סגל החוג להדרכה, הנחייה ולמידה

תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
צפו: סטודנטים ממליצים על תואר שני
עידן חדש בתואר השני
  • ד"ר מירית שרון - ראשת החוג

    ראשת החוג להדרכה, הנחייה ולמידה באקדמית גורדון. מרצה ומנחה סמינריון מתפתח לעבודת גמר בחוג להדרכה, הנחיה ולמידה; מלמדת 'תקשורת בין אישית' בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך ובחוג לחינוך משלב. במשך שנים רבות הייתי מורה ומחנכת ורכזת חינוך חברתי בבית ספר יסודי. בדרכי באקדמית גורדון הייתי מדריכה פדגוגית לסטודנטיות במסלול בית - הספר היסודי, מרכזת תחום דידקטיקה כוללת וראש תוכנית ההכשרה 'עמית אקדמיה'. אני בוגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה בתחומים ייעוץ חינוכי ואמנות יצירה. תחומי המחקר בהם אני עוסקת הם הכשרת מורים וגננות בדגש על היבטים של מסוגלות, אמון, ואמפתיה. בנוסף, אני מתעניינת במסד הערכי של חינוך לאזרחות ואזרחות טובה בקרב ילדים צעירים בעולם ההדרכה, החינוך וההוראה - עליהם התבסס מחקר הדוקטורט שלי. אני מאוד אוהבת לצייר. גרה בחיפה, עיר הולדתי.
  • פרופ' דיצה משכית

    פרופ' באקדמית גורדון ומלמדת בלימודי התואר השני. היא עורכת של כתב העת השפיט ״רב גוונים: מחקר ושיח״ ומנחה בלימודי הפוסט דוקטורט במכון מופת. תחומי התמחותה עוסקים בהדרכה ופרוסים על רצף ההתפתחות המקצועית של עובדי הוראה החל משלבי ההכשרה דרך הכניסה להוראה., ההתפתחות לאורך כל שלבי הקריירה ותהליכי הדרכה בשלבים השונים . בנוסף היא מתמקדת במיומנויות SEL ועולם הרגשות של עובדי הוראה ומדריכים.
  • ד"ר רונן קספרסקי

    ראש החוג לתואר שני חינוך משלב באקדמית גורדון. תחומי המחקר שלי נוגעים לשלושה תחומים מרכזיים: לקויות למידה, טכנולוגיות בחינוך ומיומנויות חברתיות רגשיות (מח"ר) או בלועזית SEL (Social Emotional Learning). לפני מספר שנים פיתחתי שאלון SEL למורים. השאלון שנקרא EduSEL, זכה להכרה עולמית ותורגם לאנגלית, ערבית, טורקית, סינית ספרדית ופורטוגזית.
  • ד"ר מסדה סטודני

    מרצה בכירה בחוג הדרכה, הנחיה ולמידה. מלמדת ומנחה בקורס יחסי מדריך-מודרך ופרקטיקום. רקע מקצועי: הכשרה בתחום החינוך בגיל הרך, הייעוץ החינוכי ומנהל החינוך. בעבר, גננת, יועצת חינוכית, מדריכה ומנחת קבוצות בתחום ההכשרה, בחינוך הקדם יסודי ומרכזת מחוזית של הייעוץ בגיל הרך. תפקידים באקדמית גורדון: מרצה ומדריכה בחוג לגיל הרך ובחוג להדרכה בתואר השני, ראשת החוג לגיל הרך, ס' נשיא המכללה, פרופ' יחזקאל טלר, דיקנית לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה. עוסקת בתחום ההתנהגות הארגונית, התנהגות אזרחית ארגונית (OCB), מוטיבציה והנעת עובדים ובהדרכה במערכת החינוך. מאמינה בטיפוח סביבות חיים מיטביות תוך חיזוק תחושת השייכת המסוגלות והאוטונומיה, כבסיס ללמידה והתפתחות אישית ומקצועית.
  • ד"ר מרב מדמוני אזולאי

    יועצת חינוכית ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת . בעלת הכשרה בתיאום הורי ( גירושין בקונפליקט גבוה) ובוגרת התוכנית לטיפול מיני בבית החולים שיבא . עד לשנה"ל תשפ"ד, דקנית הסטודנטים וממונה למניעת הטרדה מינית באקדמית גורדון. מלמדת באקדמית גורדון מגוון קורסים בתואר הראשון ובתואר השני: ילדים בסיכון, תקשורת בינאישית ושיתוף הורים בתהליכי שילוב. בנוסף, מלמדת באוניברסיטת אריאל טיפול משפחתי בבית הספר לעבודה סוציאלית . עובדת כמטפלת זוגית ומשפחתית בתחנה לטיפול זוגי ומשפחתי בעמק חפר. בשנה"ל תשפ"ה – סטודנטית שנה א' לתואר שני בעבודה סוציאלית אוניברסיטת חיפה.
  • ד"ר אסתר פירסטטר

    עמדתי בראש החוג לחינוך משלב עד סוף תשפ"ד, במשך 14 שנים. בחיי המקצועיים שילבתי שני מסלולים שונים. בהכשרתי כפסיכולוגית חינוכית מומחית עבדתי כ30 שנים כפסיכולוגית בבתי ספר ובגני ילדים. עבודתי כללה אבחונים לילדים, ייעוץ והדרכה להורים, למורים ומנהלים. עבדתי במסגרות הן של חינוך רגיל, מיוחד ומשלב. במקביל עבדתי, ועדיין עובדת, יותר מ35 שנים כמרצה במכללות להוראה. פה במכללת גורדון בה אני רואה את העוגן והבית. בתואר השני אני מלמדת בחוג לחינוך משלב וכן בחוג להדרכה. אני מאמינה שהשילוב בין עבודתי כפסיכולוגית חינוכית, כמרצה ומדריכה פדגוגית מאפשר לי להביא לסטודנטיות את הידע והמעשה בתחום העבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, את ראיית חשיבותו של השילוב וההכלה, את החשיבות בשיתוף פעולה בין מחנכים ומשפחות לקידומם של כל הילדים.
  • ד"ר סווטה רוברמן

    אני בעלת תואר שלישי במדעי החברה (אנתרופולוגיה וסוציולוגיה) מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת ניסיון רב בהוראה ובמחקר. במהלך השנים עסקתי בחקר סוגיות חברתיות מגוונות בישראל ובחו"ל, הן במסגרת עבודה עצמאית והן כחלק מצוותי מחקר ישראליים ובינלאומיים. ביצעתי מחקרים אתנוגרפיים נרחבים ופרויקטים יישומיים ונטלתי חלק במחקרי הערכה. משנת 2014 אני עוסקת בתחום החינוך. מלמדת קורסים בתחומים הבאים: חינוך משלב, חינוך לרב-תרבותיות, שילוב מהגרים/עולים במערכת החינוך, אתנוגרפיה של כיתה ושל בית ספר, אי-שוויון במערכת החינוך, סוציולוגיה של הורות ומשפחה, שיטות מחקר איכותניות. אני מתמחה בעיצוב, בביצוע ובליווי פרויקטים מחקריים בשיטה איכותנית לאנשי החינוך, טיפול ובריאות הציבור.
  • ד"ר סמדר גלעד חי

