במסלול ביה"ס היסודי (א'–ו') או במסלול ביה"ס העל-יסודי (ז'–ט')
מטרת החוג היא להכשיר מורים בעלי ידע במתמטיקה ובחינוך.
בהכשרת מורים לכיתות א'–ו': הבניית הידע המתמטי של הלומד מהשלבים האינטואיטיביים למבנה הלוגי של המקצוע.
בהכשרת מורים לכיתות ז'–ט': הרחבה והעמקה של הידע המתמטי, הלוגי והדדוקטיבי של המקצוע.
מטרות החוג:
תעודת הוראה במתמטיקה / הסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה - פיתוח כישורי חשיבה מתמטית ורכישת כלים מתאימים לפיתוח חשיבה מתמטית לתלמידים.
הכרת מבנה תכניות הלימודים במתמטיקה בבית הספר היסודי והעל-יסודי, תוך מתן דגש על דרכי הוראה ייחודיות ומאתגרות.
פיתוח מיומנויות של חקר ושאילת שאלות, הנמקה והצדקה.
הבנת הקשר בין מושגים מתמטיים לבין מצבים מחיי היום-יום והסביבה.
ממבחר נושאי הלימוד:
תורת המספרים, תורת הקבוצות, ממספרים לפעולות, משחקי חשיבה במתמטיקה, תפיסות מוטעות במתמטיקה, גאומטרייה איקלידית, גישה אינטואיטיבית בגאומטרייה, ממספרים למשתנים, פונקציות וגרפים, לוגיקה, הוראת המתמטיקה, מודלים לפתרון בעיות, תולדות המתמטיקה ומבנים מתמטיים.
מידע נוסף...
בחוג למתמטיקה יש שני מסלולים:
מסלול אחד שמכשיר מורים להוראת מתמטיקה בבתי ספר יסודיים, כיתות א'-ו' במסלול דו חוגי,
ומסלול שני המכשיר מורים להוראת מתמטיקה בבתי ספר על יסודיים, לכיתות ז'-י' במסלול חד חוגי.
הקורסים אותם תלמדו במהלך התואר, יכשירו אתכם להיות מורים בעלי ידע תיאורטי ודידקטי במתמטיקה, וכן ויתנו לכם כלים להוראת המקצוע בצורה הטובה ביותר. בנוסף, תלמדו כיצד לשלב כלים טכנולוגיים כגון לומדות אפליקציות ו iPad בשיעורי המתמטיקה.
ולמה מתמטיקה, אתם שואלים? אה... זה קל... כי מורים למתמטיקה הם מהמבוקשים ביותר בתחום ההוראה, כי תמיד ילמדו מתמטיקה ולא משנה אילו שינויים יעשו בתוכנית הלימודים, כי מתמטיקה הוא תחום המאתגר את החשיבה ונותן הרבה סיפוק והנאה.
אז בואו נדבר על כל מסלול בנפרד:
מסלול לבתי ספר היסודיים:
תנאי הקבלה זהים לתנאי הקבלה הרגילים של המכללה, תעודת בגרות מלאה (שזה כולל כמובן לפחות 3 יח"ל במתמטיקה) ומבחן פסיכומטרי עם ציון משולב של 525 נקודות לפחות. הלימודים מתפרשים על פני 4 שנים בהם לומדים קורסים שונים במתמטיקה, כגון מספרים ופעולות, הנדסת המישור, מערכות מספרים, תורת הקבוצות, וקורסים דידקטיים במתמטיקה, כגון מתמטיקה בחיי היום יום, סיפור וחרוז במתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראה, תפיסות מוטעות במתמטיקה ועוד. סה"כ לומדים כ- 26 נקודות זיכוי, להם מתווספים נקודות הזיכוי מהחוג השני ומהחוג לחינוך.
מסלול לבתי ספר העל יסודיים:
תנאי הקבלה למסלול זה דורשים 4 יח"ל במתמטיקה עם ציון של 85 לפחות או 5 יח"ל במתמטיקה עם ציון של 70 לפחות. אם אתם לא עומדים בתנאי זה, תוכלו לעבור מבחן פנימי אצלנו במכללה. תקבלו את רשימת הנושאים ומבחן לדוגמה. הלימודים מתפרשים על פני 4 שנים בהם לומדים קורסים שונים במתמטיקה, כגון חדו"א, יסודות הגיאומטריה, מערכות מספרים, תורת הקבוצות, אלגברה לינארית, משואות דיפרנציאליות, טופולוגיה ועוד קורסים מתמטיים רבים שירחיבו ויעמיקו את הידיעות המתמטיות שלכם. בנוסף לומדים קורסים דידקטיים שונים כגון שילוב טכנולוגיה בהוראה, תפיסות מוטעות במתמטיקה בחטיבה העליונה, דרכי הוראת המשתנה והפונקציה, אינטואיציה והוכחה במתמטיקה ועוד. סה"כ לומדים כ- 75 נקודות זיכוי, להם מתווספים נקודות הזיכוי מהחוג לחינוך.
אז אם להיות מורים למתמטיקה זה החלום שלכם, בואו אלינו לאקדמית גורדון. תוכלו ליצור קשר עם מדור הרישום הנהדר שלנו 5033* או תוכלו למצוא אותנו באתר המכללה ובפייסבוק.
מחכים לכם.
חוברת תקצירים ומתווים