הרציונאל

הערכה משלימה
ועדת היגוי הערכה משלימה
הרציונאל
מכתב המלצה לעצמי
מכתב המלצה לחבר
הערכה משלימה באקדמית גורדון מאפשרת לסטודנטים לקבל תגים פתוחים, שנותנים הכרה במיומנויות ובכישורים הניתנים לצפייה במהלך הלימודים, שאינם נכללים כמרכיבים בציונים המפורסמים בגיליון הציונים. כל סטודנט/ית, ששלושה מרצים שונים המליצו על מיומנות/כישור המפורטים ברשימה מטה, זכאי לקבל על כך תג ערך דיגיטלי. ניתן לצבור תגים אלו בתרמיל דיגיטלי אישי ולהציגם בקורות החיים, באתר האישי וברשתות חברתיות.

הרציונל לשילוב הערכה משלימה במכללת גורדון

בחברה הישראלית והעולמית קיימת הבנה שאנו חיים במהפכה דיגיטלית-טכנולוגית. אך הבנה זו כשלעצמה אינה מספיקה כדי ללמדנו מהי המשמעות של מהפכה זו, מה עשויות להיות תוצאותיה לגבי בני אדם, וכיצד עלינו להתמודד עם קצב השינויים המהיר שהיא מכתיבה. קיימת הסכמה רחבה בעולם שלימוד לשם צבירת ידע ודרכי הערכה באמצעות מבחנים לסוגיהם וגליונות ציונים, מאבדים במהירות את תוקפם לנוכח המציאות המשתנה בה אנו חיים. אחת התוצאות של הסכמה זו היא הניסיונות ליצור מערכות הערכה חדשות במוסדות להשכלה גבוהה במקומות שונים בעולם. מערכות שתהינה רלוונטיות ותקפות לעתיד לא ידוע שבו תכונות וכישורים שאינם הישגים אקדמיים יבואו לידי ביטוי. מכללת גורדון מצטרפת אף היא למאמצים ליצור מערכת הערכה חדשנית. במכללה הוקם צוות בראשותה של ד"ר ליאורה נוטוב שמפתח מודל הערכה חדש בשם "הערכה משלימה" שמיושם באמצעות תגים אלקטרוניים  פתוחים (Open Digital Badges) מרחיבה את טווח אפשרויות ההערכה של הלומדים כבני אדם.

'הערכה משלימה' הינה "תהליך דינמי מתפתח של הפקה, עיבוד מידע ומתן משוב אודות כישורים ומיומנויות יסוד כהתנהגויות נצפות של לומדים ואודות האינטראקציה שלהם עם הזולת בהקשר לסיטואציה נתונה. תהליך זה מתבצע בזיקה לשונות שבין הלומדים ובאמצעות שימוש במיגוון דרכי הערכה ומשוב השונים מאלו המתבצעים בהערכה כמותית (ציונים)" (נוטוב, גלעד חי ומשכית, בדפוס). 

תגים אלקטרוניים פתוחים הם כלי חדש להערכה מעצבת של למידה המבוסס על טכנולוגיה. תגים אלקטרוניים פתוחים (תד"פ) מספקים לכל בעל עניין מידע עשיר על מיומנויות, יכולות, תכונות אישיות, שמשלימות את ההישגים הלימודיים של לומדים , הן במהלך תהליך הלמידה והן בסיומו. כמו כן,  ניתן לצרף תד"פ לקורות חיים, לפנייה למקומות עבודה, ברשתות חברתיות ועוד. תד"פ משקפים את מערכות הקוד הפתוח, שמציגות בפנינו תרבות חדשה של הערכה וצבירת מוניטין, שמשפיעות על האופן שבו אנו לומדים לאורך החיים, ועל האופן שבו אנו בונים זהות בעולם האמתי ובעולם הוירטואלי. תד"פ נכנסו לשימוש בארגונים רבים בעולם (למשל NASA, (GOOGLE, במוסדות להשכלה גבוהה (למשל Portland State University, Concordia University Wisconsin the University of California) ואפילו בבתי ספר (Aurora  Public Schools). השימוש שנעשה בתד"פ מגוון וגמיש, ויכול להתאים לצרכים של כל מוסד המעניק אותם. במוסדות אחדים להשכלה גבוהה בארה"ב התחילו לעבוד על תיק לומד מקיף (Comprehensive Learner Record) שיכיל מידע על הישגי הלומדים, על מיומנויות שרכשו, על ההערכה שקיבלו בקורסים השונים, פורטפוליו שהגישו ועוד. מובילים את הפרויקט שני ארגונים National Association of Colleges and Employers ו- The American Association Of Collegiate Registrars And Admissions Officers  שמקיים כנסים בנושא וגם Summer Institute for International Admissions.

האקדמית גורדון עורכת ניסוי חלוץ שבמסגרתו תוענק לבוגרי המכללה הערכה משלימה לגיליון הציונים הנהוג היום. הערכה משלימה זו תשקף את המיומנויות שרכשו, את היתנהלותם הערכית ואת התנהגותם הרגשית כפי שבאו לידי ביטוי במהלך לימודיהם, וכפי שהוערכו על-ידי המרצים המלמדים אותם. אנו מאמינים שהערכה משלימה מסוג זה תשקף ביתר דיוק את תהליך הלמידה והעשייה של הסטודנטים במוסד. תעודה שתכלול הערכה משלימה בנוסף לגיליון ציונים מסורתי, עשויה לתת תמונה רחבה יותר של יכולות הסטודנט אשר תעזור לבוגר המכללה להציג עצמו באופן מעמיק יותר בפני מעסיקים פוטנציאליים.

Introducing an “Integrated Diploma” (that includes Open Digital Badges) at Gordon College

The fact that we are living in an era of a digital-technological revolution is understood by everyone. However, this understanding, per SE, is not sufficient for allowing us to accept the significance of this revolution, how it affects and will continue to affect the human race, and how we − the world population − are to cope with the rapid changes that it decrees. As a result of the changing reality in which we live, there is, today, a mounting worldwide consensus that studying “merely” for the sake of accumulating knowledge, alongside traditional evaluation methods that rely on various examinations and grade sheets, are rapidly losing their validity. In light of this, we present below a proposal for an “integrated diploma” that includes the use of Open Digital Badges (ODBs), which will allow lecturers to augment the way they can express their evaluation of their students by including characteristics not necessarily reflected in traditional evaluation methods.

The ODB is a novel technological tool to evaluate learning by which ODB are awarded by stakeholders to individuals to reflect progress in knowledge, skills, abilities, and personality traits. ODBs can provide interested parties a wealth of information concerning these aspects of an individual in addition to their educational achievements, both during the learning process and at its culmination. In addition, ODBs can be digitally attached to one’s resume when applying for jobs. The ODB concept reflects the open source systems common today and introduces a new culture of evaluation and accumulated reputation that will, ultimately, affect how we, as individuals, will learn throughout our lives and how our identities will be created. The ODB concept is already in use worldwide in many organizations (e.g., NASA, Google), in institutions of higher education (e.g., Portland State University, Concordia University in Wisconsin, University of California) and even in schools (Aurora Public Schools, for example). The use of  ODBs is variable and flexible and can be adapted to the needs of any awarding institution. In fact, several institutions of higher learning in the U.S. have begun to use a “Comprehensive Learner Record,” which contains, in addition to information about the learner’s academic achievements, a record of their accumulated skills, portfolios they have presented, and more. At the forefront of this project are two organizations – National Association of Colleges and Employers and   American Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers − who hold conventions on the topic, and also  the Summer Institute for International Admissions

Gordon Academic College, in its pursuit of relevance in today’s era of digital technology, has decided to introduce a pilot program in which college graduates are awarded an “integrated diploma” that supplements the normally issued transcript today. This will serve to also reflect acquired skills, ethical conduct, and sensitivities expressed during the course of their studies and as evaluated by their teachers and the college faculty. We believe that such an integrated diploma will more accurately evaluate the student’s learning processes and achievements. A diploma that includes such supplemental evaluation in addition to the traditional transcript can provide a broader, overall picture of a student’s abilities, something that will help college graduates to present themselves in a more accurate way to potential employer.

מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה