תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
צפו: סטודנטים ממליצים על תואר שני
עידן חדש בתואר השני

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

מסלולים מוצעים:

  1. תוכנית תואר שני בניהול מערכות חינוך, ללא תזה, מואצת, 3 סמסמטרים (סמסטר א, ב וקיץ) במסלול בוקר (8:30-15:45) או מסלול צוהריים (14:30-21:00).

  2. תוכנית תואר שני בניהול מערכות חינוך, מסלול מחקרי עם תזה, צוהריים, שנתיים.

  3. תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך באנגלית, מקוון: . M.Ed. - Management and Organization of Education Systems. ראו פרסום נפרד בדף הבית של התואר השני.

 

לימודי תעודה:

מעבר ללימודים האקדמיים לתואר שני בחוג לניהול מערכות חינוך, מוצעות לכם/ן התמחות:

  • לימודי יעוץ ארגוני.

    פתיחת נתיב מותנה במספר הנרשמים

לימודי תעודה משולבים במערכת השעות ומקנים תעודה ייעודית.

 

מטרות החוג

מערכות בכלל ומערכת החינוך בתוכן, אינן "קופאות על השמרים", אלא הן מערכות דינמיות אשר מתרחשות בהן תהליכי השתנות, חדשנות ויזמות. בנוסף, מערכת החינוך מתמודדת עם אתגרים רבים, לעיתים באופן בלתי-צפוי (כמו למשל מגפת הקורונה, המלחמה בעזה ועוד).

מה תפקיד המנהל/ת בתוך עולם משתנה? מה תפקידו בשגרה? מהו "עמוד השדרה" הניהולי-ערכי שלו? אלה נושאי הליבה של החוג לניהול מערכות חינוך.

 


למי התוכנית מיועדת?

החוג לניהול וארגון מערכות חינוך מיועד לסטודנטים/יות המתעתדים/ות להשתלב בתפקידי ניהול (רכזים/ות, סגני/ות מנהלים/ות, מנהלים/ות) בארגונים חינוכיים (בתי ספר, מתנ"סים, גני ילדים, ארגוני חינוך בלתי פורמליים) ובארגונים חברתיים. כמו כן, החוג מיועד לסטודנטים/יות הבוחנים/ות את אפשרות השתלבותם/ן בתפקידי ניהול.

תכנית הלימודים בחוג מעניקה כלים להבנת המציאות הארגונית והחברתית המורכבת ולהתמודדות עם הדילמות הכרוכות בה. הסטודנטים/ות מקבלים/ות במהלך הלימודים ידע תאורטי ומחקרי, רוכשים/ות מיומנויות ומתנסים/ות בסדנאות רלוונטיות לתחום. במהלך הלימודים, הסטודנט/ית יגבש/תגבש לעצמו/ה "עמוד שדרה ניהולי-ערכי".

לתוכנית רשאים להגיש מועמדוּת בעלי תואר "בוגר בחינוך" או תואר בתחומים משיקים, כמו גם בוגרי מכללות בעלי תואר ראשון בחינוך (.B.Ed) שסיימו את לימודיהם במוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון 80 ומעלה.

למעונינים במסלול מחקרי עם תזה - לתוכנית רשאים להגיש מועמדוּת בעלי/ות תואר "בוגר בחינוך" או תואר בתחומים משיקים, כמו גם בוגרי/ות מכללות בעלי/ות תואר ראשון בחינוך (.B.Ed) שסיימו את לימודיהם/הן במוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בממוצע 88 ומעלה ובציון 88 ומעלה בקורסי שיטות מחקר. יתקיים ראיון אישי לבדיקת התאמה למועמדים/ות.

 

אופי הלימודים – יום הלמידה ודרך הלמידה

הלימודים מתקיימים ביום שלישי בשבוע (להוציא סמסטר קיץ – ימי ראשון ושלישי בשבוע במשך ששה שבועות). ביום זה נערכים שיעורים, סדנאות וסמינריונים, במכללה או מרחוק (זום).
בסמסטרים א ו-ב יתקיימו שלושה מפגשים במכללה ותשעה מפגשים מרחוק (זום). סמסטר קיץ כולו יועבר בזום.
כמו כן, מוגשים מספר קורסים אסינכרוניים המאפשרים לסטודנטים לבצע את המטלות  בזמנם הפנוי. במהלך הלימודים נערכת הנחיה קבוצתית ואישית לסמנריון ניהול (שני סמסטרים) ולסמנריון מתפתח לעבודת גמר (3 סמסטרים, המהווה מחקר כמותי או איכותני בתחומי הניהול

מסלול בוקר מתקיים בין השעות 8:30-16:00, מסלול צוהריים 14:30-21:00.

 

אשמח לעמוד לרשותכם/ן:

ד"ר צביקה רייטר

ראש החוג לניהול וארגון מערכות חינוך

[email protected], 0544210704

מידע נוסף

  • קורסים יחודיים לחוג לניהול וארגון מערכות חינוך

    מעבר לקורסי המבוא (שיטות מחקר למתקדמים – מחקר כמותי, שיטות מחקר למתקדמים – מחקר איכותני, סדנה לכתיבה אקדמית, שימוש באינטיליגנציה מלאכותית), תוכנית הלימודים המיועדת לא/נשים השואפים/ות להתפתח אישית ומקצועית על מנת שיוכלו לשמש בתפקידי מנהיגות וניהול במערכת החינוך ובמערכות ציבוריות מכילה קורסים דיסציפלינריים ובתוכם:

    • תאוריות התנהגות ארגונית: הקורס עוסק בנושאים העוזרים להבין ארגונים בכלל, ואת בית הספר בפרט כארגון, בעבודת צוות, במוטיבציה ובשחיקה, פיתוח צוות ועוד.
    • מנהיגות חינוכית והשראה: בקורס נדונים נושאים דוגמת "ממודל הגיבור למודל הכוורת", מנהיגות ערכית, מנהיגות נשית ומנהיגות ביניים בבית הספר.
    • סוגיות בניהול וניתוח אירועים: קורס סדנאי המאפשר לסטודנטים/יות להבין את נקודת המבט של בעלי/ות תפקידים בארגונים בכלל ובבית הספר בפרט, ולפתח "אני מאמין" ניהולי משל עצמם/ן.
    • בית הספר והמרחב הפדגוגי: הקורס עומד על תפקיד המנהל/ת כפדגוג/ית וכמוביל/ה שינויים חינוכיים ופדגוגיים בבית הספר.
    • אתיקה בניהול: הקורס עוסק בעקרונות האתיקה ומשמעותם במסגרות ניהוליות.
    • תקשורת בין-אישית: קורס סדנאי העוסק במיומנות החשובה בחיים בכלל ובניהול בפרט.
    • משאבי אנוש ותכנון אסטרטגי: הקורס מעניק כלים להבנת נושאים דוגמת גיוס עובדים בכלל, וגיוס מורים, מיון וקליטה של מורים וסיום העסקתם של מורים כמו גם כלים לתכנון לטווח קצר ולטווח ארוך המאפשר הכנסת שינויים לארגונים חינוכיים.
    • דיני חינוך: מבוא לעולם ההיבט המשפטי של ארגונים בכלל ומערכות חינוך בפרט.
    • ניהול פיננסי של ארגונים: "אם אין כסף, אין תורה". עקרונות הניהול הפיננסי של ארגונים.
    • שיווק למוסדות חינוך: בתוך התחרות בעולם המודרני, שיווק הוא מרכיב חשוב לגיוס תלמידים והוריהם.
    • מדיניות החינוך: מהי מדיניות חינוך ומי קובע את מדיניות החינוך? האם משרד החינוך? הרשות המקומית? מנהל/ת בית הספר? ואולי המורה בכיתה?
    • הערכת עובדים: כיצד ניתן להעריך את עבודתם של עובדים בכלל ומורים בפרט?

     

  • סמינריונים

    סמינריון ניהול: מיני מחקר (בשיטת מחקר איכותני או כמותי) סביב סוגיה ניהולית. סמינריון ניהול נערך לאורך סמסטר א+ב.

    "קורס דירקטורים", ראו בהמשך, יתקיים במקום "סמינריון ניהול" לבוחרים/ות מסלול זה ויפתח בתנאי שיהיו מספיק מועמדים.

    סמינריון מתפתח לעבודת גמר: עבודה מחקרית (בשיטת מחקר איכותני או כמותי) סביב סוגיה ניהולית. סמינריון מתפתח לעבודת גמר נערך בקבוצות עבודה קטנות ובהמשך בהנחיה אישית לאורך כל תקופת הלימודים.

