הצהרת נגישות
האקדמית גורדון שוקדת ופועלת בשנים האחרונות להנגיש את המבנה, את השירות ואת אתר המכללה.
המכללה נגישה לכבדי שמיעה ולכבדי ראייה.
פנייה לקבלת התאמות לימודיות:
1. הנחיות להגשת בקשת סיוע
2. טופס בקשת סיוע להתאמות
3. טופס ויתור סודיות
לידיעתכם, במכלל קיימים:
· מעלית מונגשת
· רמפות לצורך גישה נוחה
· עמדות שירות מונגשות וסיוע לפי הצורך במחלקות השונות
· מערכות עזר לשמיעה לנותני שירות
· מרבדי דריכה לפני המדרגות
· מכשירי התמצאות בכניסות הראשיות ללקויי ראיה
· מקומות ייעודיים לבעלי מוגבלויות באודיטוריום, בכיתות לימוד ובחללים הפתוחים
· הותקנו מעקות ומאחזי יד ברחבי המכללה
· סגל המכללה משתתף מידי שנה בהדרכה בנושא הנגשה
· באתר המכללה מוטמע מנגנון הנגשה
· באתרי ההוראה מוטמע מנגנון הנגשה
· בתהליך סיום - בניית מעלית נוספת לחלקי המבנה שטרם נגישים כיום
לשירותכם:
· רכזת נגישות- ד"ר ריטה חורי
04-8590126
ממונה בטיחות וקב"ט- מר דורון שובל [email protected]
נהלי נגישות
האקדמית גורדון מקדישה מקום מיוחד להנגשת השירות עבור סטודנטים עם מוגבלויות.
נושא זה הונח על סדר היום בפעילותם של המוסדות האקדמיים השונים, במדינת ישראל, כחלק מיישום תקנות נגישות למוסדות להשכלה גבוהה: תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שפורסמו ברשומות, בנובמבר 2016. תקנות הנגישות למוסדות להשכלה גבוהה מגדירות ומכוונות את יישומו של חוק שוויון לאנשים עם מוגבלויות (תשנ''ח- 1998, ותיקון לחוק ב-2005).
מטרת החוק היא להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים. לתת מענה הולם לצרכיו הייחודיים באופן שיאפשר לו עצמאות מרבית, פרטיות וכבוד, תוך מילוי מלוא יכולתו.
חוק השוויון מייצג שינוי בגישה החברתית כלפי אנשים עם מוגבלות.
השינוי מתמקד במעבר מתפיסת האדם עם המגבלה, כמתקיים בשולי החברה, הזקוק להקלות והטבות, לגישה הרואה בו אדם שווה אשר יש לאפשר לו להשתלב באופן כוללני בחברה.
רוח החוק מקדמת גישה לפיה אין לראות בקשיים שחווים אנשים עם מוגבלות, קשיים פרטיים הנובעים מטרגדיה אישית, אלא מצב חברתי ציבורי שבו החברה היא שיוצרת את המגבלות והיא יכולה להסיר אותן.
נגישות היא גישה שמקדמת שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: פיזית, נפשית וחושית באמצעות התאמות רלוונטיות עבורן.
נגישות מבנית וטכנולוגית
האקדמית גורדון שוקדת ופועלת בשנים האחרונות להנגיש את המבנה, את השירות ואת אתר המכללה.
בין השאר, במכללה קיימים:
- ייחודי באקדמית גורדון! מתן ipad לכל סטודנט תואר ראשון במכללה (בתוכנית מלאה כולל תעודת הוראה), מאפשרת הנגשת תכני למידה באמצעות יישומי הנגשה
- באתר המכללה מוטמע מנגנון הנגשה
- באתרי ההוראה מוטמע מנגנון הנגשה
- מעליות מונגשות
- רמפות לצורך גישה נוחה
- עמדות שירות מונגשות וסיוע לפי הצורך במחלקות השונות
- מערכות עזר לשמיעה, טכנולוגיית FM , כיתות אקוסטיות
- מרבדי דריכה לפני המדרגות
- מכשירי התמצאות בכניסות הראשיות ללקויי ראיה
- מקומות ייעודיים באודיטוריום, בכיתות לימוד ובחללים הפתוחים
- כסאות מותאמים למגבלה פיזית, כסאות שמורים במרכז הכיתה בקרבת המרצה, או ליד היציאה (בהתאם למגבלה)
- מעקות ומאחזי יד ברחבי המכללה
תמיכה פדגוגית
- התאמות בדרכי למידה
-חונכות
-סיוע באסטרטגיות למידה
- I cast ספרי קריאה ועיון להאזנה
- מתוכננת ספרייה קולית למאמרים אקדמיים שלא ניתן להמיר להקראה ב ipad
- התאמות בדרכי ההערכה/היבחנות:
עבור כל סטודנט מתקיים תהליך התאמה דינמי של המענה הנתפר עבורו, בהתאם לצרכים העולים משילוב הגורמים הבאים:
- מאפייני המגבלה
- הדרישות הייחודיות בקורסים ובחוגים בהם הוא לומד
- ייחודיותו כאדם שלם על חוקותיו וקשייו
תהליך זה מתבצע על ידי רכזת הנגישות בשיתוף עם דיקנית הסטודנטים, ראש מדור הבחינות וראשי החוגים.
תמיכה רגשית
- ליווי על ידי יועצת רכזת הנגישות, החל מתהליך ההרשמה (ולעתים טרום הרשמה) עד לסיום התואר
- חונכות "באדי" לסטודנטים בשנה ראשונה– סיוע בהתאקלמות על ידי סטודנט חונך
- תמיכה נוספת על ידי חברת "נתן" לסטודנטים עם מגבלות נפשיות