תואר שני
3 סמסטרים כולל קיץ
ברוכים הבאים לעתיד החינוך.
המקום בו אתם, חוד החנית של החינוך החדשני – מקבלים את האפשרות:
בינה מלאכותית
כמכללה לחינוך אשר מובילה את תחום החדשנות בחינוך בישראל (ואף במספר מדינות בעולם), אנו מציעים לכם חווית לימודים במרחבים חדשניים תוך שימוש בטכנולוגיות, כמודלינג אשר יאפשר לכם להרחיב את רפרטואר שיטות ההוראה שלכם. בבסיסו של כל מרחב נמצאת פדגוגיה אשר תוכלו ליישם בעבודתכם בשטח.
מתעניינים בבינה מלאכותית AI? אצלנו נושא זה שזור לאורך כל התוכנית. נלמד כיצד ניתן להפיק את המיטב מהכלים החדשים, תוך שמירה על אתיקה, וכמובן נכיר כלים יישומיים לפיתוח חשיבה יצירתית. נשתמש בטכנולוגיות מסוג מציאות מדומה ורבודה, נעבוד עם רובוטים ועוד. כל אלו, כמובן, לצד כלים מחקריים.
למי אנו פונים?
אנחנו מתחייבים:
רגע רגע… האם תוכלו לשלב עבודה ולימודים?
כן! הלימודים נמשכים במשך… שנה אחת בלבד (3 סמסטרים כולל קיץ), יום בשבוע כאשר רוב המפגשים מתקיימים כלמידה מרחוק.
"אנו שואפים לפתח אנשי חינוך כלומדים עצמאיים, בעלי ידע ויכולת מחקרית ויישומית שבאמצעותם יוכלו לקדם שימוש בפדגוגיות ובטכנולוגיות חדשניות לאוכלוסיות מגוונות".
המסע אל העתיד מתחיל עכשיו.
אשמח לעמוד לרשותכם,
ד"ר אריאלה לונברג, ראשת החוג
[email protected]
טכנולוגיות ובינה מלאכותית בהוראה, למידה והערכה:
קורס מבוא שמשלב ידע תיאורטי ומעשי לחקירת שימוש בטכנולוגיות ובינה מלאכותית בשלושה היבטים מרכזיים: הוראה, למידה והערכה (הל"ה). הקורס מספק תשתית תיאורטית בהקשרים של הוראה בסביבות עתירות טכנולוגיות כמו TPACK וסאמר, בלמים וחסמים של הטמעת חדשנות בבתי ספר ואימוץ חדשנות וזכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי. משימות הקורס תתבצענה באופן א-סינכרוני, בקצב אישי, בכלים טכנולוגיים חדשניים ביחידים ובקבוצות.
המעבדה – המרחב כמעצב למידה:
הקורס מציע חוויות התנסותיות ורפלקטיביות במרחבי למידה חדשניים פיזיים ובמגוון טכנולוגיות חדשניות, כגון בינה מלאכותית, מציאות רבודה ומציאות מדומה, מישחוק, רובוטיקה, הדפסת תלת-ממד ולמידה חוץ-כיתתית. במקביל, ייבחנו אסטרטגיות הוראה המותאמות למאפייני למידה שונים בסביבות עתירות טכנולוגיה. מטרת הקורס היא להכשיר את המשתתפים להבין ולהגדיר מחדש את תפקיד המורה במרחבי למידה חדשניים ולפתח מיומנויות הוראה המותאמות למאה ה-21. הקורס מתקיים ברובו באופן סינכרוני בזום ובמספר מפגשים בקמפוס.
חינוך וערכים בעידן הטכנולוגי:
קורס הבוחן את יחסי הגומלין המורכבים בין טכנולוגיה לערכים אנושיים, וחוקר כיצד חידושים משקפים ומאתגרים עקרונות מוסריים סביב נושאים כמו פרטיות, שוויון, יצירתיות וחינוך. הסטודנטים ינתחו מקרי מבחן ומסגרות פילוסופיות כדי להבין כיצד טכנולוגיות יכולות לערער או לקדם ערכים מסוימים, ויפתחו מיומנויות בחשיבה אתית וביקורתית. הקורס מתקיים ברובו באופן סינכרוני בזום.
מוח ולמידה:
בקורס ייבחנו מנגנונים ליצירת זיכרון הנמצאים בבסיס הלמידה, תתבצע היכרות עם תפקודים שונים של המוח וכיצד מתבצעת תקשורת בין תאים במוח ביחד עם העמקה בנושא גמישות מוחית והקשרה למערכת החינוך ולחיי היום יום שלנו. בנוסף, הקורס יעסוק בדרכים שבהן היכרות עם מנגנונים מוחיים יכולה לסייע להתנהלות שלנו כאנשי חינוך ואנשי משפחה. הקורס יתבצע כקורס א-סינכרוני מתוזמן על ידי המרצה.
טרנדים, טכנולוגיות ומדיה חברתית בחינוך:
טרנדים משפיעים על איך אנחנו מרגישים, איך אנחנו חיים ומה אנחנו רואים. בקורס הזה תלמדו מה זה טרנד, איך הוא נולד, איפה לחפש אותו, איך לפענח אותו והכי חשוב – איך להשתמש בו בתחומים שונים. בקורס זה (סינכרוני) תתנסו במתודולוגיה של חשיבה המצאתית שיטתית (SIT). תעמיקו במחקר של אירועים חברתיים, כלכליים ותרבותיים, כדי לזהות מגמות עתידיות ותלמדו לתקשר מסרים משמעותיים דרך מדיה חברתית. הקורס יתבצע באופן סינכרוני בזום.
תוכנית בוקר, תשפ"ה: סמסטר א'+ב': ימי א', 08:30-17:30
סמסטר קיץ (למסלול בוקר+ערב בזום ואסינכרוניים): מתחילת יולי, ימי א', 8:30-18:00.
תוכנית ערב תשפ"ה (מותנית במינימום של 25 נרשמים):
סמסטר א'+ב': ימי א', 14:30-21:00
סמסטר קיץ (למסלול בוקר+ערב בזום ואסינכרוניים): מתחילת יולי, ימי א', 8:30-18:00.
* סיום הנחית עבודת הגמר והמועד האחרון להגשת עבודת הגמר יקבעו בהמשך.
** סטודנטים הלומדים במתכונת משולבת (תואר ראשון + תעודת הוראה + תואר שני) יהיו זכאים לתעודת התואר השני רק בסיום לימודי תואר ראשון.