השימוש בתגים פתוחים החל לשנות מיסודו את אופן ההכרה בלמידה והישגים, כיוון שהוא מספר סיפור חדש ושונה מן המוכר לנו. התגים יכולים להעיד על סטודנטים על פני טווח רחב של אישיותם ולספר את סיפורם – מעבר להצלחה בלימודים ובבחינות - מכיוון שהם מכילים הערכות ספציפיות לצד עדויות מפורטות התומכת בהערכות אלו (Knight & Casilli, 2012). התגים מייצגים חלופה משמעותית לאופן ההערכה וההכרה המסורתיות של יכולות לומדים, ולהשלימה. מוסדות חינוך ומוסדות שעוסקים בתחומים חדשניים ומגוונים מאמצים הערכה באמצעות תגים במהירות רבה, מתוך הכרת יעילותם ותועלתם, וההבנה שדרך הערכה זו עומדת להיות תופעה ממוסדת בתוך מספר מועט של שנים (Gibson, Ostashewski, Flintoff, Grant, & Knight, 2015). אף שהרבה מן ההבטחה הטמונה בתגים פתוחים קשורה ליכולתם לתת ביטוי ולהעביר הלאה מגוון רחב של יכולות, מיומנויות ותכונות שאינן באות לידי ביטוי בתוכניות לימודים או בציונים, אין כמובן כל מניעה ליצור תגים ליכולות והישגים במקצועות או תכנים ספציפיים.
מסקרים הנעשים בעולם, שני עניינים מרכזיים הולכים ומתבררים: האחד, שעולם התעסוקה בעתיד הקרוב יתחשב פחות ופחות בתארים אקדמיים, כי הרלוונטיות שלהם לתחומים מתפתחים חדשים קטנה והולכת, והשני, שציונים מסורתיים יהפכו להיות חסרי משמעות אם לא יתלווה אליהם הנרטיב האישי של הסטודנט כאדם, שכולל בתוכו יכולות, כישורים, מיומנויות שנכון לעכשיו סמויים מן העין כיוון שהם מוסווים על ידי גיליונות ציונים סטנדרטיים. המגמה של הערכת מיומנויות רגשיות-ערכיות של סטודנטים, שהיו מכונות "מיומנויות רכות" (soft skills) ומכונות כיום מיומנויות בסיס, או מיומנויות הכרחיות (core skills, essential skills) מעידה על החשיבות הגדולה שמייחסים להן כיום (Gibbs, 2014). לדוגמה, באחת המחלקות של אוניברסיטת קליפורניה שונתה תוכנית הלימודים באופן שמבוסס על עשייה בפועל של מטלות שרובן מחוץ לחדר הכיתה, כשהסטודנטים נראים כשוליות יותר מאשר כתלמידים, והרבה מפעולותיהם לא הוערכו על ידי ציונים, אלא על ידי תגים פתוחים. המרצים סייעו לסטודנטים לתאר את ניסיונותיהם ואת התהליך שעברו באופן שיהיה משמעותי למרצים, לסטודנטים אחרים, למעסיקים ולעצמם.
לאור הדברים הללו נראה שכדאי להשקיע לא רק בעמידה בתנאים אקדמיים מסורתיים (להצליח במבחנים), אלא גם להפגין ולפתח כישורים ומיומנויות, שעבורם ניתן לזכות בתגים, אשר מאוחר יותר ניתן יהיה להציג בפני מעסיקים פוטנציאליים. תגים אלה יקנו יתרון תחרותי בקבלה לעבודה.
רשימת מקורות
Gibson, D., (2014) Soft Skills Assessment; Theory Development and The Research Agenda. International Journal of Lifelong Education, 33(4), 455-471
Gibson, D., Ostashewski, N., Flitoff, K., Grant, S., & Knight, E., (2015) Digital badges in Education. Education and Information Technologies, 20(2), 403-410
Knight, E., & Casilli, C., (2012) Mozila open badges. In D. Oblinger (Ed.) Game Changing: Education and Information Technologies. EDUCASE