    מרצה בכירה. תחומי הוראה ומחקר: ניהול ומנהיגות, יזמות וחדשנות במערכות חינוך, ושימושי AI בסביבות חינוך ומחקר. עוסקת בפיתוח, הטמעה וביצוע של תוכניות הכשרה, הוראה ומחקר, הדרכה ומנטורינג בתואר הראשון ובתואר השני. מנחה קורסי מחקר כמו 'מנהיגות והשראה יזמית' ; 'מחוללי חדשנות: מנהיגות, יזמות ויצירתיות בסביבות חדשניות' וכד'. חברה בצוות אקדמי מכללתי לגיבוש מדיניות ודרכי הטמעת כלי AI בהוראה, בלמידה ובמחקר באקדמית גורדון. מנחת סדנאות לשימוש ביישומי כלי בינה מלאכותית במחקר במכון מופ"ת. מחקר הדיסטרציה ומאמר מחקרי של ד"ר גלעד חי שעסקו בנושא של השלכות הטמעת החדשנות על אפקטיביות מורים ובתי ספר נבחרו פעמיים בשנים 2014/15 וב 2017 כראויים לשבח ועם ציון 'כעבודת מחקר מדעית למופת' בפריסת שופטים בינלאומית של הוצאת אמרלד העולמית ועורכי כתב העת היוקרתי Journal of Educational Administration .
  • ד"ר שושי דורפברגר

  • ד"ר יסמין נוילינגר - שורץ

    אני מרצה ומנחה סמינריונים, ובנוסף אחראית תכנון ובקרה ומרכזת כוח אדם בהוראה באקדמית גורדון. אמא לחייל ולנער בגיל ההתבגרות. מתגוררת בזכרון יעקב ונהנית מהטבע הקסום סביב המושבה. בתחילת שנות ה- 2000 סיימתי באונ' בן גוריון בנגב, תואר ראשון במדעי ההתנהגות (בהצטיינות) ותואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית. עבודת הדוקטורט שלי (אוני' חיפה, 2022) עסקה בקשר בין תמיכת הסביבה, דפוסי למידה ואיכות ההוראה של מורים חדשים (בשנת ההתמחות–סטאז' ובשנה שלאחריה). מאמינה שיש סיכוי טוב להצלחת מורים רבים יותר אם מסגרות העבודה יטפחו דרכי הקניית ידע שונות, בהתאם לסגנונות הלמידה השונים של מוריהן ושלבי ההתפתחות המקצועית שלהם. הצלחת מורים היא הצלחת תלמידים ומכאן הכוח של הדרכה וניהול לחולל שינוי.
  • ד"ר מירב אייל

    מרצה, חוקרת ומדריכה פדגוגית – מכללת גורדון לחינוך מתמחה בהוראה ולמידה דיפרנציאלית; אוריינות ורב-אוריינות; פדגוגיה מוטת עתיד; תהליכי הדרכה מנחת השתלמויות מורים, מורי מורים וסגלי הוראה
  • ד"ר טלי רוט-וורשהיימר

    במסגרת הוראתי באקדמית גורדון אני מלמדת ומנחה קורס סמינריון: הדרכת צוותים לעבודה בגיל הרך: התבוננות ברכיבי הסביבה הלימודית. אני מביאה איתי למעלה מ 20 שנות ניסיון בעבודה (בארץ ובאוסטרליה) בתחום המוגבלויות, השילוב והרווחה כיועצת. אני מדריכה ומלווה צוותי טיפול והוראה מגיל הגן ועד זקנה, ומנחה משפחות במסע ההתפתחות שלהם והתקשורת עם הממסגרות בקהילה. ההוראה במכללה בשבילי היא חלק מהשליחות בהעברת הידע לדור החדש של הסטודנטיות.ים הרואים עצמם מובילים ומדריכים בחינוך בארצנו ולכוון אותם להצלחה. מעבר לכך, אני מתגוררת בנשר הצופה לנוף הכרמל. נשואה ואמא לשלוש בנות מתבגרות ולמען האיזון אני אוהבת לטייל בשבילי ארצנו, לשוטט בעולם, לשחות למרחקים ולקרוא להרחבת הדמיון.
  • ד"ר ריטה חורי

    מרצה במגוון תוכניות, מכשירה מאמנים (קאוצ'רים) באימון אישי ומאמנת אישית, מאמנת בהפרעות קשב וריכוז ומאמנת ארגונית עסקית. השכלה: תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי ותעודת הוראה בחינוך המיוחד, תואר שלישי בחינוך מיוחד. בעבר ניהלתי בית ספר תיכון לתלמידים ליקויי למידה, ניהלתי מרכז לאבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב, הייתי ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת סכנין. ניהלתי מערך לפיתוח מקצועי למורים בחינוך המיוחד באזור הצפון. חברה בדירקטוריון במכללה טכנולוגית נוף הגליל ובוועדת ביקורת באקדמית בראודה בכרמיאל. בנוסף, הייתי יו"ר תנועה חברתית לקידום חיים משותפים.
  • ד"ר אורנת טורין

    מרצה בכירה באקדמית גורדון ועמיתת מחקר במוסד הדסה ברנדייס. תחום התמחותה הוא חינוך לאוריינות תקשורת וייצוג מגדרי. חברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לתקשורת, אגודת חובבי מדע בדיוני ופנטסיה ובמועצת העיר חיפה. עוד, פעילה חברתית בארגוני נשים ושלום
  • ד"ר הנרי תם

    מלמד ומנחה את הקורסים הבאים: שיטות מחקר איכותניות, סמינריון איכותני, סמינריון מתפתח איכותני, מנהיגות חינוכית והשראה, סוגיות נבחרות וניתוח אירועים בניהול בית ספר... חבר בועד החינוך של שר החינוך, שימשתי בעבר כסגן נשיא מכללה אקדמית לחינוך, מרצה בכיר, מתמחה בעיקר בהוראה והדרכה, התפתחות מקצועית, אקלים בית ספרי, שחיקת מורים, ניהול ומנהיגות... תפיסתי החינוכית היא להביא את הסטודנטיות/ים היקרות/ים לחוויית למידה והנאה מהלימודים בצד עמידה בסטנדרטים האקדמיים הנדרשים בלימודי תואר שני. מגיע למכללה עם צליל מנדולינות בלב לאחר 3-2 שעות של טניס עם שחר...לא משאיר אף אחד/ת מאחור, כולם מתקדמים ביחד אל התואר הנכסף...
  • ד"ר אימי לב

    היא בעלת תואר שלישי בתקשורת בהתמחות של תקשורת-בריאות מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. היא עוסקת בתחומים שונים של תקשורת בהקשרים של בריאות ובכללם מדיה חדשים, פרטיות, ושימוש בגישות של שיווק חברתי לקידום נושאי בריאות וחברה. ד"ר לב שימשה כחוקרת ויועצת בצוות המחקר והשיווק החברתי של 'אפשריבריא'- התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים בישראל. היא מלמדת קורסי תקשורת, שיטות מחקר בגישה איכותנית וכתיבה אקדמית.
  • ד"ר עדנה אור

    חוקרת את ההתפתחות הקוגניטיבית בגיל הרך, הכוללת את ההתפתחות של תינוקות, פעוטות וילדים. בהקשר לגיל הינקות (לידה עד גיל 3 שנים), תחומי מחקרה של ד"ר אור נוגעים להתפתחות משחק וראשית שפה ומקום הבית והמעון בהתפתחות בינקות. כמו כן, במסגרת ההתמחות בגיל ינקות הסטודנטים מקבלים הכשרה מיוחדת בשיטות מדידה והערכה של איכות האינטראקציה ואיכות הסביבה הביתית והחינוכית. בהקשר להתפתחותם של ילדי-הגן, הנושאים הנחקרים הם חשיבה יצירתית, אוריינות, ומוכנות לבית הספר תוך מבט עמוק למקום של הרווחה הרגשית של הילד בהתפתחות הקוגניטיבית.
  • ד"ר שמחה אהרון

    מתמחה בקוגניציה הוראה והדרכה; וכן בהערכה בארגונים חינוכיים. מלמדת בקורסים שיטות מחקר ומדידה והערכה, תוך התמקדות בהערכה לשם למידה (הל"ל). אוהבת במיוחד בני אדם ולרקוד.
  • ד"ר לירון און

    פסיכולוג חינוכי מומחה, מנחה קבוצות, מחנך למיניות ומגדר ואיש חינוך, מתגורר בזיכרון יעקב, נשוי ואב לארבעה. במסגרת עבודתי בשדה החינוכי כמרצה אני משלב את הידע ותפיסת העולם הפסיכולוגית ואילו בעבודתי כמטפל אני ער לחשיבות ביסוס הערכים והנוכחות ההורית והחינוכית למען חיזוק חוסנם ובריאותם הנפשית של מטופלי. אני מרצה באקדמית גורדון בתואר השני בחוג להדרכה ובחוג לחינוך משלב. כהורה לילד עם צרכים מיוחדים אני רואה שליחות בעבודתי בתחום השילוב וכמי שמלמד ועוסק בפועל בהדרכה שנים ארוכות אני מלמד בהתלהבות את רזי ההדרכה ובעיקר מבקש "להדביק" את הסטודנטים.ות בתשוקתי לתחום חיוני זה. בנוסף לעבודתי במכללה אני משמש כראש התמחות מהוראה להנחיה באקדמיה במכון מופ"ת ומטפל במתבגרים, הורים ומבוגרים בקליניקה פרטית.
  • ד"ר יפעת רוטנברג

    בוגרת גורדון בחוג לחינוך המיוחד. בתואר הראשון, מרצה בקורסי הדידקטיקה ומדריכה במסגרות שונות של החינוך המיוחד, בעיקר במסגרות כו"ח – כבדי שמיעה וחרשים. בתואר השני, מרצה בקורסים העוסקים בתקשורת בין-אישית, מהוראה להנחייה: תהליכים והיבטים קבוצתיים.
  • גב' דוידה פולק

    מרצה, מומחית ללמידה דיגיטלית ומנחת סגל אקדמי להטמעת טכנולוגיות חינוכיות בחינוך במכללה האקדמית לחינוך גורדון. התחלתי את קריירת ההוראה שלי כחינוך למבוגרים כמורה, ולימדתי עִברִית כשפה שְׁנִיָה במשך 13 שנים, במיוחד לעולים מאתיופיה. אני בעלת תואר M.A בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה שנת 2001. במשך כעשור הדרכתי מורים, רכזים ומנהלים במסגרת התוכנית הלאומית להתאמת בתי ספר למאה ה-21. כיום אני מובילה את היחידה ללמידה דיגיטלית במרכז לחדשנות ולטכנולוגיה בחינוך, באקדמית גורדון. במסגרת תפקידי מנחה סדנאות סגל ונותנת ליווי אישי למרצים בנושא שילוב טכנולוגיות חינוכיות בהוראה ובתהליך הלמידה. בנוסף, אני לוקחת חלק פעיל במרכז הבינלאומי, בפרויקטים של חילופי סגל Erasmus+ KA1 ובפרויקטים של בניית יכולות KA2 .
  • ד"ר מירב חמי

    פסיכולוגית ויועצת ארגונית, עוסקת בהנחייה של צוותים חינוכיים באשר הם. בוגרת החוג לפסיכולוגיה במגמה הארגונית באוניברסיטת חיפה. שואפת לסייע לכל אחד למצוא את האושר שלו בעבודה, ומאמינה שהאושר קשור בעבודה מיטבית ומשמעותית עם אחרים. חוקרת מיומנויות חברתיות-רגשיות של אנשי חינוך, ומתרגשת בכל מחקר לגלות שאפשר לשנות ולהשפיע.
  • גב' רינת אסטרייכר-שיזף

    מרצה בחוג לגיל הרך ובנתיב ההדרכה בלימודי התואר השני. מתמחה בחינוך בגילי לידה עד שלוש, גישות חינוכיות ויישומן בעשייה החינוכית, עשייה רב תרבותית בגיל הרך והדרכה פדגוגית במסגרות חינוכיות לגילי לידה עד שלוש. מרכזת את קורסי הכשרת המחנכות לגילי לידה עד שלוש במכללה. תפקידי אלו כוללים תכנון ותכלול קורסי מחנכות-מטפלות, הנחייה ותמיכה במנחות ומרצות הקורסים. בנוסף, במסגרת עבודתי בנעמ"ת, אני מפקחת ומדריכה בכמה מעונות בחיפה וגם עובדת במרכז ידע והדרכה של נעמ"ת, במסגרתו אני עוסקת בכתיבת תוכניות, הרצאה והנחיית השתלמויות לקבוצות מנהלות, מדריכות ומפקחות. במסגרת זו גם עסקתי בסופרויז'ן למדריכות באחת הרשויות. בוגרת תכנית שוורץ, המכשירה להדרכה בגילי לידה עד שלוש ובעברי שנים רבות של ייעוץ והדרכה במסגרות חינוכיות וריכוז תכנית לילדים בסיכון בגני הילדים.
  • גב' עידית אבידן

    יועצת חינוכית, מנחת קבוצות ומחנכת למיניות בריאה. מרצה במכללה האקדמית גורדון בחיפה במסגרת החוג לתואר שני ב'הדרכה, הנחייה ולמידה', ובמסגרת החוג ל'חינוך משלב', מנחה תהליכי הדרכה והנחיה פרטנית וקבוצתית. מנחה במכון מופ"ת בת"א במסגרת התמחות 'מהוראה להנחיה באקדמיה'. מלמדת ביחידת התחל"ה, כניסה להוראה, קורסי מורים חדשים וקורס מורים חונכים. מחנכת למיניות בריאה, עוסקת בהנחיית פרחי הוראה וצוותי מורים, כמו כן מנחה בתחום זה הורים ותלמידים.
  • ד"ר נטע ברנסקי

    מרצה בכירה, בעלת Ph.D בפסיכולוגיה חינוכית התפתחותית מאריזונה, ארה"ב (Arizona State University), לשעבר כ-14 שנים סגנית נשיא האקדמית גורדון לחינוך, דיקנית היחידה ללימודי המשך ומעורבות חברתית בקהילה. בשנים האחרונות הקימה ומנהלת את "נקודת מפגש" – המרכז האזורי להורות, ייעוץ וטיפול אישי, זוגי ומשפחתי בגורדון ומובילה תוכניות ייחודיות להכשרה ושיקום של אנשים עם צרכים מיוחדים. נטע היא מרצה ותיקה בנושאי פסיכולוגיה, מעגל חיי המשפחה, סוגיות בילדות המוקדמת, תהליכי התפתחות והתבגרות, תהליכים קבוצתיים, התמודדות במצבי לחץ , היא מנחה קבוצות הורים וסדנאות לתקשורת בינאישית בלימודי תואר ראשון, תואר שני ולימודי המשך. ומעל לכול, נטע מאמינה באהבת האדם והחי, בשיתופיות, בפתיחות ובדיאלוג מקדם תקשורת בגובה העיניים.
  • ד"ר מרוה ירדן

    מרצה, מדריכה פדגוגית וחוקרת במכללה האקדמית גורדון בחוג למתמטיקה ובתוכניות ההסבה לאקדמיים והנדסאים. רואה חשיבות גדולה במתן כלים מעשיים, לעבודה בשטח, בכל הקורסים שמלמדת, שחלקם בתחום החינוך המתמטי וחלקם בתחום החינוך הכללי. החיבור המעשי והאהבה לתחום החינוך וההוראה מלווים אותי לפחות שלושה עשורים, טרם עבודתי בגורדון. בשנים אלו עבדתי כמחנכת וכן כמורה למקצועות מתמטיקה ופיסיקה בבתי ספר תיכון וכן במרכזי למידה. בהשכלתי התואר השלישי הנו בתחום החינוך, מאוניברסיטת חיפה בעוד שהתארים הראשון והשני הנם בתחומי המדעים: תואר ראשון במתמטיקה ופיסיקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון. מרחבי הטבע הם עוגן משמעותי עבורי ומשתדלת לבלות בהם, בטיולים רגליים, בזמני הפנוי.
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה