הלימודים בגן ובבית הספר, מעבר דירה, הולדת אח חדש, שינוי של מודל משפחתי קיים או השתייכות למשפחה "אחרת", עמידה בציפיות המבוגרים, התמודדות עם נוכחותו של ה"אחר" או עם היותך "אחר", התמודדות עם אלימות וכן הלאה.
תלמידים עם לקויות למידה - הכרת מאפייני ילדים עם לקויי למידה ספציפיים ו/או הפרעות קשב , מודעות לקשיים הנלווים , וביטוים בכיתה הרגילה והצגת חומר מחקרי מתקדם בנושא.
נוסף על הקורסים הייחודיים לחוג לחינוך משלב יילמדו בתוכנית קורסים בשיטות מחקר(מתודולוגיה) המשותפים לכל החוגים לתואר שני.
אנו מציעים אפשרות לשלב בין לימודים לתואר שני (M.Ed) בחוג לחינוך משלב לבין השלמת לימודי תעודה ל- "מומחה לניתוח התנהגות במערכת החינוך". הבוחרים בתוכנית זו יידרשו לתוספת של שעות לימודים (מעֵבר לשעות הנדרשות בלימודים לתואר שני ולתוספת תשלום) ולתוספת שכ"ל עבור לימודי התעודה.
מסיימי התוכנית בהצלחה יהיו זכאים לקבל תעודה בתוכנית ההכשרה ABA מטעם האקדמית גורדון.
הלימודים יתקיימו בימי שני במסגרת ללימודי חוץ לאחר שעות הלימוד של התואר השני למשך 4 סמסטרים (שנתיים אקדמיות), ללא סמסטר קיץ (סמסטר א' + ב' תשפ"ה, סמסטר א' + ב' תשפ"ו).
3 קורסים מלימודי התעודה יוכרו בתואר השני.
התפתחות וחשיפה לתחום מעניין ומאתגר של הוראת תלמידים מחוננים, מצטיינים, סקרנים ובעלי יכולות גבוהות, לפתח את כישורי ההוראה שלהם ולהבין כיצד ניתן לקדם תלמידים אלה במסגרות השונות כולל בכיתה הרגילה .
התוכנית תחשוף את הסטודנטיות.ים להיבטים רגשיים-חברתיים והתנהגותיים של מחוננות, חקר האיטליגנציה והגדרת המחוננות, הוראת מחוננים ומצטיינים, פיתוח חשיבה וחשיבת עתיד, שילוב טכנולוגיות בהוראת מחוננים, עבודת מחקר על שילוב המחונן בכיתה הרגילה ונושאים נוספים.
הלימודים יקנו תואר שני בחינוך משלב ( M.Ed) וכן תעודת התמחות בחינוך מחוננים מטעם האקדמית גורדון ובתמיכת האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך שתאפשר הוראה במסגרות המחוננים והמצטיינים השונות בארץ.
הלימודים יתקיימו במשך שלושה סמסטרים, וישלבו קורסים מחינוך משלב (והתמחות בחינוך מחוננים (אחר הצהריים). ייתכן שיהיה צורך בלימודים נוספים בלמידה מרחוק ( זום) ובלמידה מקוונת א- סינכרונית.