גיליון נושא
התמחות בהוראה – הכניסה למקצוע
"רב גוונים- מחקר ושיח" הוא כתב עת רב תחומי בנושאי חינוך והוראה. כתב העת מקדם בברכה פרסום מאמרים בנושאים מגוונים וביניהם היבטים פסיכולוגיים, סוציולוגיים והיסטוריים של החינוך ובנושאי הוראה והכשרת מורים. כתב העת מיועד לקהל רחב של לומדים ומלמדים, אנשי חינוך ומדעי החברה העוסקים במגוון הרחב של הנושאים הסובבים את דיסציפלינת החינוך וההוראה.
שם המאמר | מחבר | לחצו לקריאה |
להתמחות בגן הילדים | ||
אי של אכפתיות: אפיון התמיכה בין הגננת-החונכת לגננת- המתמחה בגן הילדים | ד"ר פני שמעוני | |
תרומתה של סדנת התמחות לגננות על פי מודל חממה עירוני | ד"ר לייקי גרוניק וד"ר עינת ברכה | עבר |
תגובות רגשיות של גננות מתחילות ותפיסתן את תפקיד המדריכה בשלב הכניסה למקצוע | ד"ר אסתר פירסטטר, דינה גאדה, ונוגה ליפשין | עבר |
התמחות בעיניים רפלקטיביות: קולם של מתמחים | ||
המתמחה בהוראה בשנתו הראשונה מנקודת מבט רפלקטיבית | ד"ר אורית דהן, ד"ר חיית שחם, ואורה חגית שורצקי | עבר |
מאירים ומעירים: תהליכי הקליטה במערכת החינוך והעבודה במקצוע ההוראה בשלב הכניסה להוראה | פרופ' דיצה משכית וד"ר שושי דורפברגר | עבר |
קושי ואור- מעגלי התפתחות: עיון בסיפורי מתמחים | פרופ' דיצה משכית ונעה סיני | עבר |
התמחות: התמודדות ותמיכה | ||
תמיכה בצרכים הפסיכולוגיים של מורים חדשים כמנבאת תפיסות בדבר השתלבות אופטימלית בהוראה: הפרספקטיבה של תאוריית ההכוונה העצמית | ד"ר חיה קפלן | עבר |
שימוש של פרחי הוראה בזיכרונות דחייה חברתית מילדותם ככלי לריפוי, לביקורת ולהגדרת ייעוד | ד"ר יפעת אשרת פינק | עבר |
הבדלים בתחושת קוהרנטיות במצבי הוראה בין סטודנטים להוראה בשנה הראשונה ללימודיהם בחינוך המיוחד לבין מתמחים בחינוך המיוחד | ד"ר עינת ברכה וד"ר דגנית הופנברטל | עבר |
היבט רב תרבותי: הקליטה בהוראה במערכת החינוך במגזרים השונים | ||
תהליך קליטתו של המורה הערבי בהשוואה למורה היהודי במערכת החינוך | ד"ר עלי ותד | עבר |