יצירה. סיפור. טיפול – מבוא לביבליותרפיה
הסיפור ליווה את האדם משחר האנושות, וגם בעידן הדיגיטלי שלנו כוחו ממשיך ומתגלגל: אם על המסך, בסרטונים, הודעות טקסט או גיימינג, אם בצלילה לקריאה, כתיבה, סיפור בעל-פה או שיר מתנגן. היכן שיש אדם, יש גם סיפור שמחפש קול.
בקורס נתוודע לביבליותרפיה - גישה טיפולית שקנתה לה מקום מרכזי בעבודה הפסיכולוגית, הייעוצית והחינוכית. הקורס יעסוק בחקירת תהליכים רגשיים, בין-אישיים ותרפויטיים, המתקיימים במפגש בין הקורא.ת והטקסט. הקורס יכלול התנסות חווייתית ותהליך חקירה יצירתי דרך קריאה של טקסטים ספרותיים קצרים, כתיבה אישית וצפייה בסרטונים נבחרים. כך, יתאפשר מסע לעולם היצירתי של הכתיבה והקריאה, שיכלול תהליך צמיחה אישי לצד מפתחות לעולם הביבליותרפיה, ובהם: מעשיות, חלומות, שירה-תרפיה, טקסט ילדות, כתיבה אינטואיטיבית ועוד.
✅ פרטים טכניים:
היקף הקורס: 60 שעות כולן מוכרות לאופק חדש
ימי א' 17:00-18:30
הקורס היברידי וכולל 5 מפגשים פרונטליים לצד שיעורים מקוונים וא-סנכרוניים.
הנחיה: כרמית רוזן אבן זוהר
באמצעות שילוב של הידע בתחום הפדגוגיה החדשנית, החשיבה המצאתית שיטתית וכלים של הבינה המלאכותית, ניתן לשפר את תהליכי הלמידה ולעודד חשיבה יצירתית, יזמות וחדשנות בכל תחום. הקורס יספק לכם כלים מעשיים ואסטרטגיות ליישום רעיונות חדשניים בעבודה ובבית.
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
ימי א' 11:00-12:30
קורס מקוון
מנחה: מילאנה ישראלי
מאז חוק השילוב, נפגש עובד ההוראה עם מספר רב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בחינוך הרגיל בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. על עובד ההוראה להיות בעל תכונות מכילות ובעל ידע מקצועי נרחב, כדי לקדם את התלמיד וכדי להוות מנחה ומלווה מקצועי לשותפי התפקיד שאיתו (מטפלים, סייעות, סטודנטים להוראה, הורים) עובד ההוראה מתמודד עם אתגרים רגשיים אשר דורשים ממנו התמקצעות ומיומנויות תקשורת בינאישיות ותוך אישיות מגוונות, בנוסף, יכולת לקיים תהליכי מישוב מתמידים במטרה להתפתח ולהתקדם כל העת. מטרת תוכנית זו, היא להעצים את עובד ההוראה, תוך התבוננות רחבה על האתגרים הרבים איתם הוא נפגש, הרחבת ארגז הכלים שברשותו כדי לפתח ולקדם הן את התלמיד והן את שותפי התפקיד שאיתו ביצירת חיבורים וניהול שותפויות, לשילובו והכלתו של התלמיד ובקשר עם הוריו.
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש
ימי ה' 9:00-12:15
פרונטלי
מנחה: רחל כרמי
הקורס יבחן נושאים מרכזיים ועדכניים העוסקים בעולם לקויות השמיעה השונות, יתאר את הצרכים הייחודיים של אוכלוסיית כו"ח, וייתן הזדמנות להיכנס לעולמה. בקורס נלמד אודות השפה הייחודית – שפת הסימנים והאיות, והוא יקנה אוצר מילים בסיסי בשפת הסימנים הישראלית, שהיא שפת הסימנים הטבעית של אוכלוסייה זו.
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
ראשון 16:30-18:00
היברידי
מנחה: ד"ר גלי אזולאי טלר
פיתוח הסתכלות חדשה על נושאי לימודי / חברתי תוך התמקדות במיומנויות הצוות; גישה של שילוב רעיונות, דרכי חשיבה ואופני ביצוע, המצויים בצוות. גישה פרגמטית לניהול תהליכי למידה בכיתה ומחוצה לה, והוראה באמצעות צוותי למידה
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
שני 18:00-20:30
מקוון
מנחה: ענת שלזק
כלים אפקטיביים לניווט כיתה/שכבה הטרוגנית תוך דגש על שונות התלמידים , קידום לומד עצמאי, למידת צוות, התמודדות עם דילמות וקשיים, טיוב אקלים כיתתי.
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
רביעי 17:30-20:00.
מקוון
מנחה: ענת שלזק
עקרונות החקר בדגש על הוראה ולמידה אינטרדיסיפלינרית, קידום הלומד העצמאי וקידום ערכים ויוזמות חברתיות.
✅ פרטים טכניים:
30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש. שישי 8:00-10:30
מקוון
מנחה: ענת שלזק