ראש החוג לניהול מערכות חינוך. בעברו מדען בתחום האימונולוגיה (תורת החיסון) במכון ויצמן למדע, אוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב ובבית ספר לרפואה - הטכניון. לאחר שנתיים מרתקות כעמית בבית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, ניהל שלושה בתי ספר גדולים (בית הספר למדע,טבע וסביבה של הריאלי בחיפה (6 שנים), קרית חינוך אורט נתניה (8) ובית ספר לאמנויות (4)). בשנים האחרונות מרצה באקדמית גורדון. מתענין וחוקר נושאי רווחה נפשית של מורים ומנהלים, מנהיגות וניהול ומה שביניהם, מוטיבציה ועוד. אב לשלושה, סב לחמישה, עוסק גם בכתיבה ובמשחק (תיאטרון בית הגפן, תיאטרון הסטודיו, סרטים וטלויזיה).
סגנית נשיא ודיקנית התואר הראשון ותעודת הוראה באקדמית גורדון. בעברי – ייסדתי בשיתוף את החוג לניהול וארגון מערכות חינוך ועמדתי בראשו 12 שנים. בעלת דוקטורט במינהל החינוך ופוסט דוקטורט במינהל ציבורי. מרצה בכירה וחוקרת בתחומי מינהל החינוך בנושאים כגון: גורמים וביצועים אישיים וארגוניים של מנהלים ואנשי חינוך, אקלים בית ספרי מלא חיים והתנהגות אזרחית ארגונית. מלמדת קורסים וסמינריונים בתחומי מינהל החינוך. בזמני החופשי מבלה במסכים ועם המשפחה, מטיילת ועובדת.
לאחר שנים רבות של הוראה באוניברסיטת בר אילן, הגעתי לפני 12 שנים למכללת גורדון. במסגרת תפקידי במכללה שמשתי כראשת חוג הדרכה ולמידה, ולאחר מכן כראשת החוג לחדשנות וטכנולוגיה בחינוך. תחומי התעניינותי החלו עם שיטות הוראה ולמידה שיתופיות, לאחר מכן עברו לשאלה האם הארגון של בית הספר מותאם לשיטות שונות מאשר הוראה פרונטלית. לנוכח השינויים הטכנולוגיים המהירים והדרמטיים בשנים האחרונות התעוררה שוב שאלה: כיצד נשמור על חיים ערכיים בתרבות שבה אנו חיים? בכל אחד מן הנושאים פרסמתי ספר ועד כה התפרסמו ששה ספרים משלי ומספר רב של מאמרים בנושאים הללו. בנוסף לשאיפה לשנות את האופן שבו מתנהלת מערכת החינוך (לא פחות) אחד מתחביבי הוא ציור (גילוי נאות: התחלתי את דרכי כמורה לציור...).
פרופ' זיסברג הוא פסיכולוג ארגוני-תעסוקתי בהכשרתו ובנסיונו המקצועי. במהלך ראשית הקריירה שלו חקר הבטים מגוונים של התנהגות ארגונית והתנהגות אזרחית במיוחד בתנאי חירום ודחק. בשנים האחרונות הוא מתמקד בחקר הקשרים שבין רגשות ותוצרים בריאותיים בחיי היום יום - בעבודה, בקהילה ועוד. תחומי עניין בהקשר חינוכי: מנהיגות בחינוך, התנהלות בחירום, רגשות והתמודדות בעבודה ובלמידה, יכולות קוגניטיביות וחברתיות בהקשר של הישגים לימודיים.
מרצה בכירה בתכניות התואר השני, ראש נתיב הוראת מחוננים בחינוך משלב והתמקצעות בהוראת מחוננים ומצטיינים באקדמית גורדון. בעלת תואר ראשון בהוראת אנגלית, תואר שני במנהיגות חינוכית ותואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת חיפה בהתמחות בחינוך מחוננים. בעברי מורה לאנגלית בבית ספר, מחנכת, רכזת אנגלית, רכזת שכבה ורכזת חברתית. מלמדת קורסים ומנחה סמינריונים וסמינריונים מתפתחים בתכנית הניהול, חינוך משלב ותכנית החדשנות. תחומי העניין שלי במחקר הם: חינוך מחוננים, תכנון לימודים וסביבות למידה חדשניות משולבות טכנולוגיה. בעברי אלופת הארץ ושיאנית בשחיה.
בוגרת תואר שלישי מ State University of New York at Buffalo במנהל ומדיניות החינוך ובחינוך משווה (Comparative education). במשך עשור עבדה במקביל בחוג למנהל החינוך באוניברסיטת חיפה ובאקדמית גורדון, וב 16 השנים הבאות המשיכה רק באקדמית גורדון. במהלך השנים, היא מלאה תפקידים רבים. היא עמדה בראש ועדות שונות (וועדת היגוי להוראת השואה, וועדת תכנית החומש, וועדת משמעת) , הייתה סגנית התכנית DOIT של האיחוד האירופי, חברה בשש תכניות בינלאומיות נוספות, מרכזת נושא המחקר האיכותני, ראש התכנית הדו שנתית להוראת מחוננים, מרכזת ארסמוס, ראשת התכנית "קיוון חדש" להסבת אקדמאים להוראה, מרכזת אקדמית, ראשת החוג לתואר שני בהדרכה, ראשת החוג לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, והיום דיקנית לימודי התואר השני. עוסקת במחקר בתחום מנהל החינוך, חינוך משווה, הכשרת מורים ומנהלים, שיטות הוראה חדשניות וחינוך מחוננים. נשואה ואמא לשלושה ילדים, סבתא לארבעה נכדים. אוהבת ללמוד שפות, לטייל ולהכיר אנשים מתרבויות שונות.
מתמחה בקוגניציה והוראה וכן במדידה והערכה בארגונים חינוכיים, תוך התמקדות בהנעת עובדים. מלמדת בקורסים שיטות מחקר ומדידה והערכה בארגונים אוהבת במיוחד בני אדם ולרקוד
ראשת החוג לחינוך המיוחד, מרצה ומדריכה בחוג לחינוך מיוחד, מדריכה במסגרות החינוך המיוחד ובעיקר במסגרות כו"ח (כבדי שמיעה וחרשים). מרצה בדידקטיקה ובקורסים שונים במוקד כו"ח (מוקד לקויות השמיעה) בתואר הראשון ומרצה לתקשורת בין אישית, הנגשת תוכניות בכיתה הטרוגנית ומהוראה להנחייה, בתואר השני. בוגרת גורדון בחוג לחינוך המיוחד. 04-8590166
מרצה בכירה וחוקרת בחוג למדעים באקדמית גורדון. בוגרת בהצטיינות של הפקולטה לכימיה בטכניון. יו"ר המועצה הירוקה וועדת בריאות ומרכזת תוכנית תספ"ה. בעבר ריכזה את החוג למדעים. מומחית להוראת מדעים וטכנולוגיה ולחינוך סביבתי וקיימות.
מרצה בכיר באקדמית גורדון. עוסק בעיקר בהוראת קורסים בתואר השני ובהנחיית עבודות גמר בנושאים שנוגעים לקשר בין הרגש ללמידה. בתחילת דרכי עסקתי רבות בחקר האינטראקציה בין הרגש ללמידה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. בשנים האחרונות, פניתי לחקור את הקשר בין הרגש ללמידה בתחום הכשרת מורים, לרבות סימולציות ככלי לטיפוח מיומנויות חברתיות רגשיות (מח"ר) או בלועזית SEL (Social Emotional Learning) . בתחום זה זכיתי במענק מחקר מטעם מכון מופ"ת לפיתוח שאלון למידה חברתית רגשית למורים. השאלון שנקרא EduSEL, זכה להכרה עולמית ותורגם לאנגלית, ערבית, טורקית, סינית ספרדית ופורטוגזית.
אשת חינוך, פועלת לטיפוח חשיבה ביקורתית ולקידום היבטים הרגשיים במרחב הבית ספרי, כאמצעי לשגשוג אישי, לאקלים של התפתחות וליצירת שיויון הזדמנויות בחינוך. מרצה בהכשרת מורים ומנהלי בתי ספר, בעבר הקמתי וניהלתי תיכון לבני נוער בעלי קשיים נפשיים (בית אקשטיין). בוגרת תכנית עמיתי צדק, ב"ממזרח שמש", תכנית להכשרת מנהיגות יהודית חברתית וכן בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. תחום המחקר שלי עוסק בחיבור שבין רגשות ומעמד בבתי ספר, בדוקטורט חקרתי זהויות מורים ותלמידים בבתי ספר אליטיסטיים בישראל.
ד"ר ריטה חורי
מרצה במגוון תוכניות, מכשירה מאמנים (קאוצ'רים) באימון אישי ומאמנת אישית, מאמנת בהפרעות קשב וריכוז ומאמנת ארגונית עסקית. השכלה: תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי ותעודת הוראה בחינוך המיוחד, תואר שלישי בחינוך מיוחד. בעבר ניהלתי בית ספר תיכון לתלמידים ליקויי למידה, ניהלתי מרכז לאבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב, הייתי ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת סכנין. ניהלתי מערך לפיתוח מקצועי למורים בחינוך המיוחד באזור הצפון. חברה בדירקטוריון במכללה טכנולוגית נוף הגליל ובוועדת ביקורת באקדמית בראודה בכרמיאל. בנוסף, הייתי יו"ר תנועה חברתית לקידום חיים משותפים.
בן 54, נשוי למיכל, גר בזכרון יעקב. בתפקידי החינוכיים שימשתי כרב בית ספר יסודי 6 שנים, במקביל חינכתי במשך 14 שנים כיתות י"א-י"ב ושימשתי כראש ישיבה תיכונית במשך כ- 8 שנים. מלמד כ13 שנים באקדמית גורדון בתפקידים שונים. אוהב מאד לטייל ובעיקר לצלול וכמובן אוהב מאד מאד ללמד. בעבר הייתה לי קליניקה לרפואה אלטרנטיבית שעסקה בעיקר ברפלקסולוגיה ובדיקור בשיטת YNSA. אוהב מאד לקרוא וללמוד.
בעלת תואר דוקטור בהיסטוריה כללית ותואר שני נוסף בביקורת ציבורית ופנימית. כיהנתי בתפקיד יועצת אסטרטגית למשרדי הממשלה, בית הנשיא, רשויות מקומיות וארגונים עסקיים. דירקטורית בחברות ממשלתיות שונות כגון חברת החשמל, רשות השידור, החברה למתנ"סים ועוד. מכהנת בתפקיד ראש המרכז לזיכרון השואה באקדמית גורדון ותובעת בוועדת המשמעת. מלמדת סמינריון קורס דירקטורים, קורס ניהול ומנהיגות בתואר השני. בתואר הראשון קורס אתיקה במערכת החינוך, יזמות קהילתית וחברתית, זיכרון השואה, סמינריון וקורסים בחוג לתרבות ישראל, פרוייקט מיז"ם, השואה ומשמעותה. מלמדת בתוכנית רג"ב למצטיינים. מתנדבת במשמר הגבול (בדרגת קצונה – מפקח).
הכשרתי משולבת ביעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ויעוץ בין תרבותי. אני עוסקת בתקשורת בין אישית על היבטיה השונים: דיאלוג תוך אישי, דיאלוג בין אישי, דיאלוג בין קבוצות, דיאלוג עם ובין מערכות "הדיאלוג הוא ריקוד עדין שצריך לדעת איך לנוע בו, להיות ערניים לסימנים הקלים, הכמעט בלתי נראים, לתנועה, לכיוון ולקצב". כיום, אני כבר לא כלנית הרקדנית, שהופיעה על במות בשתי להקות מחול ולמדה בלט בסניף של האקדמיה המלכותית מלונדון, את עקרונות הריקוד העדין, הרגישות, תשומת הלב לפרטים התאמת התנועה והקצב אני לוקחת אתי לדיאלוג – לריקוד הרגשי.
מרצה בכירה במכללת גורדון ועמיתת מחקר במכון הדסה ברנדייס. חברה בוועד המנהל של איגוד התקשורת בישראל. מתמחה בייצוג מגדרי, ז'אנרים פופולריים ואוריינות תקשורתית. היא פעילה חברתית בארגוני שלום ופמיניזם.
ראש תחום לימודי היזמות בחינוך ובחברה באקדמית גורדון וראש הנתיב ללימודי יזמות בחינוך ובחברה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בלימודי MA. עוסקת בתחומי המנהיגות, ניהול, יזמות, חדשנות ושימושי AI בחינוך בהקשרים של פיתוח והטמעת תוכניות הכשרה, פרקטיקה, ומחקר, בתואר הראשון ובתואר השני. מחקר הדיסטרציה ומאמר מחקרי של ד"ר גלעד חי שעסקו בנושא של השלכות הטמעת החדשנות על אפקטיביות מורים ובתי ספר נבחרו פעמיים בשנים 2014/15 וב 2017 כראויים לשבח ועם ציון 'כעבודת מחקר מדעית למופת' בפריסת שופטים בינלאומית של הוצאת אמרלד העולמית ועורכי כתב העת היוקרתי Journal of Educational Administration . בנימה אישית: אם יש לך את התעוזה והמעוף להתנסות בחדש, אומץ לרענן את צורת החשיבה שלך, ללמוד מטעויות והתנסות ואם את/ה חותר/ת להיות האדם הזה שלא ניתן להחליף בארגון, מודלינג בסביבתך - מאתגרת אותך לבוא ללמוד באחת מתוכניות היזמות במכללה!
עבודת הדוקטור שלי (אוני' חיפה, 2022) עסקה בקשר בין תמיכת הסביבה, דפוסי למידה ואיכות ההוראה של מורים חדשים (בשנת ההתמחות–סטאז' ובשנה שלאחריה). בתחילת שנות ה- 2000 סיימתי באונ' בן גוריון בנגב, תואר ראשון במדעי ההתנהגות (בהצטיינות) ותואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית. משנת 2002 אני עוסקת בתכנון מערך הלימודים במכללה, המורכב מצירופים של חוגי לימוד שונים ואוכלוסיות לומדים מגוונות. נוסף על כך, מרצה בקורסי כתיבה אקדמית, מחקר כמותי, ילדים בסיכון, מבוא לסוציולוגיה של החינוך וסמינריון בנושא הדוקטורט. אני אמא לשני נערים מקסימים, מתגוררת בזכרון יעקב ונהנית מהטבע הירוק במושבה וסביב לה.
פסיכולוגית ויועצת ארגונית, עוסקת בהנחייה של צוותים חינוכיים באשר הם. בוגרת החוג לפסיכולוגיה במגמה הארגונית באוניברסיטת חיפה. שואפת לסייע לכל אחד למצוא את האושר שלו בעבודה, ומאמינה שהאושר קשור בעבודה מיטבית ומשמעותית עם אחרים. חוקרת מיומנויות חברתיות-רגשיות של אנשי חינוך, ומתרגשת בכל מחקר לגלות שאפשר לשנות ולהשפיע.
אני באה מרקע של סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. מלמדת באוניברסיטה העברית ומרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך גורדון. בעלת ניסיון רב בהדרכה ובהנחיה של פרוייקטים מחקריים ויישומיים בתחום חינוך. תחומי העניין שלי הם חינוך משלב, חינוך לרב תרבותיות, אתנוגרפיה של כיתה ובית הספר, אי שוויון במערכת החינוך, הגירה וקליטה של ילדי המהגרים במערכת החינוך, שיטות מחקר איכותניות.
למדה BA בחינוך ומדעי המדינה , MA בניהול מערכות חינוך , עשתה את עבודת הדוקטורט בחינוך בנושא הגירה וחינוך ובנוסף היא בעלת תעודת הוראה במדעי החברה. מלמדת במכללת גורדון בהנאה רבה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה בתואר ראשון ושני, מדידה והערכה בהסבת אקדמאים ובתעודת הוראה לספרדית ומנחה סמינריונים בתואר השני. אנאבל מעורבת במגוון מחקרים ופרויקטים בנושאי חינוך ובריאות. היא פרסמה מספר מחקרים הנוגעים למדיניות כלפי ילדי עובדים זרים, בריאות וחינוך ילדים בגיל הרך ובפיתוח והערכה של מיומנויות רכות. היא מתגוררת בזכרון יעקב עם בעלה ושלושת ילדיה. פעילות הפנאי המועדפת עליה היא התנדבות. אנאבל מתנדבת בחמש עמותות וארגונים, היא חברה בוועד המנהל של עמותת "רוח נשית" עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות וגם משתתפת בפרויקט של רשות הטבע והגנים ל"הצלת צבי ים".
מנהלת אגף החינוך בזכרון יעקב. במסגרת תפקידי מובילה ומטמיעה תהליכים חינוכיים כמדיניות יישובית, מחבקת את כל תלמידי המושבה, מלווה את מנהלי בתי הספר מאמינה בהם ומאפשרת להם לבטא את עצמם בעיקר בדפוסי הניהול העצמי ומיישמת הלכה למעשה מנהיגות העצמה, הלימה והגשמה תוך עטיפה וחשיבה אנושית. בבסיס הכשרתי מורה לשפה וספרות ערבית ועברית, מנהלת תוכניות חינוכיות והכשרת מורות לשפה הערבית, חברת צוות פו"ם, מלווה מנהלים חדשים ועוד. מאמינה כערך האדם כאדם. אמא לתאומים מתבדרים, עוסקת בשירה וערבי השראה וקמה כל בוקר עם שיר חדש בלב.
ד"ר ליאת מנדלבאום
למדתי את כל התארים באוניברסיטת חיפה וסמסטר אחד באוניברסיטה של מערב ברלין. אני מדריכה פדגוגית ומרצה באקדמית גורדון בחוגים לחינוך, לניהול מערכות חינוך, ולתרבות ישראל מזה אחת עשרה שנה. לפני עבודתי בגורדון לימדתי שבע שנים כמורה בתיכון. אהבתי את עבודת ההוראה ואת השיח עם התלמידים. מתעניינת בתיאוריות מגדריות, פמיניסטיות ופוסט מודרניות. חוקרת את ההשלכות של ההתנסות המעשית של סטודנטים להוראה בקבוצות בבתי הספר, את החינוך והלימוד בתרבות היהודית וכן את נוכחותן והעדרן של נשים בתרבות זו. מאמרים שלי התפרסמו בין היתר ב"דפים", JSIJ, Women in Judaism. בחיי האישיים אני אמא למיכאל בן החמש. מתוך ההתנסויות האישיות שלי כאמא התחלתי לחקור את הקונפליקט בין הקריירה להורות ולתפקידים בבית, את דרכי ההתמודדות עמו וכן את ההשלכות של ההעברה הבן דורית על ההורות. למען הנפש והגוף אני שוחה וקוראת ספרות רוסית קלאסית וגרמנית, בעיקר מתקופת רפובליקת ויימאר ומלחמת העולם הראשונה.
הוא חוקר ומרצה בכיר במכללה האקדמית גורדון. תחומי מחקריו המרכזיים הינם: ספרות בגישה רב תחומית, פסיכולוגיה, מגדר וקולנוע. ספריו ראו אור בהוצאת רסלינג ובהוצאת מכון מופ"ת. מאמריו הוצגו בכנסים בינלאומיים ופורסמו בבמות שונות בארץ ומחוצה לה. שני משפטים שהם חלק מה- "אני מאמין" שלי: "כל ילד צריך לפחות אדם מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך) "כאשר אנו מתמקדים ביצירת הטוב למען האחרים, אנו מוצאים את האושר האמיתי לאורכה של הדרך" (ד"ר יאיר קורן מיימון).
כיהן בעבר כראש היחידה לקידום ההוראה באוניברסיטת חיפה במשך 17 שנה וכן כיהן כראש המרכז למצוינות בהוראה להכשרת אנשי סגל להוראה באקדמית גורדון. עוסק בהוראת הרטוריקה והארגומנטציה, תקשורת בינאישית, התמודדות עם דילמות, הוראה בחינוך הגבוה.
מרצה בכירה, בעלת Ph.D בפסיכולוגיה חינוכית התפתחותית מאריזונה, ארה"ב (Arizona State University), לשעבר כ-14 שנים סגנית נשיא האקדמית גורדון לחינוך, דיקנית היחידה ללימודי המשך ומעורבות חברתית בקהילה. בשנים האחרונות הקימה ומנהלת את "נקודת מפגש" – המרכז האזורי להורות, ייעוץ וטיפול אישי, זוגי ומשפחתי בגורדון ומובילה תוכניות ייחודיות להכשרה ושיקום של אנשים עם צרכים מיוחדים. נטע היא מרצה ותיקה בנושאי פסיכולוגיה, מעגל חיי המשפחה, סוגיות בילדות המוקדמת, תהליכי התפתחות והתבגרות, תהליכים קבוצתיים, התמודדות במצבי לחץ , היא מנחה קבוצות הורים וסדנאות לתקשורת בינאישית בלימודי תואר ראשון, תואר שני ולימודי המשך. ומעל לכול, נטע מאמינה באהבת האדם והחי, בשיתופיות, בפתיחות ובדיאלוג מקדם תקשורת בגובה העיניים.
מכהן במגוון תפקידי ניהול וייעוץ בארגונים וחברות טכנולוגיה בתחומי ננוטק, הנדסת החומרים, אגריטק, קלינטק, ביוטכנולוגיה ותוכנה. הוא חוקר ומרצה במכללת גורדון ובמסגרות אחרות בתחום טכנולוגיות מתקדמות, ניו מדיה ודיגיטל, יזמות, פסיכולוגיה וחדשנות לארגונים וחברות ומלמד במסגרת לימודי תואר ראשון ושני. ד"ר עו"ד לביא סיגמן מתמחה במסחור, קניין רוחני, יזמות בתחום הטכנולוגיה בכלל והדיפ-טק בפרט. ועוד משהו: לביא כתב 9 ספרי ילדים ובוגרים שראו אור בעברית ובאנגלית.
תחומי עניין והתמחות שלי, הם: הכוונה עצמית וטיפוח תחושת ה Well-Being בקרב מורים מתחילים, למידה חברתית-רגשית, רב-תרבותיות והצלחה אקדמית, תכנון תוכניות לימודים, וניהול דיאלוג מצמיח ומעצים. החיים בשבילי הם אתגר מיוחד. משפט המלווה אותי לאורך כל המסלול: "Life's A Climb But the View is Great". . טיולים אקזוטיים בשבילי הם מקום להתחדשות ומקור השראה לכתיבה וליצירה. אוהבת להכיר תרבויות שונות בעולם וללמוד מהן. רצה למרחקים, וברכיבת אופניים מצליחה לשמור על איזון בחיים.
הרקע האקדמי שלי משלב בתוכו שני תחומי עניין שיש ביניהם חפיפה: קבלת החלטות, מנהיגות וייעוץ. בשני תחומים אלה אני חוקר ומפרסם תוך שימוש במגוון מערכים מתודולוגיים: כמותני, איכותני ועיוני-פילוסופי. את הידע הנצבר במחקר, אני מביא לידי ביטוי במערך האקדמי בתור מרצה במסלולי תואר שני בניהול, מנהיגות וייעוץ. כיום, בעיקר בחינוך, אך בעבר הלא רחוק גם בתחומי ניהול כלליים. ד"ר לוזון הוא פסיכולוג ארגוני חברתי , יו"ר ובעלים של "דר' לוזון, ייעוץ בהתנהגות כלכלית לחברות וארגונים", חוקר התנהגות כלכלית (מודלים התנהגותיים בתורת המשחקים), חוקר מנהיגות חינוכית בחינוך יהודי ועורך תוכן של ההוצאה האקדמית "רסלינג".
מרצה קורס שיווק מקוון ויזמות A.I. בבתי ספר, קורס יסודות הניהול הפיננסי בארגוני חינוך, קורס מנהיגות חינוכית והשראה, קורס תיאוריה והתנהגות ארגונית, קורס תכנון אסטרטגי יזמי במערכות חינוך, קורס דיני חינוך, קורס כלכלת חינוך, קורס ניהול מוסדות ללא כוונת רווח, סמינריון ניהול קריירה בחינוך. "מי שדוחה עשיית משימות גם דוחה הגשמת חלומות".
ראשת החוג להדרכה, הנחייה ולמידה. מלמדת בתואר השני בקורס 'תקשורת בין אישית' בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך, ומנחה במסגרת סמינריון מתפתח לעבודת גמר בחוג ללמידה הוראה והדרכה ובחוג לחינוך משלב. בעברי מורה ומחנכת בבית ספר יסודי ורכזת חינוך חברתי שנים רבות. בוגרת אוניברסיטת חיפה בתחומים ייעוץ חינוכי ואומנות יצירה. עבודתי המחקרית מתמקדת בחקר הפרקטיקה בהכשרת מורים בדגש על היבטים של מסוגלות, אמון, אכפתיות ואמפטיה במסגרת קשרי אקדמיה - שדה. בנוסף אני חוקרת ומתעניינת במסד הערכי של חינוך לאזרחות ואזרחות טובה כפי שבאים לידי ביטוי בעולם החינוך וההוראה (על כך מתבסס גם מחקר הדוקטורט שלי). אני מאוד אוהבת לצייר. גרה בחיפה, עיר הולדתי.
במסגרת הוראתי באקדמית גורדון אני מלמדת ומנחה את הקורסים הבאים: אתיקה בניהול מערכות חינוך, סמינריון, סמינריונים מתפתחים ועוד קורסים שונים ומרתקים! במחקריי אני חוקרת נושאים הקשורים לזכויות ילדים בעידן הדיגיטלי, חוויות צמיחה של מורים מאירועי אלימות ותהליכי הדתה בתוך בתי הספר הממלכתיים. מעבר לעבודתי האקדמית אני אוהבת מאוד פעילויות פנאי כמו קריאת ספרים, טיולים ובישול.
מרצה בכירה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך ובחוג להוראת תקשורת וראש יחידת עבודות הגמר האיכותניות בתואר השני, באקדמית גורדון השלימה תואר שלישי באוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' תמר כתריאל ופרופ' נירית בירד-דוד. תחומי המחקר שלה הם ילדות, נעורים והורות בתרבות הצריכה. במחקריה כתבה על מעריצות של להקת פופ, על ויכוחים בין הורים ומתבגרים בנושאי קניות וצרכנות (כמה אני מתחשב בהורים, וגם מתחשבן איתם), על דמות הילד בפרסומות ישראליות, על התמודדותן של גננות ישראליות עם קבוצות הווטסאפ של ההורים (ומה זה עושה למקצוע), על כניסת תכניות מסחריות למערכת החינוך ועוד. פרויקט חדש שלה ישאל מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו על כסף ועל כלכלה? הפרק הראשון מתמקד בצרכנות ״מבטן ומלידה״: ביקורים של אמהות ונשים בהריון בתערוכת מוצרי תינוקות.
בן 66 נשוי עם ארבעה ילדים ושני נכדים, חי כיום בכפר-יהושע בעמק-יזרעאל. ב 25 השנים האחרונות אני 'עמוק' בתחום החינוך ובזמן הזה בין השאר ניהלתי במשך ארבע שנים את בית-הספר התיכון לחינוך-סביבתי בשדה-בוקר והקמתי וניהלתי במשך שבע שנים את בית-הספר העל-יסודי "הרטוב" שבמועצה-האזורית מטה-יהודה. לימדתי מתמטיקה בבית-הספר הניסויי בירושלים ובבית-ספר דתי לבנים 'נריה' במועצה -אזורית שדות-נגב. במשך יותר מעשור מלמד מתמטיקה, פדגוגיה ופיזיקה במכללה להכשרת-מורות "חמדת-הדרום" בנתיבות. ההשכלה-האקדמית שלי היא בפיזיקה ומתמטיקה וכתבתי דוקטורט בפילוסופיה של תורת-הקוונטים. הוגה-דעות מרכזי עמו אני "משוחח" הרבה שנים הוא ג'ידו קרישנמורטי ז"ל והייתי בסוף שנות השמונים בקבוצה שהקימה את "נאות-סמדר" יחד עם יוסף ספרא ז"ל שם חייתי ארבע שנים מעצבות ומשמעותיות. מה שמוביל אותי כבר לא מעט שנים זו התחושה שחינוך = יחסים ושיחסים הם משהו שיש לחקור אותו ובראש וראשונה לחקור את עצמי כמי שהוא "המשקפיים" המתבוננות בעצמי ובעולם.
ד"ר אורטל מרחב היא חוקרת ומרצה במכללה האקדמית גורדון. את הפוסט דוקטורט שלה עשתה כחוקרת אורחת באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. אורטל היא חוקרת ראשית מטעם לשכת המדען הראשי במשרד החינוך. מחקריה מתמקדים בכתיבת הצהרות חזון, במרחבי למידה חדשניים ובהתחדשות הקהילה היהודית בישראל ובארצות הברית. בעבר לימדה והחזיקה תפקידי ריכוז בית ספריים כמו גם תפקידים בגופי ההכשרה והפיתוח המקצועי. מומחית בהטמעת חדשנות וטכנולוגיה בחינוך.
בוגרת תואר ראשון ושני בהנדסה חקלאית בטכניון ותואר שלישי בפקולטה להוראת מדעים בטכניון. לימדה בבתי ספר תיכוניים מתמטיקה, כימיה ומדעי הסביבה (הקימה את המגמה בבית ספר כדורי בגליל התחתון). כיום מלמדת במכללת גורדון סמינריון בקיימות וקורס בחינוך כללי. בנוסף, מנהלת את המרכז הישראלי לחינוך מדעי-סביבתי טכנולוגי ומתמטי, העוסק בהכשרת והעצמת מורים וגננות ופיתוח חומרים. חוקרת נושאים הקשורים בהתפתחות אישית ומקצועית של מורים ופרחי הוראה ובהטמעת תהליכי שינוי. נשואה, אמא לחמישה, סבתא לחמישה. אוהבת לקרוא, לטייל ולגלות פינות נסתרות בארץ ובעולם ומכורה לספורט.
ד"ר אימי לב היא מרצה וחוקרת במכללה האקדמית גורדון. היא בעלת תואר שלישי בתקשורת, בהתמחות של תקשורת-בריאות מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. ד"ר לב שימשה כחוקרת ויועצת בצוות המחקר והשיווק החברתי של 'אפשריבריא'- התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, וחוקרת שותפה בסדרת מחקרים העוסקים ביוזמה לצמצום הפער הדיגיטלי בתחום הבריאות בקרב אוכלוסיית יוצאי/ות אתיופיה בישראל, במחקר שהתמקד במימוש זכויות בריאות בישראל, ובמחקר שעסק בהפצת מידע לציבור בישראל בנוגע להתמודדות עם אתגרי מגפת הקורונה. ד"ר לב עוסקת בתחומים שונים של תקשורת בהקשרים של בריאות, בכללם שימוש במדיה חדשים, פרטיות, ושימוש בגישות של שיווק חברתי לקידום נושאי בריאות וחברה.
נעים להכיר, "להרבות טוב ותבונה בעולם" זה המוטו של חיי וכנראה גם הסיבה שאני קמה בבוקר. אחרי כתיבת בוקר, מדיטציה (לא בכל יום לצערי) וקפה (-לפעמים עם בני הצעיר) אני יוצאת לעולם. והעולם עשיר ולא ממש נכנס לקופסא אחת. שנים רבות, עוסקת בליווי, ייעוץ והנחייה בפיתוח עובדים ומנהלים, ובפיתוח והתחדשות עסקית. בדוקטורט (באנגלית) חיברתי לראשונה במחקר אקדמי את תחומי היצירתיות והחדשנות עם ניהול משברים בתיירות. בעלת תואר ראשון בשפה וספרות אנגלית, מרותקת משפות ותרבויות, משיפור עצמי ומיצירת חיים בעלי משמעות לנוכח כל רקע מאתגר באשר הוא. כמנחה ומרצה, אכפת לי – ואעשה ככל שביכולתי ליצירת קשר אישי ולחוויית למידה עם הסטודנטים. בעלת בלוג "טיולים ותענוגות" ויזמית של טיולי בוטיק לרומא אהובתי. ניתן גם למצוא את שמי על עבודות ייעוץ בפיתוח ותכנון תיירות, שזו אהבה והנאה גדולה. יודעת שהעולם השתנה – ואנו חייבים להיות חזקים ממשבר, גמישים ומלאי תושייה להתמודד עם המציאות בהווה והעתיד שלפנינו.
מרצה, מדריכה פדגוגית וחוקרת במכללה האקדמית גורדון בחוג למתמטיקה ובתוכניות ההסבה לאקדמיים והנדסאים. רואה חשיבות גדולה במתן כלים מעשיים, לעבודה בשטח, בכל הקורסים שמלמדת, שחלקם בתחום החינוך המתמטי וחלקם בתחום החינוך הכללי. החיבור המעשי והאהבה לתחום החינוך וההוראה מלווים אותי לפחות שלושה עשורים, טרם עבודתי בגורדון. בשנים אלו עבדתי כמחנכת וכן כמורה למקצועות מתמטיקה ופיסיקה בבתי ספר תיכון וכן במרכזי למידה. בהשכלתי התואר השלישי הנו בתחום החינוך, מאוניברסיטת חיפה בעוד שהתארים הראשון והשני הנם בתחומי המדעים: תואר ראשון במתמטיקה ופיסיקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון. מרחבי הטבע הם עוגן משמעותי עבורי ומשתדלת לבלות בהם, בטיולים רגליים, בזמני הפנוי.
מלמד ומנחה את הקורסים הבאים: שיטות מחקר איכותניות, סמינריון איכותני, סמינריון מתפתח איכותני, מנהיגות חינוכית והשראה, סוגיות נבחרות וניתוח אירועים בניהול בית ספר...תפיסתי החינוכית היא להביא את הסטודנטיות/ים היקרות/ים לחווית למידה והנאה מהלימודים בצד עמידה בסטנדרטים האקדמיים הנדרשים בלימודי תואר שני. מגיע למכללה עם צליל מנדולינות בלב לאחר 3-2 שעות של טניס עם שחר...לא משאיר אף אחד/ת מאחור, כולם מתקדמים ביחד אל התואר הנכסף... בברכה ובהצלחה
איש חינוך ויזם חינוכי חברתי, מרצה לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, ומרצה לתואר שני בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בנתיב היזמות, ובחוג לחינוך חברתי קהילתי באקדמית גורדון, חיפה. מנחה קבוצות, מנחה מנחים ועוסק ביזמות בחינוך, בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי, ובבניית שיתופי פעולה חינוכיים חברתיים על מנת לבנות יחד ישראלי חדש בחברה הישראלית, מזה 25 שנים. מנהל את ׳מגדלור׳ - המרכז לפיתוח והכשרת סגלי חינוך חברתי קהילתי ואת תוכניות החוץ במרכז ליזמות וחברה באקדמית גורדון, חיפה. דוקטורנט לתואר שלישי וחוקר את עולם המנטורינג, את החינוך ליזמות ואת הקשרים ביניהם. נשוי ואב לארבעה.
בעלת דוקטורט בבלשנות בינלאומית, וכן שני תארים שניים בניהול מערכות חינוך ובבלשנות. עוסקת שנים רבות בחקר בתחום הפדגוגיה ובתחום הבלשנות. מזה למעלה מעשר שנים מרצה במכללה האקדמית גורדון במגוון תחומי דעת: פדגוגיה, אוריינות אקדמית, בלשנות וספרות. מנחה מנהלים וצוותי חינוך בבתי ספר במסגרת המכללה האקדמית גורדון ובמסגרת עצמאית, ומרצה במכללה הערבית לחינוך בחיפה בתחומי הפדגוגיה, הארגון החינוכי והבלשנות. בתפקידי הניהוליים והחינוכיים הקודמים הייתי סגנית מנהלת בבית ספר תיכון ורכזת פדגוגית, ובמסגרת זו קידמתי תהליכי חינוך ולמידה, פיתוח תהליכי חקר וכישורי חשיבה מסדר גבוה באמצעות התאמת דרכי הוראה-למידה, פיתוח דרכי הוראה ותוכן לימודי, וריכוז ההתפתחות המקצועית של המורים, בנוסף הייתי מדריכה פדגוגית לסטודנטים מטעם מכללת גורדון.
מרצה קורס "מנהיגות כריזמטית ככלי יעיל במערכות חינוך". בוגרת תואר שלישי של אוניברסיטת חיפה ופוסט דוקטורט של האוניברסיטה העברית. חוקרת בתחומים של מנהיגות ותקשורת.
כתבתי את הדוקטורט שלי בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה. מתעניין, חוקר ומלמד מגוון נושאים בהיסטוריה של הפילוסופיה, פילוסופיה של החינוך, אתיקה וערכים בעולם טכנולוגי, פוליטיקה וחינוך ועוד. נשוי באושר ואב לארבעה מופלאים. מתגורר במושב ניר עציון שעל הר הכרמל. משתתף אובססיבי בקבוצות קריאה ודיון בנושאים שונים, מוכן ומזומן תמיד לדיאלוג ולשיחה מזדמנת על כל מה שמעניין. נהנה לחשוב, להרהר ולקרוא לבד ובחברותא.
יועצת בתואר הראשון והשני, מסיעת לסטודנטים בעלי קשיי למידה והמתמודדים עם אתגרים וקשיים אישיים. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני ביעוץ חינוכי וכיום דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה בחוג ליעוץ והתפתחות האדם. מלמדת קורסים בניווט כתה, יחסי הורים מורים, ילדים בסיכון, חינוך למיניות בריאה, חוסן ותקשורת בינאישית. הדגש בלמידה היא למידה דרך התבוננות רפלקטיבית, שיתוף ממקרים בשטח, והחוויה האישית של הסטודנט.ית. דוגלת בגישת הפסיכולוגיה החיובית וההומניסטית ומאמינה כי עלינו לחיות לפי תפיסותינו בפועל ובאופן בו אנו מתנהלים מול עצמנו ומול האחרים.
יועצת ארגונית בעלת ניסיון של למעלה מ-25 שנה בעבודה עם מגוון ארגונים וחברות, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וב.א. למצטיינים, תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מהטכניון. בהיבט המקצועי, "אשת שטח" בעלת משרד פעיל בתחום הייעוץ המתמקד בסיוע לפיתוח עסקים קטנים ובינוניים SMBs, רשויות מקומיות מלווה מיזמים ומסייעת בהטמעת תהליכי התייעלות תפעולית. הקורס "טכניקות בייעוץ ארגוני" יחשוף את הסטודנטים לכלי החשיבה והניתוח המובילים והעדכניים בתחומי הארגון, הניהול, והפיתוח הארגוני, יסייע בהרחבת הידע וברכישת מושגים שישכללו יכולות הניתוח וההתמודדות האפקטיביים במצבי עבודה שוטפים ומאתגרים. הלימוד משלב למידת שיטות, שמיעת סיפורים על מצבים מחיי היומיום של ארגונים, שימוש בחכמת ההמונים, AI והתנסות סדנאית. ברמה האישית, אני אשת משפחה וחובבת ספורט: רכיבת אופני שטח!
איש חינוך ויזם חינוכי חברתי, מרצה לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה, ומרצה לתואר שני בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך, ובחוג לחינוך חברתי קהילתי באקדמית גורדון, חיפה. ממונה על החינוך החברתי קהילתי במחוז החרדי במשרד החינוך. בוגר מכון מנדל למנהיגות. הקים וניהל מסלולים אקדמיים להכשרת מורות חרדיות, מסלול אקדמי אוניברסיטאי להכשרת מנהיגים לציבור החרדי, וכן יזמויות חברתיות שונות בתעסוקה ובריאות בקהילה החרדית. דירקטור בעמותות ״החברה למרכזים קהילתיים״ בצפת ועמותת ״ציוני דרך״. חוקר פורץ דרך בחינוך הבלתי פורמלי החרדי, ובנוסף חוקר את המוטיבציה של מורות חרדיות לחצות גבולות למסגרות המחזיקות בתרבות שונה. נשוי ואב לארבעה.
ילידת חיפה, אמא לשלושה ילדים גדולים, יועצת ארגונית ומנהלת תחום במטה משרד החינוך, סטודנטית לתואר שלישי בניהול מערכות חינוך. שימשתי בתפקידים רבים במערכת החינוך, תפקידי מפתח והובלתי תהליכים רבים במערכת החינוך בכלל ובערבי בפרט: ניהלתי בית ספר יסודי-חט"ב בעיר חיפה ופיתחתי מודל ייחודי בניהול בית הספר שזכה להמון הערכה והוקרה. במסגרת הלימודים שלי בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית חקרתי את משבר הזהות בחברה הערבית כמו כן את תפקידו של המפקח הכולל במערכת החינוך הישראלית ולאור הממצאים הצעתי מודל חדש להגדרת תפקיד מפקח כולל (בשיתוף עם בית ספר למנהיגות חינוכית באוניברסיטת הרווארד, Wallace foundation). בעברי עסקתי בליווי רשויות מקומיות בעת משברים וליוויתי מנהלי בתי ספר מאתגרים, בתי ספר שהוגדרו כ"אדומים". היום ובמסגרת לימודי הדוקטורט אני חוקרת את שאלת תפקידו של מנהל בית הספר בעידוד תחושת השייכות בקרב תלמידיו בחטיבות הביניים. כמו כן במסגרת לימודיי השנה בתוכנית עתודות של המשרד, תכנית אדוות בארגון מעוז, אני עסוקה בשאלת השותפות ורשת השותפים.
גב' אתי שרלין רון
מרצה ומנחת קבוצות, מלווה מנהלים ויועצת לארגונים בתחום מיומנויות ניהול בעולם העבודה המתחדש. לאתי ניסיון של מעל 20 שנה בעולמות הניהול והלמידה, בייעוץ שיווקי ואירגוני, ניהול פרויקטים, פיתוח תוכניות לימוד ובהדרכה. ב- 10 השנים האחרונות הבעלים של חברה לייעוץ והדרכה העוסקת ביישום והטמעה של תהליכי שינוי בארגונים ובניהול פרויקטים של הדרכה. לאתי תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א עם התמחות בהתנהגות ארגונית ושיווק ותואר ראשון בניהול וסוציולוגיה בהצטיינות מאוניברסיטת ת״א. היא כיהנה במגוון תפקידי ניהול ביניהם כסמנכ"ל שיווק בחברה בינ"ל וכיזמית וסמנכ״ל אסטרטגיה ופיתוח עיסקי בסטארט אפ טכנולוגי.
מנהלת תחום הפיתוח המקצועי בגורדון פדגוגיה חדשנית, שותפה בצוות למידה חכמ"ה (חדשנות, כלים, מיומנויות והוראה לשם הבנה) לפיתוח מקצועי סגל המרצים בגורדון. מעל עשור מלווה תהליכי שינוי במוסדות חינוך בתחומי חדשנות, טכנופדגוגיה, פיתוח מנהיגות ביניים וקהילות לומדות. בעלת תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני ומנחה. ממקימי בית החינוך "דרך התבור" בעמק יזרעאל, בית ספר ייחודי ברוח הגישה המונטסורית, בו מתחנכים שניים מילדיי. אני אוהבת את השיח עם א.נשי חינוך ומתרגשת מהעשייה החינוכית בכל יום מחדש, מאמינה שחינוך משנה חברה.