    מסלול מחקרי עם תזה – עבודת התזה במקום "סמינריון מתפתח לעבודת גמר".

     

  • מסלול מחקרי (עם תזה)

    מסלול תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מחקרי עם תזה

    מטרות החוג לניהול וארגון מערכות חינוך והמסלול המחקרי עם תזה

    תכנית לימודי מוסמך בניהול וארגון מערכות חינוך - תואר שני מחקרי עם תזה, נועדה להקנות הכשרה אקדמית מחקרית ויישומית למתעתדים לשמש כחוקרים וחוקרים-יישומיים בזירה החינוכית.


    ההכשרה מושתתת על רכיב עיוני-תיאורטי ועל רכיב יישומי, המשקפים את צורכי המערכת, כמפורט להלן:

    * לספק ללומד ידע תיאורטי-מחקרי עדכני בתחומי ניהול בכלל ובתחומי מנהל החינוך בפרט.

    * לפתח בקרב הלומדים יכולות להנהגה ולניהול של בתי ספר כארגוני חינוך אפקטיביים, הפועלים בסביבה מתפתחת ומשתנה, המבוססת וניזונה מידע וממתודות שמקורן במחקר.    

    * להעמיק ולהרחיב את הבנתם של הלומדים בערכים, מגמות וסוגיות המשפיעים על בית הספר בפרט, ועל ההוויה החינוכית בכלל.

    * לפתח בקרב הלומדים תפיסת תפקיד ניהולית אשר תתפתח ותעמיק לאורך כל שלבי התפתחות הקריירה שלהם.

    * לפתח בקרב הלומדים דפוסי התנהגות ומיומנויות של למידה מתמדת ומתמשכת, כאשר במסלול המוצע הדגש הוא על חקר ומחקר אקדמי, לקראת המשך לימודים לתואר שלישי למעוניינים בכך.

     

    הלימודים בקורסים השונים, משותפים עם תכנית הלימודים הרגילה, להוציא ההנחיה לתזה. במסלול זה, תכנית לימודי מוסמך בניהול וארגון מערכות חינוך - תואר שני מחקרי עם תזה, העבודה על התזה מתבצעת בשעות הלימוד של "סמינריון מתפתח לעבודת גמר", בהנחייה בקבוצות קטנות מאד (2-3 סטודנטים/יות בלבד) ובהנחיה אישית.

     

    הערה: לימודים במסלול לימודי מוסמך בניהול וארגון מערכות חינוך – תואר שני מחקרי עם תזה, מיועדת גם לבוגרי החוג משנים קודמות שמעוניינים/ות להשלים תואר שני בניהול מערכות חינוך עם תזה. במקרה זה, הלימודים יכללו מפגש קבוצתי אחת בשבועיים (בן שעה וחצי) וכן הנחיה אישית לתזה.

     

     

    תנאי קבלה

    בוגרי/ות תואר ראשון:

    לתוכנית רשאים להגיש מועמדּות בעלי/ות תואר ראשון (B.A. ובוגרי/ות מכללות בעלי/ות תואר ראשון בחינוך B.Ed) שסיימו את לימודיהם במוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בממוצע 88 ומעלה (ציון 88 לפחות בקורסי שיטות מחקר בלימודי התואר הראשון). כל מועמד/ת יעבור/תעבור ראיון אישי עם סגל המרצים במסלול.

     

     

    אופי הלימודים למסלול מלא עם תזה:

    שנה א:

    סמסטר א' + ב': הלימודים יתקיימו בימי שלישי, במכללה, בשעות 14:30-21:00 (חלק מהמפגשים בלמידה מרחוק בזום). קורסים נוספים יתקיימו במתכונת אסינכרונית (לימודים בזמנכם/ן הפנוי במהלך הסמסטר).

    סמסטר קיץ יתקיים החל מראשית חודש יולי, למשך ששה שבועות (12 ימי לימוד) בימים ראשון ושלישי בשעות 8:30-16:00. 

    שנה ב:

    סמסטר א תשפ"ו ובהמשכו הנחיה אישית לתזה.

     

     

  • נתיב התמחות בייעוץ ופיתוח ארגוני

    העולם והארגונים הפועלים בו משתנים בקצב מסחרר. בעולם כזה חשוב יותר מתמיד תפקידם של יועצים ומומחי פיתוח ארגוני – כאלו המסייעים לארגונים להתמודד עם שינוי, למקד וליעל את העשייה שלהם, לטפח את הכוחות המקדמים בארגון ולסייע להנהלות ולעובדים להסיר חסמים לבצועים טובים יותר. יועצים/יות ארגוניים מעורבים בכל שלב בניהול הארגון – מקביעת החזון והיעדים ועד תכנון תוכניות עבודה, הגדרת תפקידים, פיתוח ובחירה של הון אנושי, הגדרה וייעול של תהליכי עבודה ועוד.

    התכנית מתמקדת בהכשרת א/נשי ייעוץ ופיתוח ארגוני ותכין את הלומדים/ות לעבודה מול ארגונים כמו מלכ"רים ועמותות, חברות ממשלתיות, ארגונים למטרות רווח ועוד. הלימודים בנתיב זה מאפשרים הרחבה של אוריינטציה ארגונית ורכישת כלים מקצועיים מחוץ לעולם התוכן החינוכי.

    בסיום התכנית בנתיב הייעוץ הארגוני יקבלו הסטודנטים/יות תעודת תואר שני בניהול מערכות חינוך בהתמחות בייעוץ ופיתוח ארגוני. 

    בתום השנה, סטודנטים/יות שיעמדו בהצלחה בדרישות הנתיב יקבלו "תעודת יעוץ ארגוני".

     

    בנתיב היעוץ הארגוני יועברו קורסים ייחודיים במסגרת שעות הלימוד שצויינו:

    טכניקות ייעוץ והתערבות ארגונית – מלאכת היעוץ היא מלאכת מחשבת המשלבת חשיבה אנליטית חדה, ראייה מערכתית ביקורתית, פתרון בעיות מורכבות, וכל זאת מתוך תהליכים של מישוב, שיקוף והובלה מעודנת של תהליכי קבלת החלטות של הנועצים, מבלי להכתיב להם את דרכם ובחירתם. מומחיות היועץ היא בהנחלת התהליך של ניתוח, קבלת החלטות מבוססת ראיות ובחירת החלופות המיטביות עבור פרט, יחידה או ארגון שלם.  נכיר גישות ומודלים שונים של ייעוץ ונבחן את יכולותינו באמצעות סימולציות ומטלות יישומיות.

    מנהיגות בארגונים – הקורס עוסק בהבנת המהות של מנהיגות במסגרות ארגוניות שונות, היכרות עם מודלים קלאסיים ועכשויים של מנהיגות, וכיצד ניתן לרתום אותה לטובת קידום ארגונים ופיתוחם.

    תקשורת בינאישית בעבודת הייעוץ הארגוני – עבודת היועץ הארגוני מורכבת ורגישה. עליו לעורר אמון וקשב מחד, ומאידך לדעת לשים גבולות, ולתת משובים מורכבים, לא תמיד נעימים. עליו למצב את עצמו כסמכות מקצועית מחד ומאידך – לא לנהל ולא לקחת את מושכות הארגון (זה תפקידו של המנהל). בקורס זה נבין את המורכבויות באינטראקציה בין אישית מפוזיציה ייעוצית, נכיר מושגי יסוד המסייעים לנו להבין ולדון במורכבויות המאפיינות אותה ונחווה אותה בסימולציות ותהליכים בכתה ומחוץ לה.

    מדידה והערכה בארגונים – חכמה ארגונית ותיקה גורסת כי אם לא מדדת מה שעשית – כאילו לא עשית. כאנשי מקצוע אחראיים אנו מודדים ומעריכים תהליכים, מבנים ודינמיקות, כמו גם אומדים את ההשפעה והאפקט של ההתערבות הייעוצית שלנו. נכיר שיטות וכלים מקובלים בתחום, ונדע לעשות בהם שימוש מושכל מתוך הבנה של יתרונותיהם וחסרונותיהם.

     

     

  • ד"ר צביקה רייטר

    ראש החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
    054-4210704
    [email protected]

רוצה להוביל עידן חדש בחינוך?

  • אנו מזמינים אותך למלא פרטים ויועצת לימודים תחזור אליך.
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
אני מאשר/ת לאקדמית גורדון לשלוח לי מידע שיווקי והטבות
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה