החוג לגיל הרך באקדמית גורדון הוא מהחוגים המובילים בארץ בהכשרת גננות וגננים לעבודה חינוכית ולניהול גני ילדים ממלכתיים ופרטיים, מעונות יום ופעוטונים.
שנות החיים הראשונות נחשבות החשובות ביותר בהתפתחות האדם. למחנכים בגיל הרך ניתנת הזכות להיות שותפים משמעותיים לחינוך הילדים בגילים אלה: להקשיב להם ולתווך עבורם את העולם הסובב אותם, לארגן למענם סביבה לימודית אסתטית פעילה ומאתגרת, שבה יהיו שותפים ופעילים, על פי גישת הגן העתידי, לנהל את המסגרת החינוכית, להנהיג את צוות הגן ועוד.
בתוכנית הלימודים העשירה והמגוונת מושם דגש על טיפוח דמות המחנך והמחנכת לגיל הרך כמנהיגים ערכיים בעלי כישורים ומיומנויות בין-אישיות גבוהות ועל טיפוח ידע נרחב במגוון תחומים. ההכשרה משולבת בהתנסות במסגרות חינוכיות ומלווה בהדרכה צמודה.
מטרת תעודת הוראה לגיל הרך היא להכשיר גננות בעלות ידע נרחב בתחום הלמידה והחינוך של ילדים מלידתם עד גיל שש. המסלול מיועד להכשרת גננות ללא תעודת הוראה לעבודה חינוכית בגני הילדים הממלכתיים והפרטיים, מעונות יום ופעוטונים. תהליך הלימודים מכשיר מחנכים על השקפת עולם חינוכית - הומניסטית המביאה לידי ביטוי ערכים מוסריים וחברתיים בעבודת הגננות.
במכללה האקדמית גורדון הלימודים משולבים באופן אינטגרטיבי. משנת הלימודים הראשונה נלמדים לימודים עיוניים בתחום ההוראה תוך שילוב לימודי מיומנויות הוראה המותאמות לגיל ולמסגרת על ידי הדרכה והתנסות בגני הילדים.
סטאז' הינו מקור משמעותי ליישום הידע הנלמד במסגרת הלימודים העיוניים בסביבה הרלוונטית ללמידה. רכיבי ההכשרה לתעודת הוראה לגיל הרך כוללים: לימודי הכשרה להוראה, לימודים דיסציפלינריים, לימודי יסוד והעשרה ולימודי חינוך.
בנוסף - התמחות ייחודית לגננות אקדמאיות: הוראה בגני חינוך מיוחד וגני שילוב (הרחבת הסמכה לגן המיוחד).
תקצירי קורסיםפסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חינוכית, דיאלוג חברתי בגיל הרך, התפתחות שפת ילדים, ספרות ילדים, מושגים ראשונים במתמטיקה, סיפור וחרוז מתמטיים, אמנויות (מוזיקה, תיאטרון, דרמה), הבעה ויצירה בחומרים, חינוך לבריאות גופנית, משפחה והורות, יחסי ילדים-הורים-מחנכים בגיל הרך, ילדים בסיכון, שפה ואוריינות, רטוריקה, תוכניות לימודים בגיל הרך, תיעוד והערכה. הכלה ושילוב, רב-תרבותיות, מדע, טבע וסביבה, שילוב טכנולוגיה בגן ועוד. בנוסף לכך מושם דגש על התפתחות מלידה ובתוכנית הלימודים משולבים קורסים, כגון חושבים מלידה, מוזיקה לפעוטות, גישות שונות לילדות ועוד. דגש נוסף מושם על ניתוח סיטואציות הוראתיות, ומתקיימות סדנאות המלוות את ההתנסות ומכשירות להתנסות בגן.