דקנט הסטודנטים
ייעוץ, תמיכה, סיוע לימודי וחונכויות
מלגות וסיוע כלכלי
נגישות
אבחונים והתאמות
טיפים משולחן הדקנט
נקודת מפגש
מחול"ה
למשרתים במילואים
נוהל חופשת לידה
הלוואות מותנות של משרד החינוך
מניעת הטרדה מינית

האקדמית גורדון משתפת פעולה עם מספר רב של רשויות מקומיות ומרכזי צעירים במחוז חיפה וצפון, ארגונים, עמותות ומפעל הפיס, ומעניקה יחד איתם מלגות תמורת שעות התנדבות לסטודנטים במכללה.

בנוסף, באתר קיים גם פרסום של מלגות חיצוניות מגופים שונים כגון: פר"ח,  מלגות לחיילים משוחררים, מלגות התאחדות הסטודנטים ועוד ועוד.

רכזת המלגות במכללה: גב' אורטל גנות [email protected]

שימו לב! האתר מתעדכן מדי שבוע עם מלגות משותפות- מוזמנים לעקוב

*** מפעל הפיס לא מאפשר יותר ממלגה אחת בשנה בהשתתפותו

  • 💚 קהל יעד ודרישות קדם

    קהל יעד:

    לימודי הוראה מותאמת מיועדים לאנשי חינוך ואנשי טיפול בעלי תואר ראשון העובדים במערכת החינוך.


    דרישות קדם:

    • תואר ראשון
    • תעודת הוראה או תעודת סיום לקורס התאמה לעבודת מטפלים ממקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אומנויות במערכת החינוך.

    המתעניינים בקורס צריכים לעמוד בשתי הדרישות.

  • 💚 שפת הלימוד

    יחידת שפה – התכנים וחומר הלימוד כתובים בעברית, ההסבר בשיעור יינתן בערבית.

    יחידת חשבון – יילמד בעברית.

    היבטים רגשיים וחברתיים – יילמד בעברית.

  • 💚 נושאי הלימוד

    בשפה (ערבית)

    • ניצני אוריינות ומנבאים לרכישת הקריאה
    • מנגנונים העומדים בבסיס הקריאה (מודעות פונולוגית, שיום מהיר, מודעות מורפולוגית, מודעות תחבירית, מודעות אורתוגראפית)
    • מאפייני השפה העברית הדבורה והכתובה
    • גורמים המשפיעים על רכישת הקריאה ופיתוח מיומנויות הדיוק והשטף בקריאה
    • גורמים המשפיעים על הבנת הנקרא
    • היבטים גרפו־מוטוריים של הכתיבה
    • הבעה בכתב


    בחשבון

    • מושג המספר – משמעות כמותית ומשמעות סידורית
    • מבנה עשורי, חיבור־חיסור
    • כפל וחילוק (מהות הכפל, עובדות הכפל ומבנה עשורי)
    • היחס בין שלם וחלקיו (תבנית שלושת המספרים ובעיות מילוליות ב-4 פעולות החשבון)
    • תוספות (סדר פעולות בתרגילי חיבור, חיסור, כפל וחילוק, סימני התחלקות, מספר פריק וראשוני, חזקות)
    • שברים (מהות השבר, תרגילי חיבור־חיסור, השוואת שברים ובעיות מילוליות)


    היבטים רגשיים וחברתיים

    • למידה רגשית וחברתית – מהי?
    • היכרות והבנת המרחב התוך־אישי
    • היכרות והבנת המרחב הבין־אישי
    • היכרות והבנת המרחב האזרחי
    • החינוך החברתי־רגשי כרכיב ליבה בתוכניות הלימודים במדינות האיחוד האירופי ובמדינת ישראל
    • מסגרת העבודה המיטבית להטמעת מיומנויות רגשיות וחברתיות
    • התיאוריה של ארגון CASEL לקידום למידה רגשית־חברתית מיטיבה
    • הבנה והתנסות מעשית בחמשת תחומי יכולת ומיומנויות רגשיות־חברתיות בשלבים התפתחותיים שונים (מילדות לבגרות).
  • 💚 מה מקבלים?
    • כלים דידקטיים לאיתור וזיהוי קשיים לימודיים, תפקודיים והתנהגותיים אצל תלמידים הלומדים בחינוך הרגיל, המשולב והמיוחד.
    • בניית תכנית התערבות מותאמת לממצאי ההערכה, הכוללת מיומנויות ואסטרטגיות למידה, בדגש על אמצעי הוראה, דרכי תיווך וכדומה (כלים שיסייעו הן למורה והן לתלמיד ביישום תכנית ההתערבות).
    • כלים וכישורים לזיהוי צורכי התלמידים בתחומים חברתיים ורגשיים.
  • 💚 מה ניתן לעשות בסוף ההכשרה?

    שכירים – לעבוד בתוך בית הספר ובמשרד החינוך בשעות הוראה מותאמת ושעות פרטניות. לקדם תהליכים בנושא בבית הספר.

    לבצע הערכה דידקטית־לימודית פרטנית/ קבוצתית/ כיתתית בשפה וחשבון ולבנות תוכנית התערבות מותאמת לממצאי ההערכה.

    עצמאיים – לעבוד במכונים להוראה מותאמת, לפתוח קליניקה להוראה מותאמת, לתת שיעורי עזר לתלמידים, להכין ילדי גן למעבר לכיתה א, לתת ייעוץ לגננות בנושא מוכנות לכיתה א.

    תעודה

    לבוגרי ובוגרות התוכנית תוענק תעודה בהוראה מותאמת בשפה וחשבון. התעודה תעניק לכם ידע בנושאים של אסטרטגיות למידה ולקויות למידה, היבטים רגשיים וחברתיים של התלמיד ותכשיר אתכם לעבודה עם ילדי גן לקראת מעבר לכיתה א ועם תלמידים בכיתות א–ד.

  • 💚 פרטים טכניים

    מועד פתיחת תוכנית הלימודים

    4.11.2025

    *לתשומת ליבך – פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים אשר השלימו את תהליך הרישום במלואו (דמי רישום והעברת אמצעי תשלום לפריסת שכר הלימוד).

    ימי לימוד

    מפגשים פרונטליים במכללה: ימי שלישי.

    14 מפגשי הנחיה בזום, במהלך הקורס: ימי חמישי.

     

    שעות הלימוד

    מפגשים פרונטליים במכללה: 17:00–20:30.

    14 מפגשי הנחיה בזום, במהלך הקורס: 19:30–20:15.

    מבנה הלימודים  

    הקורס נלמד בהיקף של 184 שעות לימוד אקדמיות:

    • 28 מפגשים שבועיים פרונטליים במכללה בני 5 ש״א כל אחד.
    • 14 מפגשי הנחיה בזום בני 1 ש"א כל אחד.
    • שני תהליכי פרקטיקום בהיקף 15 ש"א כל אחד – אחד בשפה ואחד בחשבון.

    הפרקטיקום מתחיל אחרי שיעור מספר 7 בכל יחידה.

מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה