"רב גוונים- מחקר ושיח" הוא כתב עת רב תחומי בנושאי חינוך והוראה. כתב העת מקדם בברכה פרסום מאמרים בנושאים מגוונים וביניהם היבטים פסיכולוגיים, סוציולוגיים והיסטוריים של החינוך ובנושאי הוראה והכשרת מורים. כתב העת מיועד לקהל רחב של לומדים ומלמדים, אנשי חינוך ומדעי החברה העוסקים במגוון הרחב של הנושאים הסובבים את דיסציפלינת החינוך וההוראה.
להלן המחקרים המפורסמים בגיליון החדש.
שם המאמר | שם המחבר | לחצו לקריאה |
בשדה ההכשרה להוראה | ||
מקורות ההשפעה ובסיס המוטיבציה של הבחירה להיות מורה- עדויות ממחקר גישוש | פרופ' ליהוא זיסברג | |
מענישה לחניכה: תובנות מקורס רענון נהלים וכללי התנהגות במוסד אקדמי | ד"ר אביטל הכט ופרופ' אילנה לבנברג | |
"פתאום הרגשתי שניקו לי את הוויטרינה וראיתי את ההורים באמת"- הכשרת סטודנטים להוראה לשותפות עם הורים לתלמידים עם מוגבלות | ד"ר אליסיה גרינבנק | |
חמש תפיסות שגויות של מתכשרים להוראה בנוגע לפיתוח כשירות חברתית של תלמידים | ד"ר ענת כורם | |
אומנות ותרבות | ||
התפיסה החינוכית- אסתטית של גננות בישראל את הפעילות החינוכית- אומנותית בגן הילדים וביטוייה | ד"ר יעל ניאגו | |
מנהלי הספריות הציבוריות כמובילי גישת למידה לאורך החיים | פרופ' נירית רייכל ונטע סט-אבלס | |
היבטים רב-תרבותיים | ||
הקשר בין הישגים בהבנת הנקרא לבין אקלים כיתה ודימוי עצמי בקרב תלמידי כיתה ד', בבית ספר ממלכתי ובבית ספר ממלכתי- דתי | ד"ר סטלה גידלביץ וד"ר חני טוהר ישראל | |
מורים ערבים בבתי ספר יהודיים: סובלים ושותקים | ד"ר רבאח חלבי וחנאן פאעור | |
תפיסות של תלמידים במגזר הערבי והיהודי את האקלים הבית ספרי- פערים בדיווחי תלמידים בסקרים בהשוואה למציאות בבתי הספר | ד"ר חאלד חג'איזי, ד"ר אמל נסיר-שלופה ופרופ' יוסי הראל-פיש | |
מתבוננים פנימה או מתבוננים החוצה? מורים ערבים חוצי גבולות ומורים ערבים בקהילתם | ד"ר שחר גינדי ורקפת ארליך- רון | |
היבטים פסיכולוגיים בחקר סטודנטים במערכת ההשכלה הגבוהה | ||
מוטיבציה ללמידה בקרב סטודנטים להוראה מהחברה הערבית: גורמים דמוגרפיים-אישיים וגורמים רגשיים-חברתיים | ד"ר וליד דלאשה,ד"ר איהאב זבידאת וד"ר עבד אל רחמאן ח'ליל | |
משתני אישיות התורמים להתמודדות פסיכולוגית של סטודנטים עם לקויות למידה עם לימודים אקדמיים | ד"ר אורלי אוחנה, ד"ר שירי פרלמן-אבניאון, פרופ' שאול קמחי ופרופ' יוחנן אשל |