למידה פעילה ומערבת התפתחה במכללה על רקע הקולות הקוראים למערכות ולארגוני החינוך להשתנות ולקדם למידה והוראה שמספקים יותר משמעות ללומד לקראת החיים במאה ה- 21 ושמעוררים בו מוטיבציה פנימית ללמוד, להתפתח ולתרום לחברה ולסביבה. גישה זו מוטמעת בקרב הסגל האקדמי, הסטודנטים וצוותי חינוך בקהילה.
למידה פעילה ומערבת סביב פרויקטים ודילמות מזמנת שינוי תפיסת הוראה ולמידה ייחודי ותהליך מובנה הכולל את הדגשים הבאים: למידה עצמית משתפת, הכוונה עצמית בלמידה, שיח שיתופי, קהילת לומדים, צדק חברתי, מחויבות ומעורבות בקהילה. ואשר במסגרתו הלומד מיישם מיומנויות אלו כדי לטפח ולפתח פרויקט ו/או לעסוק בדילמות חינוכיות.
במכללה מועברים קורסים והשתלמויות רבים ברוח למידה פעילה ומערבת סביב פרויקטים ודילמות בתואר הראשון ובתואר השני. על ידי מרצים ומדריכים פדגוגיים אשר עברו הכשרה וליווי בגישה זו. ומהווים צוות פיתוח ויישום של עקרונות אלו.
חברי הצוות, יוזמים מתכננים ומפתחים פעילויות באקדמיה ובמרחב העירוני הכוללות: הדרכת צוותים בבתי ספר, תערוכות, מחקרים כתיבת מאמרים, ימי עיון, כנסים בארץ ובעולם, שותפות בקהילת היי טק היי( HTH) העולמית, בניית מאגר מחווני הערכה חלופית, קידום ויישום יוזמות חדשניות הכוללות שימוש במיומנויות טכנולוגיות של המאה ה21, טיפוח רב תרבותיות בקהילה ובפרויקטים שונים במסגרת של ERASMUS+ and TEMPUS
(LLAF, TEACHEX, ASSET) בהם מתכננים ומפעילים קורסי XBL מגוונים.
אנחנו מאמינים שהמכללות לחינוך צריכות להוות ראש חץ בהובלת ההתנסות בפדגוגיה מתקדמת במהלך הכשרת מורים ללמידה והוראה במערכת החינוך ולאורך ההתפתחות המקצועית.
תהליכי עבודה ספירליים:
אנו חותרים להעמקת היעדים הבאים:
המטרה: הבניית תהליך הוליסטי להקניית למידה עצמאית מיטבית.
השלבים:
מעורבות ישירה בלמעלה מ- 90 קורסים בכל החוגים תואר ראשון ושני במכללה
(שיטות מחקר, סוגיות נבחרות בניהול בית ספר, טכנולוגיות בלמידה ובחינוך, לשון חברה ותקשורת, סדנת הוראה, תקשורת ושיווק דיגיטלי, הבעה והבנה בכתב ובע"פ, סדנת הוראה בתקשורת, סמינר מתפתח, אתיקה מקצועית של עובד החינוך, סדנה בהוראת ספרות, המקרא בראי האמנות, יסודות בלמידה ובהוראה תואר ראשון, סמינריון מנהיגות בחינוך, יסודות הדקדוק האנגלי, תקשורת בין אישית, סוגיות בניהול בית ספר, מבוא לנבואה, דיאלוג דרך מדיה, ייצוגי קבוצות ומיעוטים, דיאלוג מהספרים, ערכים במקרא, ועוד ועוד...)
תכנון ופיתוח פעילויות במרחב העירוני.
-מכון מופ"ת.
-משרד החינוך
-המרכז למצוינות בהוראה והמרכז לחדשנות
-המרכז הארצי לקידום HighTecHigh בהשכלה הגבוהה בישראל.
-פיתוח מחווני הערכה חלופית.
למידה המחוברת לפעימות החיים (בשן, 2012)
חיבור טבעי בין המרחב הבית ספרי למרחב הקהילתי – עירוני.
תכני הפרויקטים והתוצרים מתבססים על "חיבור לעולם האמיתי" וזקוקים למרחב הממשי.
הסביבה מזמנת מקורות מידע משמעותיים: מרכיבים פיסיים, רעיוניים ואנושיים.
מיומנויות הלמידה מאפשרות למרחב "החיצוני" להיות מעורב באופן הלמידה ובתוכנה.
חקר בדרכים מגוונות, צורך במומחים, עבודה בקבוצות, פרזנטציות, משוב ועוד