עידן חדש בלימודי התעודה

הוראה מותאמת (ערבית)

לקורס הוראה מותאמת (עברית), לחצו כאן >>



המרצות: גב' מיקי חרמוני, גב' רנא סמור־שחאדה וגב' קרן מנור־גרימברג.

פתיחת הקורס ב-12.11.2024, בימי שלישי מ-16:00 עד 20:00.

קורס היברידי.

 

בהוראה מותאמת מתאימים את דרכי ההוראה ואת שיטות הלימוד לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד, ליכולות ולקשיים הלימודיים, האקדמיים, החברתיים וההתנהגותיים השונים שעימם הוא מתמודד – בקריאה, בכתיבה, בהבנת הנקרא ובחשבון וזאת במטרה להקל עליו את תהליך הלמידה, לסייע לו להיות לומד עצמאי ולהגביר אצלו את המוטיבציה הפנימית. בכך הלמידה הופכת אפקטיבית יותר ומשמעותית ללומד.

בקורס זה נפתחת לראשונה יחידת הוראה בנושא היבטים רגשיים וחברתיים מתוך ראייה הוליסטית ושלמה, ומתוך ההבנה שיש להסתכל על התלמיד ועל מה שהוא מביא איתו מבחינה רגשית וחברתית כמכלול. יחידה זו תתרום רבות למורים להוראה מותאמת בעבודתם עם התלמיד ותעזור ותתמוך בתהליך הלמידה שיעברו איתו.


  • 💚 קהל יעד ודרישות קדם

    קהל יעד:

    לימודי הוראה מותאמת מיועדים לאנשי חינוך ואנשי טיפול בעלי תואר ראשון העובדים במערכת החינוך.


    דרישות קדם:

    • תואר ראשון
    • תעודת הוראה או תעודת סיום לקורס התאמה לעבודת מטפלים ממקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אומנויות במערכת החינוך.

    המתעניינים בקורס צריכים לעמוד בשתי הדרישות.

  • 💚 שפת הלימוד

    יחידת שפה – התכנים וחומר הלימוד כתובים בעברית, ההסבר בשיעור יינתן בערבית.

    יחידת חשבון – יילמד בעברית.

    היבטים רגשיים וחברתיים – יילמד בעברית.

  • 💚 נושאי הלימוד

    בשפה (ערבית)

    • ניצני אוריינות ומנבאים לרכישת הקריאה
    • מנגנונים העומדים בבסיס הקריאה (מודעות פונולוגית, שיום מהיר, מודעות מורפולוגית, מודעות תחבירית, מודעות אורתוגראפית)
    • מאפייני השפה העברית הדבורה והכתובה
    • גורמים המשפיעים על רכישת הקריאה ופיתוח מיומנויות הדיוק והשטף בקריאה
    • גורמים המשפיעים על הבנת הנקרא
    • היבטים גרפו־מוטוריים של הכתיבה
    • הבעה בכתב


    בחשבון

    • מושג המספר – משמעות כמותית ומשמעות סידורית
    • מבנה עשורי, חיבור־חיסור
    • כפל וחילוק (מהות הכפל, עובדות הכפל ומבנה עשורי)
    • היחס בין שלם וחלקיו (תבנית שלושת המספרים ובעיות מילוליות ב-4 פעולות החשבון)
    • תוספות (סדר פעולות בתרגילי חיבור, חיסור, כפל וחילוק, סימני התחלקות, מספר פריק וראשוני, חזקות)
    • שברים (מהות השבר, תרגילי חיבור־חיסור, השוואת שברים ובעיות מילוליות)


    היבטים רגשיים וחברתיים

    • למידה רגשית וחברתית – מהי?
    • היכרות והבנת המרחב התוך־אישי
    • היכרות והבנת המרחב הבין־אישי
    • היכרות והבנת המרחב האזרחי
    • החינוך החברתי־רגשי כרכיב ליבה בתוכניות הלימודים במדינות האיחוד האירופי ובמדינת ישראל
    • מסגרת העבודה המיטבית להטמעת מיומנויות רגשיות וחברתיות
    • התיאוריה של ארגון CASEL לקידום למידה רגשית־חברתית מיטיבה
    • הבנה והתנסות מעשית בחמשת תחומי יכולת ומיומנויות רגשיות־חברתיות בשלבים התפתחותיים שונים (מילדות לבגרות).
  • 💚 מה מקבלים?
    • כלים דידקטיים לאיתור וזיהוי קשיים לימודיים, תפקודיים והתנהגותיים אצל תלמידים הלומדים בחינוך הרגיל, המשולב והמיוחד.
    • בניית תכנית התערבות מותאמת לממצאי ההערכה, הכוללת מיומנויות ואסטרטגיות למידה, בדגש על אמצעי הוראה, דרכי תיווך וכדומה (כלים שיסייעו הן למורה והן לתלמיד ביישום תכנית ההתערבות).
    • כלים וכישורים לזיהוי צורכי התלמידים בתחומים חברתיים ורגשיים.
  • 💚 מה ניתן לעשות בסוף ההכשרה?

    שכירים – לעבוד בתוך בית הספר ובמשרד החינוך בשעות הוראה מותאמת ושעות פרטניות. לקדם תהליכים בנושא בבית הספר.

    לבצע הערכה דידקטית־לימודית פרטנית/ קבוצתית/ כיתתית בשפה וחשבון ולבנות תוכנית התערבות מותאמת לממצאי ההערכה.

    עצמאיים – לעבוד במכונים להוראה מותאמת, לפתוח קליניקה להוראה מותאמת, לתת שיעורי עזר לתלמידים, להכין ילדי גן למעבר לכיתה א, לתת ייעוץ לגננות בנושא מוכנות לכיתה א.

    תעודה

    לבוגרי ובוגרות התוכנית תוענק תעודה בהוראה מותאמת בשפה וחשבון. התעודה תעניק לכם ידע בנושאים של אסטרטגיות למידה ולקויות למידה, היבטים רגשיים וחברתיים של התלמיד ותכשיר אתכם לעבודה עם ילדי גן לקראת מעבר לכיתה א ועם תלמידים בכיתות א–ד.

  • 💚 פרטים טכניים
    • קורס היברידי.
    • הקורס יתקיים בימי שלישי בשעות 16:00 עד 20:00 במכללת גורדון, בנוסף יתקיימו 14 מפגשי הנחיה בימי חמישי בשעות 19:30–20:15 בזום.
    • 184 ש"א, מתוכן 30 ש"א פרקטיקום ו-14 ש"א הנחיה.
    • 60 ש"א מוכרות ל"אופק חדש" ו"עוז לתמורה".
  • גב' מלכיאלה (מיקי) חרמוני – יחידת חשבון

    מרצה בעלת ותק של 30 שנה באקדמית גורדון. בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובחינוך מיוחד. מאבחנת דידקטית, מנחת הורים בנושאי לקויות למידה, רכזת סדנאות ההוראה המותאמת במסלול לסטודנטים סדירים, ראשת תחום חשבון במסלול לחינוך מיוחד ורכזת פר"ח.
  • גב' רנא סמור־שחאדה – יחידת שפה

    מרצה ומדריכה בחוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית גורדון. מדריכה סטודנטיות המתנסות בבתי ספר במסגרות חינוך מיוחד, וכן מדריכה סטודנטיות הלומדות סדנאות בהוראה מותאמת בשפה. דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה, ולקראת סיום התואר. בעלת תואר שני בלקויות למידה עם התמחות באבחון וטיפול בליקויי למידה בילדים ומבוגרים. בעלת ניסיון רב בהוראת אסטרטגיות למידה ובעריכת אבחונים לתלמידים בגילים שונים. אני מאוד אוהבת את המקצוע שלי, למרות הקשיים והאתגרים, כי זה מאפשר לי להשפיע בצורה חיובית על חייהם ועתידם של תלמידים וכן לעסוק בשיטות הוראה יצירתיות.
  • גב' קרן מנור־גרימברג – היבטים רגשיים וחברתיים

    אשת חינוך, מנטורית, מנחת קבוצות ויחידים בהובלת תהליכים חברתיים ורגשיים בדגש על למידה דיפרנציאלית ומותאמת. בעלת תארים שניים בחינוך ושילוב חשיבה יצירתית ואומנויות בתחומי דעת מאוניברסיטת חיפה. כיום מכהנת כראש מערך ההדרכה בתחומי הלימוד המקצועיים והפרא־רפואיים בחינוך המיוחד במשרד החינוך, מלווה תוכניות הדרכה ומדריכים חדשים. רפרנטית הפיתוח מקצועי של צוותי החינוך המיוחד וממונה חוק ילדים חולים במחוז חיפה. מטמיעה תוכניות חברתיות־רגשיות וקהילתיות בחינוך בכלל ובחינוך המיוחד, מכשירה אנשי חינוך ורכזים בתחומי חינוך חברתי, יזמות, פיתוח מנהיגות אישית וקבוצתית, התמודדות עם מצבים חברתיים ותהליכי תקשורת בין־אישית.

רוצה להוביל עידן חדש בחינוך?

  • אנו מזמינים אותך למלא פרטים ויועצת לימודים תחזור אליך.
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
אני מאשר/ת לאקדמית גורדון לשלוח לי מידע שיווקי והטבות
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה