תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
צפו: סטודנטים ממליצים על תואר שני
עידן חדש בתואר השני

תואר שני בהוראת המתמטיקה

3 סמסטרים

  • מסלול ביה"ס היסודי
  • מסלול לביה"ס העל יסודי

(Master of Education for Teaching Mathematics)

 



קהל היעד:

מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי והעל היסודי אשר מעוניינים -

  1. להתקדם, לרכז ולהוביל את הוראת המקצוע בבית ספרם
  2. להכיר תיאוריות עכשוויות בתחום ולהעשיר את הידע המתמטי פדגוגי 
  3. לשדרג את שיטות ההוראה והלמידה באמצעות כלים פדגוגיים וטכנולוגיים חדשניים
  4. להגביר בקרב התלמידים את אהבתם למקצוע

 

מבנה הלימודים בכל אחד מהנתיבים (בית ספר יסודי ועל יסודי) מתמקד בשלושה אשכולות:

  1. לימודי מתודולוגיה
  2. דרכי הוראת המתמטיקה
  3. העמקת הידע המתמטי

 

הרציונל

התוכנית מציעה הכשרה למורי מתמטיקה המעוניינים להוביל את הוראת המקצוע בבית הספר היסודי והעל-יסודי בשילוב כלים פדגוגיים וטכנולוגיים עדכניים. היא תהווה המשך טבעי לתהליך הכשרתם של מורים בפועל, כאלה המעוניינים להעמיק בכיוונים חדשים בהוראת המקצוע ולהמשיך להתפתח מקצועית אחרי סיום התואר הראשון בהוראת המתמטיקה ואחרי התנסות בהוראה בפועל. התוכנית תתמקד בהרחבה ובהעמקה של המודעוּת לתאוריות ולשיטות עדכניות בהוראה ובלמידת המתמטיקה.

התוכנית מתמקדת בעקרונות עיוניים מחקריים ובדרכים יישומיות להוראת מתמטיקה בבית הספר. מטרתה היא ליצור מסגרות ותהליכי למידה התומכים בפיתוח חשיבה של הלומד, מגבירים את אהבתו למקצוע ומסייעים בהבניית ידע מתמטי משמעותי. בשני נתיביה, הוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי והוראת מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי, התוכנית נותנת מענה לדרישות הייחודיות להוראת המקצוע – בהתאם לרמת ההתפתחות ורמת החשיבה של הלומד ובהתאם לדגשים הקוריקולריים ללמידת מתמטיקה בבית הספר היסודי והעל-יסודי.

המבנה האקדמי של הלימודים בתוכנית הלימודים במסגרת התוכנית מתקיימים בשני נתיבים: הוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי והוראת מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי.

  • מבנה הלימודים בכל אחד מהנתיבים של התוכנית נועד להשיג את מטרותיה ומתמקד בשלושה אשכולות

    אשכול לימודי מתודולוגיה –

    הסטודנט יכיר את פרדיגמות המחקר, בחינוך בכלל ובחינוך מתמטי בפרט, וירכוש מיומנויות המאפשרות חקירה של ההיבטים המגוונים של עיסוקו בהוראת מתמטיקה ברמה אקדמית גבוהה (רמה התואמת את רמת לימודי ה"מוסמך" בתוכנית).

    אשכול דרכי הוראת המתמטיקה –

    זהו החלק המרכזי בתוכנית. התוכנית מתמקדת בהיבטים יישומיים של הוראת המתמטיקה בכל רמות למידת המקצוע (תוכנית להכשרה רב-גילית), לרבות ביטויים של עקרונות מתמטיים בסיסיים. הסטודנט ירכוש ידע וכלים לפיתוח וליישום של אסטרטגיות הוראה ולמידה עדכניות בתחום המתמטיקה, כאלו המבוססות על התמצאות מעמיקה בתאוריות על אודות התפתחות הידע המתמטי ורכיביו במהלך הלמידה  בבית הספר.

    אשכול העמקת הידע המתמטי –

    בחלק זה המטרה היא שדרוג הידע הדיסציפלינרי של הסטודנט במתמטיקה. לסטודנטים יתאפשר להעמיק את הידע המתמטי שלהם בקורסים המתמקדים בנושאים ובתכנים מגוונים של תחום המתמטיקה, לרבות הכרת תחומי מחקר עדכניים של המקצוע ויישומיהם.

  • על שני הנתיבים - מה לחוד ומה ביחד?

    כ-80% מהלימודים מתקיימים במסגרת קורסים המשותפים לסטודנטים משני הנתיבים. למידה משותפת של סטודנטים משני הנתיבים בקורסים האלה תגרום להבנה מעמיקה יותר של המתמטיקה לענפיה כתחום ידע בעל עקרונות עמוקים משותפים, ושל המתמטיקה כמקצוע לימוד בית ספרי המתאפיין בקשרים מגוונים בין הנושאים הנלמדים במִגוון שלבי למידה.
    עם זאת, בקורסים משותפים אלה חלק מהלימודים יתקיימו בקבוצות דיון, עבודה או חקר הכוללות סטודנטים אשר לומדים בנתיב מסוים. דוגמאות לכך הן לימודי ניתוח שיח מתמטי בכיתות שונות, הרכבת משימות המפתחות חשיבה מתמטית בשלבי למידה שונים, בחינת פעילויות חקר הנערכות בסביבת גאומטריה דינמית, פיתוח חומרי הוראה, ובייחוד למידה בסמינריונים.
    התוכנית מספקת (בכ-20% מהיקפה הכללי) בכל אחד משני נתיביה הכשרה מיוחדת בהתאם לצרכים של הלומדים בה. הכשרה זו ניתנת בקורסים של אשכול העמקת הידע המתמטי. את הידע הקוריקולרי שלהם המורים מעשירים בקורסים העוסקים בהיבטים מיוחדים ובדגשים של תוכניות הלימודים למתמטיקה בבית הספר היסודי ובבית הספר העל-יסודי.

    יום הלימודים בשבוע  - יום ד'
    ברוב הקורסים ייושם המודל של קורס מעורב-היברידי, קורס ש-15% עד 25% מהשיעורים בו הם שיעורים מקוונים (סינכרוניים וא-סינכרוניים).

  • תנאי קבלה

    • תואר ראשון במתמטיקה/ הוראת המתמטיקה, או בהתמחות במתמטיקה ותעודת הוראה במוסד אקדמי מוכר בהתאם לנתיב הוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי/על יסודי, בציון ממוצע של 80 לפחות. למועמדים לנתיב ''הוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי'' נחשבת גם התמחות אחרת, בתוספת השלמת הלימודים בתוכנית התמקצעות במתמטיקה של משרד החינוך בציון ממוצע של 80 לפחות.
    • סיום בהצלחה של הקורס ''אנגלית למתקדמים 2'' בלימודי התואר הראשון.
    • אישור על סיום לימודים בקורסים בסיסיים לתואר ראשון בסטטיסטיקה ושיטות מחקר.
    • מיון באמצעות ריאיון קבלה וביצוע מטלת כתיבה מורכבת, כפי שמקובל בכל התוכניות לתואר שני

  • פרופ' איליה סיניצקי

    ראש החוג להוראת המתמטיקה

רוצה להוביל עידן חדש בחינוך?

  • אנו מזמינים אותך למלא פרטים ויועצת לימודים תחזור אליך.
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
אני מאשר/ת לאקדמית גורדון לשלוח לי מידע שיווקי והטבות
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה