תוכנית הסבת אקדמאים להוראת המקרא
במסלול ביה"ס היסודי (א'–ו') או במסלול ביה"ס העל-יסודי (ז'–י')
דרושים מורים למקרא!
האקדמית גורדון פותחת בפניכם תוכנית להסבת אקדמאים להוראת תנ"ך. הלומדים בה זוכים לתמריצים ומלגה.
התוכנית לאקדמאים כוללת גם קורס העוסק בזהות יהודית-ישראלית, המאפשר למורים לקיים שיח ער ויצירת זיקה בין תחום הדעת מקרא לבין זהות יהודית, בזרמים השונים בחברה הישראלית היום. קורס זה שולב בתוכנית מתוך כורח המציאות: מורים למקרא מלמדים גם את תחום הדעת תרבות יהודית-ישראלית.
צפו: 7 סיבות ללמוד בחוג למקרא
אנו מציעים:
המלצה של סטודנטית (ממסלול הסבת אקדמאים) לחוג למקרא:
מצרפת את המלצתי להצטרפות להסבה בחוג למקרא (קצת ארוך, אבל היה חשוב לי לפרט)
אם הייתי יכולה לתמצת במילה אחת, הייתי כותבת ״וואוו״, ואם צריך לפרט אז..
אני באמת לא יודעת מהיכן להתחיל, אבל לפני ה״מה״, אתייחס ל״איך״.
אני מרגישה שנרשמתי למסלול לימודים פרטי, היחס האישי מצד כל הסגל האקדמי שמלווה את החוג, גם בקורסי המקרא וגם בקורסי החינוך. צוות שלם עומד מאחוריי כדי לוודא שאצליח:
בהתנסות המעשית, המדריכה הפדגוגית (רויטל פלג) מלווה מתחילת השנה במציאת בית ספר מתאים להתנסות ובמהלך השנה בימי ההתנסות והצפייה, סדנת ההוראה מתמקדת בהוראת המקרא ובכלים העומדים לרשותינו וחני לא מוותרת לנו ולא מתפשרת על הדיוק הנדרש בלימוד ובהכנת מערכי השיעור, החל מלימוד וחקירה מעמיקים דרך הסקירה הספרותית והגדרת המטרות, דרך הכנת דפי העבודה ברמות חשיבה השונות, ומבחינתי, הדובדבן שבקצפת, רונית שירן, מנטורית מדהימה שמלווה את כל הסטודנטים במפגשים שבועיים וגם באופן פרטני ובהתאם לצורך, כדי לוודא שאנחנו עומדים בקצב. אין מצב להישאר מאחור, גם אם ממש מתעקשים!
אופן הלימוד של קורסי המקרא מאפשר לכל אחד לבחור בדיוק את הקורס שמעניין אותו מתוך המגוון הרחב של הקורסים וגם בתוך הקורסים קיים שפע של תכנים שניתן לבחור במה להתמקד. קוראים לזה ״בופה״, והוא ממש עשיר. וכמה נוח ללמוד בזמנך החופשי ובקצב שלך.
נרשמתי לחוג למקרא אבל מה שקיבלתי הוא הרבה מעבר למקרא, ראשית בהתמודדות המאתגרת בלימוד הוראת המקצוע ובכלים המגוונים שקיימים כדי לגרום לזה באמת להצליח. ומבחינת התכנים, קיבלתי הרבה מעבר לפירושי הפסוקים והבנת הסיפור המקראי, הדגש הוא דווקא על ״בין השורות״, על המשמעויות הנסתרות, הצדדים האחרים שלא סופרו, הפרשנויות הרבות וההבנה שאין נכון או לא נכון, והכי חשוב איך כל זה רלוונטי גם להיום .
אני רוצה להתייחס גם לסטודנטים האחרים בחוג, שמהם אני לומדת לא פחות, רובם מורים כבר בעצמם. כולם אקדמאים, איכותיים , עוזרים אחד לשני, ולמרות שאין לי היכרות אישית עם אף אחד והלימוד הוא בזום (השנה), ההרגשה שכולם חברים שלי .
בהצלחה,
קרן
סגל המרצים, המרצות והמדריכות בחוג לתנ"ך רואה בהוראת המקרא ערך חינוכי. חגי ישראל ולוח השנה העברי מקורם בתנ"ך, וכך גם מסורות ומורשת יהודית ששורשם בספר הספרים. ערכי האתיקה הצדק והמוסר החברתיים, הערכים החינוכיים ערכי משפחה וערכים לאומיים מקורם בעיון ולימוד הטקסטים המקראיים. נואמים בנושאי החינוך והפוליטיקה מצטטים את התנ"ך ומסתמכים על ערכיו. המקרא הוא יסוד תרבותנו. למידה חברתית-רגשית, רגש השייכות הלאומית וחינוך לערכים מתחילים כאן! מערכת החינוך זקוקה לכם כמורים שיהיו סוכני חינוך, תרבות וזהות, המוכשרים להוראת התנ"ך, בקיאים בו, ובעלי כישורים להורה יצירתית, מעניינת ומאתגרת עבור תלמידיהם. בוגרי החוג יוכלו להעצים את הוראת התנ"ך בכיתותיהם, מתוך תפיסה פלורליסטית, עשירה, רבת פנים, ומותאמת למאה ה-21 מבחינה תפיסתית, ומבחינה טכנולוגית. אנו מזמינים אתכם לבוא וללמוד לקראת תעודת הוראה בתנ"ך ולהבטיח את מקומכם במערכת החינוך כמורים לתנ"ך וכמחנכים.
ייעודנו הוא להכשיר מורים המודעים לעולמו העשיר של המקרא, ולהיותו של ספר הספרים תשתית תרבותית בחברה בת ימנו (בישראל ובעולם), ובפרט לכל עם ישראל על פלגיו וזרמיו השונים. הלמידה בחוג רמה האקדמית הגבוהה המאפשרת לבוגר עיבוד של כל טקסט מקראי לתוכן פדגוגי-חינוכי. אנו שואפים להכשיר מורים אשר אוהבים את התנ"ך ומעוניינים לנחיל אהבה זו לדור הצעיר תוך המחשת הסיפורים במגוון רחב של דרכים, תוך יצירת חיבורים בין הסיפורים למציאות ימינו ותוך יישום הוראה חדשנית וטכנולוגית, המותאמת לתלמידים בגילאים שונים.