סגל המרכז

המרכז ללמידה פעילה ומערבת
המרכז ללמידה פעילה ומערבת
קטלוג הרצאות וסדנאות
סגל המרכז
המרכז ללמידה פעילה ומערבת
קטלוג הרצאות וסדנאות
סגל המרכז



  • ד"ר הדס שלי-הובר

    ראשת המרכז ללמידה פעילה ומערבת, מרצה במכללה האקדמית לחינוך גורדון (חיפה, ישראל) החוג לחינוך מיוחד ולגיל הרך. רכזת סדנאות חינוך מיוחד במסלול הסבת אקדמאים. וראש המרכז למידה מעורבת ופעילה. (ערכים, ייעוץ ופדגוגיה חדשנית). תחומי המחקר שלה הם הכוונה עצמית בלמידה, למידה לשם הבנה, שיפור חשיבה, מטה-קוגניציה, טיפוח לומד עצמאי, ויסות עצמי ומודלים לפיתוח שיח אורייני רב תחומי בשפה ומתמטיקה. יש לה ניסיון כיועצת לקבוצות הורים ותלמידים לטיפוח למידה עצמאית. היא יצרה תוכניות למידה רבות כולל סדנה מקצועית העוסקת בלמידה מודעות עצמית ואינטליגנציה רגשית. התכנית שלה מתקיימת בחינוך פורמלי ובקבוצות לא פורמליות בגילאי 4-6 וכן בני 12 ומעלה, כולל הוריהם, מורים ומדריכים.
  • פרופ' ניצה שוובסקי

    סגנית נשיא ודיקנית התואר הראשון ותעודת הוראה באקדמית גורדון. בעברי – ייסדתי בשיתוף את החוג לניהול וארגון מערכות חינוך ועמדתי בראשו 12 שנים. בעלת דוקטורט במינהל החינוך ופוסט דוקטורט במינהל ציבורי. מרצה בכירה וחוקרת בתחומי מינהל החינוך בנושאים כגון: גורמים וביצועים אישיים וארגוניים של מנהלים ואנשי חינוך, אקלים בית ספרי מלא חיים והתנהגות אזרחית ארגונית. מלמדת קורסים וסמינריונים בתחומי מינהל החינוך. בזמני החופשי מבלה במסכים ועם המשפחה, מטיילת ועובדת.
  • פרופ' חוה וידרגור

    מרצה בכירה במכללה האקדמית גורדון בתכניות התואר השני. היא בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית והוראת השפה, תואר שני במנהיגות חינוכית ותואר שלישי בהוראה למידה והכשרת מורים מאוניברסיטת חיפה בתחום הוראת והכשרת מורים למחוננים. תחומי המחקר שלה עוסקים בתכנון לימודים, אסטרטגיות הוראה חדשניות, סביבות למידה מעורבות משולבות טכנולוגיה וחינוך מחוננים. היא משתתפת בקביעות בכנסים בינלאומיים ומוזמנת להרצות בסדנאות והרצאות עוגן. חוה כתבה עשרות מאמרים בירחונים בינלאומיים, מכהנת בועדות שיפוט של מספר ירחונים בינלאומיים וערכה וכתבה חמישה ספרים. המודל הרב ממדי לבניית תכניות לימודים שאותו פיתחה מדגיש למידה בקהילות חשיבה ופיתוח אוריינות חשיבת עתיד. המודל בגישת למידה סביב פרויקטים ופתרון בעיות משלב סביבות למידה וטכנולוגיות מתקדמות ברמות חשיבה גבוהות ומיושם במספר גדל והולך של בתי ספר בארץ ואף במקומות שונים בעולם. כמו כן, פיתחה נתיב להוראת מחוננים בתואר השני תחת חינוך משלב הכולל מחקר, קורסים אקדמיים ותעודת התמחות בהוראת מחוננים ומצטיינים בשיתוף עם משרד החינוך.
  • ד"ר שירלי נתן-יולזרי

    חוקרת מקרא וספרות אוגרית, מדריכה פדגוגית ויועצת טכנו-פדגוגית. כמו כן היא משמשת ראש החוג למקרא באקדמית גורדון.
  • ד"ר מירי הילאי

    מירי הילאי מרצה ומדריכה פדגוגית במכללה האקדמית גורדון לחינוך בחיפה. משנת 1996 חינכה כיתות בבתי ספר יסודיים, לימדה מתמטיקה, לימדה מצויינות במתמטיקה מטעם העמותה למצויינות 2000, וריכזה את מקצוע המתמטיקה בבתי הספר. בנוסף, הדריכה מורות במתמטיקה. ב2007 עסקה בניהול החטיבה הבוגרת באחריות על 300 תלמידים בשלוש שכבות ד'-ו' בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. ב-12 השנים האחרונות מרצה ומדריכה פדגוגית באקדמית גורדון בחוג למתמטיקה, וגם בחינוך, מובילה בתוכנית עמית אקדמיה (אקדמיה-כיתה) ושותפה בצוות הלמידה הפעילה והמערבת. בשנתיים האחרונות כמאסטר NLP מעבירה סדנאות אימון אישי NLP ומיינדפולנס למבוגרים ולבני נוער אקדמית גורדון במסגרת הפיתוח המקצועי ולימודי המשך.
  • ד"ר עו"ד לביא סיגמן

    ד"ר עו"ד לביא סיגמן הוא חוקר ומרצה במכללת גורדון ובמסגרות אחרות בתחום טכנולוגיות מתקדמות, ניו מדיה ודיגיטל, יזמות, פסיכולוגיה וחדשנות לארגונים וחברות ומלמד במסגרת לימודי תואר ראשון ושני. ד"ר לביא סיגמן מכהן במגוון תפקידי ניהול וייעוץ בארגונים וחברות טכנולוגיה בתחומי ננוטק, הנדסת החומרים, אגריטק, קלינטק, ביוטכנולוגיה ותוכנה. ד"ר עו"ד לביא סיגמן מתמחה במסחור, קניין רוחני, יזמות בתחום הטכנולוגיה בכלל והדיפ-טק בפרט.ד"ר לביא סיגגמן כתב 9 ספרים שראו אור בעברית ובאנגלית. לביא פרסם עד כה מאמרים, כתבות ומחקרים בכתבי עת אקדמיים ובמסגרת פרסומי מדע פופולרי ובתוך כך כתב מעל 600 כתבות ומאמרים בנושאים הקשורים לפסיכולוגיה, בריאות, משפט וטכנולוגיה.
  • ד"ר מירב אייל

    מרצה ומדריכה פדגוגית. דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה, חוקרת תהליכי הוראה מתקופת המנדט. מנחת השתלמויות לצוותי מורים ומורי מורים בנושאים: הוראה ולמידה דיפרנציאלית; פרקטיקות להוראה מכילה בכיתה הטרוגנית; טיפוח מיומנויות של הלומד העצמאי. מתכללת פדגוגית ארצית מטעם "כל ישראל חברים" במיזם "מישרים" משרד החינוך.
  • ד"ר מירית שרון

    מרצה בכירה במכללה האקדמית גורדון בתוכניות התואר הראשון והתואר השני. הייתה מורה מחנכת ורכזת חינוך חברתי בבית ספר יסודי במשך 25 שנים . היא בעלת תואר ראשון באמנות – יצירה וייעוץ חינוכי, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שלישי בהוראה למידה והדרכה מאוניברסיטת חיפה’ בתחום חינוך לאזרחות ומדיניות חינוכית בגיל הרך. תחומי המחקר שלה עוסקים בהיבטים רגשיים בהוראה, למידה והדרכה ; הכשרת סטודנטים להוראה וקשרי אקדמיה -שדה; חינוך מכיל; אזרחות טובה והיבטים ערכיים בדמות המחנך. היא מנחה סטודנטים לעבודות גמר בנושא למידה חברתית רגשית במסלול החינוך המשלב והחוג להדרכה. בקורסים שמלמדת עוסקת ביסודות ובאסטרטגיות בהוראה ובלמידה, למידה חברתית רגשית, חוסן, יחסי הורים מחנכים, תקשורת בין-אישית. היא משתתפת בקביעות בכנסים מקומיים ובין-לאומיים ומוזמנת להרצות בסדנאות והרצאות במכללה. מייצגת את המכללה במסגרת חילופי מרצים. הייתה מדריכה פדגוגית ומרכזת תחום דידקטיקה כוללת ומשמשת כראש תוכנית הכשרה מעשית בדגם "עמית אקדמיה" באקדמית גורדון במסגרת מערך ההדרכה הכולל במכללה.
  • ד"ר ענת אברמוביץ

    בוגרת תואר ראשון ושני בהנדסה חקלאית בטכניון ותואר שלישי בפקולטה להוראת מדעים בטכניון. לימדה בבתי ספר תיכוניים מתמטיקה, כימיה ומדעי הסביבה (הקימה את מגמת מדעי הסביבה בבית ספר כדורי בגליל התחתון). כיום מלמדת במכללת גורדון סמינריון בקיימות וקורס בחינוך כללי בתואר ראשון וסמינריון מתפתח בנושא הטמעת שינויים במערכת החינוך" בתואר השני. בנוסף, מנהלת את המרכז הישראלי לחינוך מדעי-סביבתי טכנולוגי ומתמטי, העוסק בהכשרת והעצמת מורים וגננות ופיתוח חומרים. חוקרת נושאים הקשורים בהטמעת נושא הקיימות ושינוי האקלים, התפתחות אישית ומקצועית של מורים ופרחי הוראה ובהטמעת תהליכי שינוי.
  • ד"ר איבנה רטנר

    ד"ר איבנה רטנר היא מנהלת תחום (מפמ"ר) קולנוע ומדיה, אגף אמנויות, משרד החינוך/ בוגרת תואר ראשון ושני מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הדוקטורט שלה ב"דיאלוג דרך קולנוע" מאוניברסיטת חיפה. מרצה ורכזת פדגוגית בחוג להוראת תקשורת ומדיה במכללת גורדון לחינוך. מובילה את צוות חשיבה "אוריינות מדיה" במכון מופ"ת. בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך מלמדת את הקורס "אזרחות דיגיטלית".
  • ד"ר רוקסנה רייכמן

    בוגרת תואר שלישי מ State University of New York at Buffalo במנהל ומדיניות החינוך ובחינוך משווה (Comparative education). במשך עשור עבדה במקביל בחוג למנהל החינוך באוניברסיטת חיפה ובאקדמית גורדון, וב 16 השנים הבאות המשיכה רק באקדמית גורדון. במהלך השנים, היא מלאה תפקידים רבים. היא עמדה בראש ועדות שונות (וועדת היגוי להוראת השואה, וועדת תכנית החומש, וועדת משמעת) , הייתה סגנית התכנית DOIT של האיחוד האירופי, חברה בשש תכניות בינלאומיות נוספות, מרכזת נושא המחקר האיכותני, ראש התכנית הדו שנתית להוראת מחוננים, מרכזת ארסמוס, ראשת התכנית "קיוון חדש" להסבת אקדמאים להוראה, מרכזת אקדמית, ראשת החוג לתואר שני בהדרכה, ראשת החוג לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, והיום דיקנית לימודי התואר השני. עוסקת במחקר בתחום מנהל החינוך, חינוך משווה, הכשרת מורים ומנהלים, שיטות הוראה חדשניות וחינוך מחוננים. נשואה ואמא לשלושה ילדים, סבתא לארבעה נכדים. אוהבת ללמוד שפות, לטייל ולהכיר אנשים מתרבויות שונות.
  • ד"ר רונית שירן

    אשת חינוך, ומומחית בפואטיקה של הסיפור המקראי ובקריאה פמיניסטית. מומחית בפואטיקה של השירה העברית ובזיקות שבינה לבין עולם המקרא. מומחית בתחום הפדגוגיה של הוראת המקרא.
  • ד"ר כלנית סגל לויט

    הכשרתי משולבת ביעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ויעוץ בין תרבותי. אני עוסקת בתקשורת בין אישית על היבטיה השונים: דיאלוג תוך אישי, דיאלוג בין אישי, דיאלוג בין קבוצות, דיאלוג עם ובין מערכות "הדיאלוג הוא ריקוד עדין שצריך לדעת איך לנוע בו, להיות ערניים לסימנים הקלים, הכמעט בלתי נראים, לתנועה, לכיוון ולקצב". כיום, אני כבר לא כלנית הרקדנית, שהופיעה על במות בשתי להקות מחול ולמדה בלט בסניף של האקדמיה המלכותית מלונדון, את עקרונות הריקוד העדין, הרגישות, תשומת הלב לפרטים התאמת התנועה והקצב אני לוקחת אתי לדיאלוג – לריקוד הרגשי.
  • ד"ר צחי בלאו

    בן 54, נשוי למיכל, גר בזכרון יעקב. בתפקידי החינוכיים שימשתי כרב בית ספר יסודי 6 שנים, במקביל חינכתי במשך 14 שנים כיתות י"א-י"ב ושימשתי כראש ישיבה תיכונית במשך כ- 8 שנים. מלמד כ13 שנים באקדמית גורדון בתפקידים שונים. אוהב מאד לטייל ובעיקר לצלול וכמובן אוהב מאד מאד ללמד. בעבר הייתה לי קליניקה לרפואה אלטרנטיבית שעסקה בעיקר ברפלקסולוגיה ובדיקור בשיטת YNSA. אוהב מאד לקרוא וללמוד.
  • ד"ר צביקה רייטר

    ראש החוג לניהול מערכות חינוך. בעברו מדען בתחום האימונולוגיה (תורת החיסון) במכון ויצמן למדע, אוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב ובבית ספר לרפואה - הטכניון. לאחר שנתיים מרתקות כעמית בבית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, ניהל שלושה בתי ספר גדולים (בית הספר למדע,טבע וסביבה של הריאלי בחיפה (6 שנים), קרית חינוך אורט נתניה (8) ובית ספר לאמנויות (4)). בשנים האחרונות מרצה באקדמית גורדון. מתענין וחוקר נושאי רווחה נפשית של מורים ומנהלים, מנהיגות וניהול ומה שביניהם, מוטיבציה ועוד. אב לשלושה, סב לחמישה, עוסק גם בכתיבה ובמשחק (תיאטרון בית הגפן, תיאטרון הסטודיו, סרטים וטלויזיה).
  • ד"ר אריאלה לונברג

    ראשת החוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך ומרצה בכירה לטכנולוגיות למידה במכללה האקדמית גורדון לחינוך בחיפה. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ובאמנות יצירה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בחינוך, בהתמחות טכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה ודוקטורט מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מהטכניון. תחומי המחקר וההוראה שבהם אני עוסקת מתמקדים בהיבטים טכנולוגיים, פסיכולוגיים וסוציולוגיים של הוראה ולמידה באמצעות טכנולוגיות. בימים אלה אני מתעניינת במיוחד בהשלכות של בינה מלאכותית יוצרת על החינוך.
  • ד"ר גלי טלר אזולאי

    מומחית בתחום כו"ח- כבדי שמיעה וחרשים. מחקריה העיקריים מתמקדים בילדים חרשים וכבדי שמיעה. עוסקת גם בתחומי שילוב והכלה של תלמידי החינוך המיוחד ויחסי מורה-הורה-תלמיד.
  • ד"ר סילביה סעבא סעדי

  • ד"ר מלכה צינקר

  • גב' כדית ניסן

  • גב' דוידה פולק

מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה